• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Bra mottagande hos Franks Ur idag när jag skulle korta en länk. Inget tjafs om var klockan var köpt utan bara rakt upp och ner "ja vi tar 200:- vi fixar det direkt". Precis så det ska gå till.
 
Franks Ur...
Jag hade dock ett ganska speciellt ärende, men dom tog rätt dåligt hand om det.
Klockorna som skulle inhandlas av min familj på Franks skulle på vis handlas momsfritt, eller ja, momsen skulle tillbaks till oss efter köpet.
Vi berättade vilka klockor vi skulle ha, dom beställdes in, och vi betalade. Klockorna kom till Franks, men vi ville inte hämta dom innan pengarna vi skulle ha kom tillbaks, så vi väntade på dom. Vanligtvis kommer dessa in på konton efter ca 1 vecka - 2 om det går långsamt.
Två MÅNADER efter att vi betalat så hade ingenting hänt, och då hade vi ändå åkt till dom ett par gånger och frågat hur dom går.
Efter dessa två månader så åkte vi dit en sista gång, och då låg alla papper som skulle skickas kvar på ett skrivbord hos urmakarna!

Pinsamt dåligt just det!

Servicen när det kommer till typ korta/förlänga länk så är dom rätt bra, men inte mycket mer än så
 
Var inne hos Rob Engström under helgen för att titta på de olika klockor som just nu är slutkandidaterna till att bli min nästa klocka. Trots att jag hade hela familjen med (min lillebror fyllde 25 och vi firade på restaurang AG kvällen innan och bodde kvar på hotell i Stockholm till lördagen) fick jag ett mycket trevligt bemötande. Fick titta på Submariner, Speedmaster och en Oyster Perpetual eftersom det inte fanns någon Datejust inne tyvärr. Precis innan vi skulle gå frågade jag om de hade några förvaringsetuier att ha klockor i under resor. Försäljaren tog då fram en grön mockapouch från Rolex som jag fick gratis eftersom jag i framtiden skulle köpa klocka från dem.

20151008_143147.jpg


Mycket trevlig gest som kanske inte kostar så mycket men ger mig ett trevligt intryck och gör att Rob definitivt känns som den AD man går till för inköp senare.
 
Besökte Ahléns Ur i Örebro för att handla lite småtrix till min omega. Fick bra hjälp till ett schysst pris! Har varit där ett par gånger tidigare och alltid fått bra bemötande, kan rekommenderas om du befinner dig i Örebro!
 
Hjälmers ur i Borås? Jävligt långt att åka men de har en del fina Rolex på blocket? Någon som har erfarenhet av dem? Har de koll? Pålitliga?
 
Hjälmers ur i Borås? Jävligt långt att åka men de har en del fina Rolex på blocket? Någon som har erfarenhet av dem? Har de koll? Pålitliga?

Jag är från Borås. Kan rekommendera dig att dra ett mail eller samtal. Dock stängt idag. Men vill du kan jag höra med Jälmers Ur? Jag har både köpt och sålt klockor där och jobbar några hundra meter ifrån så hojta bara...
 
Hjälmers ur i Borås? Jävligt långt att åka men de har en del fina Rolex på blocket? Någon som har erfarenhet av dem? Har de koll? Pålitliga?
Jag köpte min 116710 från jälmers ur. Bästa att ringa innan man åker ditt för att vara säker på att urmakaren Daniel är där och att dom har dom klockorna inne som du vill se. Ibland så uppdaterar han gamla annonser på blocket. Men han är pålitlig och jag fick väldigt bra service av han. Enligt mig en goodguy
 
L'ora del Gallo Italien någon? Hade bra pris men ingen trusted checkout, varför har inte alla det? Det är väl ändå köparen som betalar procenten?
 
L'ora del Gallo Italien någon? Hade bra pris men ingen trusted checkout, varför har inte alla det? Det är väl ändå köparen som betalar procenten?
Har du sett att Chrono24 har en goodguy/badguy tråd där man har samlat massor av info om olika handlare. Där kanske du finner vad du söker. Hoppas du hittar vad du söker
 
Har du sett att Chrono24 har en goodguy/badguy tråd där man har samlat massor av info om olika handlare. Där kanske du finner vad du söker. Hoppas du hittar vad du söker

Skulle du vilja bidra med en direktlänk? Svepte precis över chrono24, men hittade inte riktigt det du beskriver. Tack på förhand! :)
 
L'ora del Gallo Italien någon? Hade bra pris men ingen trusted checkout, varför har inte alla det? Det är väl ändå köparen som betalar procenten?

