Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra mottagande hos Franks Ur idag när jag skulle korta en länk. Inget tjafs om var klockan var köpt utan bara rakt upp och ner "ja vi tar 200:- vi fixar det direkt". Precis så det ska gå till.
För att det finns många exempel på ADs som gör det. De tror att de får sälja fler klockor till listpris på det sättet tydligen.Varför skulle de tjafsa om var klockan är köpt om de tar betalt för jobbet?
För att det finns många exempel på ADs som gör det. De tror att de får sälja fler klockor till listpris på det sättet tydligen.
Hjälmers ur i Borås? Jävligt långt att åka men de har en del fina Rolex på blocket? Någon som har erfarenhet av dem? Har de koll? Pålitliga?
Jag köpte min 116710 från jälmers ur. Bästa att ringa innan man åker ditt för att vara säker på att urmakaren Daniel är där och att dom har dom klockorna inne som du vill se. Ibland så uppdaterar han gamla annonser på blocket. Men han är pålitlig och jag fick väldigt bra service av han. Enligt mig en goodguyHjälmers ur i Borås? Jävligt långt att åka men de har en del fina Rolex på blocket? Någon som har erfarenhet av dem? Har de koll? Pålitliga?
Daniel samlar själv på rolex så koll har han absolutHjälmers ur i Borås? Jävligt långt att åka men de har en del fina Rolex på blocket? Någon som har erfarenhet av dem? Har de koll? Pålitliga?
Hjälmers ur i Borås? Jävligt långt att åka men de har en del fina Rolex på blocket? Någon som har erfarenhet av dem? Har de koll? Pålitliga?
Har du sett att Chrono24 har en goodguy/badguy tråd där man har samlat massor av info om olika handlare. Där kanske du finner vad du söker. Hoppas du hittar vad du sökerL'ora del Gallo Italien någon? Hade bra pris men ingen trusted checkout, varför har inte alla det? Det är väl ändå köparen som betalar procenten?
Har du sett att Chrono24 har en goodguy/badguy tråd där man har samlat massor av info om olika handlare. Där kanske du finner vad du söker. Hoppas du hittar vad du söker
L'ora del Gallo Italien någon? Hade bra pris men ingen trusted checkout, varför har inte alla det? Det är väl ändå köparen som betalar procenten?
Absolut här kommer länken https://klocksnack.se/threads/chrono24-stora-tråden-för-referenser-av-handlare.9825/. Hoppas ni finner vad ni sökerSkulle du vilja bidra med en direktlänk? Svepte precis över chrono24, men hittade inte riktigt det du beskriver. Tack på förhand!
Absolut här kommer länken https://klocksnack.se/threads/chrono24-stora-tråden-för-referenser-av-handlare.9825/. Hoppas ni finner vad ni söker
OK lätt att missuppfatta. ingen orsak!Då missuppfattade jag ditt inlägg. Jag fick intrycket att man på chrono24 tagit fram en "rankinglista" över säljarna. Tack ändå för tipset om KS-tråden.
Var där innan renoveringen och frågade samma sak. Fick till svar att det skiljer sig. Vadå skiljer sig? Ge mig bara ett pris på lädret + viklåset, vad fan är grejen. Det uppskatta priset till 5-7k iaf..Precis innan löning var jag inne hos krons ur för att kolla vad ett läderband till en Black Bay kostade. Fick en helt okej service av någon ung kille där.
Han tog alla uppgifter för att de skulle få ett prisförslag från tudor. Då även att det rörde sig om en black bay red. Det hela skulle ta några dagar bara för att få svar från tudor vad strånken kostar.
Efter ca fem dagar ringer de och frågar vilket färg jag har på bezeln. Lite paff svarar jag "eeh... Den är röd..."
Och får då svaret "jaha! Vi skickar mailet nu då!"
Inte så där jättebra service kan jag tycka.
För att inte höra ett skit av dem...
Jag skulle åkt till Stockholm efter allt man läst om Bergströms, förvisso GBG men de verkar inte vara några serviceinriktade butiker även om Uppsalas verkar vara snäppet bättre. Skulle aldrig sätta min fot på Bergströms iaf.Vad säger panelen om Bergströms i Uppsala? Jag vill serva min Speedy. Är det värt det så går jag ju självklart till någon i Stockholm istället. Rob?
Okej. Du delar min uppfattning. Varit där och klämt några gånger. Ingen wow-upplevelse direkt och jag vill vara säker på att servicen blir gjord på bästa möjliga för stålarna. Nymans har man ju hört lite allt som om, medan Rob ska vara ruggigt bra. Det som gäller då?Var där innan renoveringen och frågade samma sak. Fick till svar att det skiljer sig. Vadå skiljer sig? Ge mig bara ett pris på lädret + viklåset, vad fan är grejen. Det uppskatta priset till 5-7k iaf..
Jag skulle åkt till Stockholm efter allt man läst om Bergströms, förvisso GBG men de verkar inte vara några serviceinriktade butiker även om Uppsalas verkar vara snäppet bättre. Skulle aldrig sätta min fot på Bergströms iaf.
Ja, jag skulle vända mig till Rob.Okej. Du delar min uppfattning. Varit där och klämt några gånger. Ingen wow-upplevelse direkt och jag vill vara säker på att servicen blir gjord på bästa möjliga för stålarna. Nymans har man ju hört lite allt som om, medan Rob ska vara ruggigt bra. Det som gäller då?
Har haft ett kompensations ärende på Nymans ur avseende när de dingade min AP i transport från service och urhandeln. Har varit inne två gånger i butiken fysiskt och frågat efter ett rubber b nu. Ingen återkoppling per telefon eller mail som utlovat. Servicen/kundhanteringen lämnar saker att önska. Fick dessutom stå och vänta 15 min i butiken sist innan jag fick hjälp.
Mina två cent. Jag kommer inte handla nytt där.
Rob E är alltid bra dock. Daniel som är VD är ödmjuk och trevlig! Dessutom grym bilsmak.