• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Försöker använda den här men slutar bara med att jag byter klockan innan jag går hemifrån. Vet inte om man ska sälja den eller tvinga mig själv att ha den på handleden men tråkigt att den bara får ligga kvar i lådan hela tiden.
Är något med formen på boetten som jag har lite svårt för när den väl sitter på handleden.
IMG_8907.JPG
Jo, 70 tals boetten är lite väl "kraftfull"'. Samma sak med Speedmaster mk2, men det blir säkert supertrendigt precis när du har sålt den...
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jo, 70 tals boetten är lite väl "kraftfull"'. Samma sak med Speedmaster mk2, men det blir säkert supertrendigt precis när du har sålt den...
Om jag säljer det vill säga, det är så lite pengar i den så är inte hela värden om den blir liggande. Tycker bara det är lite tråkigt att den inte får mera handledstid men den är svår.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Om jag säljer det vill säga, det är så lite pengar i den så är inte hela värden om den blir liggande. Tycker bara det är lite tråkigt att den inte får mera handledstid men den är svår.
Ja, det är en märkligt stor spread på Heuer priserna. Men känner du till Barrel caset? Det är inte snyggt!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Försöker använda den här men slutar bara med att jag byter klockan innan jag går hemifrån. Vet inte om man ska sälja den eller tvinga mig själv att ha den på handleden men tråkigt att den bara får ligga kvar i lådan hela tiden.
Är något med formen på boetten som jag har lite svårt för när den väl sitter på handleden.
IMG_8907.JPG
Jag hade också en tidigare. Kom heller inte riktigt överens. Men spar den, kommer väl tider för den med.
/j
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ja, det är en märkligt stor spread på Heuer priserna. Men känner du till Barrel caset? Det är inte snyggt!
Den är en barrel case om inte jag har missuppaftat det. Sedan blir det inte bättre av att det är guldplätering, hade det var vanligt stål så hade den tilltalat mig mera. Det finns en nästa likadan men i stål och brun tavla med orangea visare som jag tycker är riktigt cool även om det är likadant case.

Var tvungen att leta upp en bild på Google, den här tavlan/visarna gillar jag trots caset.
Bon2010DecLot54.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Den är en barrel case om inte jag har missuppaftat det. Sedan blir det inte bättre av att det är guldplätering, hade det var vanligt stål så hade den tilltalat mig mera. Det finns en nästa likadan men i stål och brun tavla med orangea visare som jag tycker är riktigt cool även om det är likadant case.

Var tvungen att leta upp en bild på Google, den här tavlan/visarna gillar jag trots caset.
Bon2010DecLot54.jpg
Grym tavla! Sen kanske också klassas som det. Jag tänkte denna
image.png
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Grym tavla! Sen kanske också klassas som det. Jag tänkte denna
image.png
Den där var snarlik men till och med värre. Att sedan kronan är på vänster sida i den klockan jag tänkte på ger lite mera balans än i den du visade en bild på. Jag är föresten ingen expert på Heuer så exakt vad som räknas som "barrel case" ska jag inte säga för mycket om.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Den har sin plats i historien, tyckte min var rätt bra på rätt band. Detta är dock inte de franska Heuers.
Det har de säkerligen, men som med allt är det ju tyckte och smak.

Okej, denna då? Hittade det här om franska Heuers, verkar inte vara helt klarlagt. Tycker att den (bilden nedan) är schysst ändå
https://forums.calibre11.com/threads/french-made-heuer-reference-1589b.21479/
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?213452-French-made-Heuer-Chronographs
101877-0d397deae0ee91767aa050c665134299.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Hans far är gammal urmakare och han själv också, extra knäckte som urmakare vid sidan om polisjobbet när frugan gick hemma med ungar.
Men, han sa att det enda som någonsin är gjort med klockan, är att nedre pushern är utbytt, annars har ingenting gjorts vad gäller visare eller lume, mer än att han borstat av tavlan från det som lossnat med åren. Den är suuuper fin, så jag väljer att tro att det inte är något som gjorts åt lysmassan klockan två, ser inte så ut med blotta ögat åtminstone.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hans far är gammal urmakare och han själv också, extra knäckte som urmakare vid sidan om polisjobbet när frugan gick hemma med ungar.
Men, han sa att det enda som någonsin är gjort med klockan, är att nedre pushern är utbytt, annars har ingenting gjorts vad gäller visare eller lume, mer än att han borstat av tavlan från det som lossnat med åren. Den är suuuper fin, så jag väljer att tro att det inte är något som gjorts åt lysmassan klockan två, ser inte så ut med blotta ögat åtminstone.
Såg att det var högupplösta bilder och där såg det inte så udda ut. Men visarna, tittat närmare på minutvisarens lysmassa längst in?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Heuer 2447 Pre Carrera . First owners watch och fortfarande i densammes ägo.. 66år tillsammans :)
Häftig klocka och rolig historia bakom med en och samma ägare sedan ny för 66 år sedan. Gillar även att den ser ut att verkligen vara använd, repig överallt och ser ordentligt sliten ut (kanske matchar ägaren bra?) Klockor ska användas! Tack för trevliga bilder.
 
Topp