Skulle du vilja bidra med en direktlänk? Svepte precis över chrono24, men hittade inte riktigt det du beskriver. Tack på förhand! :)
Absolut här kommer länken https://klocksnack.se/threads/chrono24-stora-tråden-för-referenser-av-handlare.9825/. Hoppas ni finner vad ni söker
 
  • Like
Reactions: jhm
Precis innan löning var jag inne hos krons ur för att kolla vad ett läderband till en Black Bay kostade. Fick en helt okej service av någon ung kille där.
Han tog alla uppgifter för att de skulle få ett prisförslag från tudor. Då även att det rörde sig om en black bay red. Det hela skulle ta några dagar bara för att få svar från tudor vad strånken kostar.
Efter ca fem dagar ringer de och frågar vilket färg jag har på bezeln. Lite paff svarar jag "eeh... Den är röd..."
Och får då svaret "jaha! Vi skickar mailet nu då!"
Inte så där jättebra service kan jag tycka.
För att inte höra ett skit av dem...
 
Vad säger panelen om Bergströms i Uppsala? Jag vill serva min Speedy. Är det värt det så går jag ju självklart till någon i Stockholm istället. Rob?
 
Precis innan löning var jag inne hos krons ur för att kolla vad ett läderband till en Black Bay kostade. Fick en helt okej service av någon ung kille där.
Han tog alla uppgifter för att de skulle få ett prisförslag från tudor. Då även att det rörde sig om en black bay red. Det hela skulle ta några dagar bara för att få svar från tudor vad strånken kostar.
Efter ca fem dagar ringer de och frågar vilket färg jag har på bezeln. Lite paff svarar jag "eeh... Den är röd..."
Och får då svaret "jaha! Vi skickar mailet nu då!"
Inte så där jättebra service kan jag tycka.
För att inte höra ett skit av dem...
Var där innan renoveringen och frågade samma sak. Fick till svar att det skiljer sig. Vadå skiljer sig? Ge mig bara ett pris på lädret + viklåset, vad fan är grejen. Det uppskatta priset till 5-7k iaf..
Vad säger panelen om Bergströms i Uppsala? Jag vill serva min Speedy. Är det värt det så går jag ju självklart till någon i Stockholm istället. Rob?
Jag skulle åkt till Stockholm efter allt man läst om Bergströms, förvisso GBG men de verkar inte vara några serviceinriktade butiker även om Uppsalas verkar vara snäppet bättre. Skulle aldrig sätta min fot på Bergströms iaf.
 
Var där innan renoveringen och frågade samma sak. Fick till svar att det skiljer sig. Vadå skiljer sig? Ge mig bara ett pris på lädret + viklåset, vad fan är grejen. Det uppskatta priset till 5-7k iaf..

Jag skulle åkt till Stockholm efter allt man läst om Bergströms, förvisso GBG men de verkar inte vara några serviceinriktade butiker även om Uppsalas verkar vara snäppet bättre. Skulle aldrig sätta min fot på Bergströms iaf.
Okej. Du delar min uppfattning. Varit där och klämt några gånger. Ingen wow-upplevelse direkt och jag vill vara säker på att servicen blir gjord på bästa möjliga för stålarna. Nymans har man ju hört lite allt som om, medan Rob ska vara ruggigt bra. Det som gäller då?
 
Har haft ett kompensations ärende på Nymans ur avseende när de dingade min AP i transport från service och urhandeln. Har varit inne två gånger i butiken fysiskt och frågat efter ett rubber b nu. Ingen återkoppling per telefon eller mail som utlovat. Servicen/kundhanteringen lämnar saker att önska. Fick dessutom stå och vänta 15 min i butiken sist innan jag fick hjälp.
Mina två cent. Jag kommer inte handla nytt där.

Rob E är alltid bra dock. Daniel som är VD är ödmjuk och trevlig! Dessutom grym bilsmak.
 
Senast ändrad:
Har haft ett kompensations ärende på Nymans ur avseende när de dingade min AP i transport från service och urhandeln. Har varit inne två gånger i butiken fysiskt och frågat efter ett rubber b nu. Ingen återkoppling per telefon eller mail som utlovat. Servicen/kundhanteringen lämnar saker att önska. Fick dessutom stå och vänta 15 min i butiken sist innan jag fick hjälp.
Mina två cent. Jag kommer inte handla nytt där.

Rob E är alltid bra dock. Daniel som är VD är ödmjuk och trevlig! Dessutom grym bilsmak.

Vad är det för bilar han pillar med?
 
Tillbaka
Topp