Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Återigen kontakt urmakare Henrik på Nymans i Västerås ang en Royal Oak service, fantastiskt bemötande och 2 veckor snabbare än beräknat!
Bergströms Uppsala:
Rätt tråkig butik med lite för mycket "designer" märken. Personalen är trevlig men känns rätt okunnig. Känns som personalen kan det som står i Rolex katalogen.
Senast så ville jag beställa ett Rolex 16mm spänne. Tjejen jag pratade med hävdade bestämt att Rolex inte tillverkade några andra spännen än de stora viklåsen till DD/Daytona osv.
Frågade då varför Bergström i GBG kan sälja dessa spännen. Vilket hon inte hade ett bra svar på. Hon sa även att det var många innan mig som hade sagt/frågat samma sak men ändå hade hon inte lyft på luren och ringt till GBG..
Det slutade med att Bergströms i GBG skickade upp ett spänne till mig.
Du får tänka på att Nymans har rätt sjuk omsättning om du jämför med Bosse och Rob. Håller med om att Nymans lokaler är i en klass för sig i Stockholm. Synd att personalen inte alltid håller samma klass enligt mig. Har man förmånen att snacka med David där så är det ju dock en annan story, han kvalar in på topp 3-listan av säljare i stan, tillsammans med Marcus på Rob och Hampus på Krons.Jag och en kompis för förbi Nymans och Bo Berggren igår för att testa lite klockor då han är sugen på något nytt.
Trevlig service som alltid där inne tycker jag. Man får även ge Nymans "nya" lokaler lite beröm. Klart Stockholms fräschaste butik med väldigt många olika märken och mycket klockor inne att titta på.
Lite tråkigt hos Bosse där det inte finns så mycket att kolla på. Tycker det kan kännas lite lika hos Rob ibland.
Bjuder på lite bilder också.
AP 15450OR, 37mm
Bra kombo
VC Overseas chronograph i guld och titan. 405k för guldisen.
Lite över en mille på brickan
Du får tänka på att Nymans har rätt sjuk omsättning om du jämför med Bosse och Rob. Håller med om att Nymans lokaler är i en klass för sig i Stockholm. Synd att personalen inte alltid håller samma klass enligt mig. Har man förmånen att snacka med David där så är det ju dock en annan story, han kvalar in på topp 3-listan av säljare i stan, tillsammans med Marcus på Rob och Hampus på Krons.
Självklart är det så, lite tråkigt bara när man ska in och kolla och de inte har något inne. Desto högre service i dessa små butiker än när man går in i Rolex flagship butik i HK med shorts och t-shirt
Hehe, kul test Lindstedt ! Hur har det testet gått på andra ställen?
Helt rimligt test. Väldigt färskt utav henne att inte ens kika på din handled..På Bergströms i Malmö har det fungerat sisådär. Den ena säljaren var fantastiskt tillmötesgående ändå och halade fram diverse modeller och pratade på bra som med vem som helst. En annan gång så kändes det som att snubben knappt ville öppna slussen.
I NYC är de fantastiska på att ta hand om en hur man än ser ut för de vet att alla inte flashar med pengarna.
En smula OT: efter besöket på Huke gled jag in på Boss butiken på Emporia i samma utstyrsel och fick nog den bästa service jag fått i hela mitt liv.
Oj då. Låter väldigt oseriöst faktiskt. Ett batteribyte är väldigt enkelt och något som de flesta kan göra själv. Personen som jobbade kanske var ny eller något liknande? Riktigt illa hur som.
Hej! Har någon ett tips på urmakare i Uppsala?
änns som om de flesta bara skickar sina klockor någonannanstans och tar en bra kickback på det. I fantasin vill man kliva in i en träpanelig verkstad med någon Pettsonfigur. Behöver just nu bara "avfukta" en klocka och trycktesta. Men skulle gärna se att bli stammis hos någon.
Hmm googlade loss.
Veikko H. Tähtinen låter träff. Oklart vart han sitter dock. Alla bolag säger S:T OLOFSGATAN 54 som stämmer med dina uppgifter om en källarlokal. Men där finns numera bara en mycket trött loppis med skräp.
En intressant artikel om Veikko.
http://antikurmakare.uppsala.nrespons.se/
Tycker du det? En lokal urmakare som inte skickar allt till tredje part i sveriges 4:e största stad är väl inte så mycket att begära?