• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Kanske inte jättegammal men denna fick hänga med på dagens träning.
/j
image.jpeg
 
Min 980.029 mår inte som den ska...
Sekundvisaren fastnar och tickar på samma ställe för att sedan rulla igång och fungera perfekt några timmar innan samma problem uppstår. Var inne hos lokala urmakaren igår och fick svaret att det är verket som är kass och att det måste bytas. Han kunde inte hjälpa mig att ordna ett nytt utan jag skulle leta upp ett själv och sen återkomma så byter han det åt mig.
Vet någon här på rak arm ett verk som passar? Går det att få tag i ett original?
Här är insidan:
image4.JPG

image2.JPG
 
Min 980.029 mår inte som den ska...
Sekundvisaren fastnar och tickar på samma ställe för att sedan rulla igång och fungera perfekt några timmar innan samma problem uppstår. Var inne hos lokala urmakaren igår och fick svaret att det är verket som är kass och att det måste bytas. Han kunde inte hjälpa mig att ordna ett nytt utan jag skulle leta upp ett själv och sen återkomma så byter han det åt mig.
Vet någon här på rak arm ett verk som passar? Går det att få tag i ett original?
Här är insidan:
image4.JPG

image2.JPG

955.112/955.114 TROR jag ska passa 1000 serien (inte Full Size). Finns icke signerade nya på ebay (standardverk alltså).
 
Tack!
Aldrig mekat i det här innan, så är det bara själva "kretsen" som behövs bytas ut eller byter man hela verket?
Jag är inte alls bra på urverk heller, men vad jag hittade finns det alltså omärkta hela urverk att köpa (ETA 955.11X). Har sett en del NOS/vanliga (Tag) Heuer märkta urverk på eBay också men det känns som att dessa också kan vara dåliga faktiskt.

Lite information/samma frågeställning.
https://klocksnack.se/threads/heuer-1000-pre-tag-byta-urverk.43930/
 
Tillbaka
Topp