• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
1153 :)
cfqlI7y.jpg

DJ6tfHa.jpg

TukUAI0.jpg
De där är sjukt fina. Tavlan skiftar i alla möjliga grå och blå nyanser. Grattis!
 

Barricello

Audemars
Tjenare gott folk!
Jag va på väg att lägga ut denna på Köp & Sälj och noterar då på bilderna något på tavlan vid minut 7.. Vafan kan de va? En skruv som gått igenom tavlan något eller?
Har alltså haft dinkan snart 4 månader och inte noterat detta förrns nu. En 1163v.
IMG_4185.jpg
IMG_4189.jpg
IMG_4201.jpg
 

Exxet

Rolex
Tjenare gott folk!
Jag va på väg att lägga ut denna på Köp & Sälj och noterar då på bilderna något på tavlan vid minut 7.. Vafan kan de va? En skruv som gått igenom tavlan något eller?
Har alltså haft dinkan snart 4 månader och inte noterat detta förrns nu. En 1163v.
IMG_4185.jpg
IMG_4189.jpg
IMG_4201.jpg
Tror som @Psykel, tavelfötter som är på väg genom tavlan, trist och så här illa kan det bli:
1.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Man kan ju säga att kronograferna är ”fin Heuer” och dykarna ”ful Heuer”. När jag hade en vintage Tudor sub så sneglade jag på Heuer dykarna och tänkte att jag kunde lika gärna ha en Heuer, för en bråkdel av priset.

Jag läste att dykarna på sätt och vis räddade märket under quartz krisen. Jack Heuer ansåg att dykarklockor borde ha quartz för att minska slitaget på kronan. En ganska sund tanke.

Nu dök denna upp och det känns kul att ha tagit över vårdnaden från @Maxer. Ca 38 mm och ganska knubbig, men passar bra på mina ca 16,5 cm handleder. Häftiga kronskydd och dykare på jubilee är ju läckert.

Som Racingfan med Ayrton Senna som barndomsidol, så känns det bra att ha åtminstone en Heuer i lådan.
05869BFB-C7BA-4B50-A17D-1DC586EE4DD1.jpeg
117D0E56-96B3-49BF-BE90-F135E4222E70.jpeg
6BC6A274-511E-47C1-AB70-0AF1AEEFEA73.jpeg
 
Senast ändrad:

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Man kan ju säga att kronograferna är ”fin Heuer” och dykarna ”ful Heuer”. När jag hade en vintage Tudor sub så sneglade jag på Heuer dykarna och tänkte att jag kunde lika gärna ha en Heuer, för en bråkdel av priset.

Jag läste att dykarna på sätt och vis räddade märket under quartz krisen. Jack Heuer ansåg att dykarklockor borde ha quartz för att minska slitaget på kronan. En ganska sund tanke.

Nu dök denna upp och det känns kul att ha tagit över vårdnaden från @Maxer. Ca 38 mm och ganska knubbig, men passar bra på mina ca 16,5 cm handleder. Häftiga kronskydd!

Som Racingfan med Ayrton Senna som barndomsidol, så känns det bra att ha åtminstone en Heuer i lådan.
05869BFB-C7BA-4B50-A17D-1DC586EE4DD1.jpeg
117D0E56-96B3-49BF-BE90-F135E4222E70.jpeg
6BC6A274-511E-47C1-AB70-0AF1AEEFEA73.jpeg
Grattis! Coolare än en Sub
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Man kan ju säga att kronograferna är ”fin Heuer” och dykarna ”ful Heuer”. När jag hade en vintage Tudor sub så sneglade jag på Heuer dykarna och tänkte att jag kunde lika gärna ha en Heuer, för en bråkdel av priset.

Jag läste att dykarna på sätt och vis räddade märket under quartz krisen. Jack Heuer ansåg att dykarklockor borde ha quartz för att minska slitaget på kronan. En ganska sund tanke.

Nu dök denna upp och det känns kul att ha tagit över vårdnaden från @Maxer. Ca 38 mm och ganska knubbig, men passar bra på mina ca 16,5 cm handleder. Häftiga kronskydd och dykare på jubilee är ju läckert.

Som Racingfan med Ayrton Senna som barndomsidol, så känns det bra att ha åtminstone en Heuer i lådan.
05869BFB-C7BA-4B50-A17D-1DC586EE4DD1.jpeg
117D0E56-96B3-49BF-BE90-F135E4222E70.jpeg
6BC6A274-511E-47C1-AB70-0AF1AEEFEA73.jpeg
Helt enig. Jag tycker att heuer-dykare är riktigt kul vintage för lagom pengar. Dessutom är ju den här lite kul med sin mer ovanliga, tjocka boett.
 
Topp