Hej!
Long time lurker här - första posten. Kul och intressant forum.
Jag har läst otroligt mycket bra omdömen om herr Werner Koch på Hornsgatan, därför valde jag också denne för full genomgång och service av min Omega Constellation från 1960. Jag undrar om jag kan vara den enda som inte upplevde allt fullt så bra som man läst här, kanske hade han oflyt med min klocka?
Den gick skapligt innan service, runt +10 ungefär och OK gångreserv, ca 45 timmar. En vacker dag slutade den bara att gå, varpå jag lämnade in den.
Efter service går den +20. Gångreserven sämre än innan trots byte av fjäder, omkring 38 timmar idag. Det tråkigaste är att han relumat visarna, och gjorde dessutom ett rätt dåligt jobb med lite kladd på visarna. Jag har läst, och märkte själv att han kan vara lite knepig. Jag tog honom på rätt sätt från början och jag fick hans plusmeny med guidad tur i verkstaden, han visade allt och pratade om allting då han märkte att jag själv var intresserad.
Försökte att leva med detta, men till slut kände jag att jag ändå behöver kontakta Werner och prata med honom om detta, vilket jag gjorde. Han tog det på ett bra sätt, han värdesätter mig som kund och han vill att jag skall vara nöjd sa han. Jag klappade givetvis medhårs, och förklarade att det tog emot rejält att behöva kontakta honom med detta issue, men han välkomnade mig tillbaka för att rätta till detta, vilket så klart kändes bättre för mig.
En smula förvånad över detta. Jag var tydlig med att jag inte ville att klockan skulle poleras, och det hade han full koll på, tänkte inte på att säga att visarna inte ska röras heller. Borde kanske nämnt det, men tog för givet att han hade koll på detta också, speciellt eftersom jag varit rätt noga med övriga detaljer.
Han har fortfarande mitt förtroende, jag friar hellre än fäller. Så det är inte en diss, men inte heller en hiss.
Någon som upplevt något liknande hos honom? Hur hade ni själva gjort?
Bild på klockan i fråga
Ref 14381.
På bild 2 (riktigt dålig kvalitet på bilden tyvärr) så ser man klumpen med lume.