• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

figaro

Cartier
2-Faktor
Hade en tråkig upplevelse på Klockmaster Hansson i Frölunda Torg.
Gick dit med min nyservade Seiko 6105 i kanonskott. Skulle bara provtrycka den, vilken den vanligtvis trevliga och kunniga urmakaren Dennis lovade göra. En timme senare stegar jag glad i hågen in för att hämta klockan. Tyvärr levererades den då i bitar. Hade tydligen exploderat under provtryckningen. Jag frågade "jaha och vad skall vi göra åt det här då" varpå han hänvisade till urmakaren som gjort servicen. Verkligen inte att ta ansvar för ett dåligt jobb. Som avslutning vill han naturligtvis ha 200 spänn för ett utomordentligt bra jobb...
Nä fy f...n.
Har mailat allmänt klagande på hanteringen till Seiko eftersom butiken säljer märket, men har inte fått svar ännu iaf...

Vad hände nu då!?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Har haft ett kompensations ärende på Nymans ur avseende när de dingade min AP i transport från service och urhandeln. Har varit inne två gånger i butiken fysiskt och frågat efter ett rubber b nu. Ingen återkoppling per telefon eller mail som utlovat. Servicen/kundhanteringen lämnar saker att önska. Fick dessutom stå och vänta 15 min i butiken sist innan jag fick hjälp.
Mina två cent. Jag kommer inte handla nytt där.

Rob E är alltid bra dock. Daniel som är VD är ödmjuk och trevlig! Dessutom grym bilsmak.


Jag fick kompensation för att dom mysslyckades med min DayDate 2 gånger i rad.
Fick en Rolex keps och Rolex paraply.
Paraplyet var riktigt bra! Kepsen gav jag till min bror då jag aldrig använder det.
 
  • Like
Reactions: K-S

Marshall

Omega
2-Faktor
Knallade in på Klockmaster i Södertälje idag och tänkte kolla om de hade någon Knut Gadd och fick ett riktigt otrevligt bemötande om att det finns så mycket skitklockor på internet som bara är kopior. Det var minsann inget märke han hört talats om, men Sveriges mest sålda klocka var tydligen Gant och det var bra grejer..

Sätter aldrig min fot i den butiken igen!

OT Klockmaster i Globen är superbra och kunniga, och har även fått bra bemötande i Fältöversten.
 

16610

Patek
2-Faktor
Ska ner till Göteborg i helgen och bo ett par nätter. Ska givetvis gå in några nämnda butiker och titta på klockor. Hoppas få en trevlig upplevelse annars hamnar det här.
 

jober009

Breitling
Var inne hos Rob Engström under helgen för att titta på de olika klockor som just nu är slutkandidaterna till att bli min nästa klocka. Trots att jag hade hela familjen med (min lillebror fyllde 25 och vi firade på restaurang AG kvällen innan och bodde kvar på hotell i Stockholm till lördagen) fick jag ett mycket trevligt bemötande. Fick titta på Submariner, Speedmaster och en Oyster Perpetual eftersom det inte fanns någon Datejust inne tyvärr. Precis innan vi skulle gå frågade jag om de hade några förvaringsetuier att ha klockor i under resor. Försäljaren tog då fram en grön mockapouch från Rolex som jag fick gratis eftersom jag i framtiden skulle köpa klocka från dem.

20151008_143147.jpg


Mycket trevlig gest som kanske inte kostar så mycket men ger mig ett trevligt intryck och gör att Rob definitivt känns som den AD man går till för inköp senare.

Jag var själv inne hos Rob E för några veckor sedan för att spana på nästa köp. Inledde mitt bombardemang med frågor till säljaren som ursäktade sig för att istället hämta en urmakare. Urmakaren i sin tur tog sig all tid i världen att besvara mina frågor och vara allmänt tillmötesgående, trots min någorlunda slitna uppsyn efter många timmars plugg samt med en systemkasse fylld med "vitaminer". Självklart blev det ett köp på studs. Klasskillnad i bemötande jämfört med övriga AD i Stockholm. Det var också en självklarhet att slänga med en mockapouch av just samma anledning som för dig. Ingen stor sak som du säger men jag håller med om att det var en trevlig gest! Kan tilläggas att det var första gången jag ens var inne i butiken men kommer i framtiden välja Rob E.
 

mouqvist

Rolex
Lämnade min Traser för batteribyte hos Urtid i Falun där jag köpte den.
Det tog sin lilla tid att få tillbaka den, 6 veckor för att vara exakt.
Jag blev uppringd efter 1-2 veckor då kondensatorn (?) var paj, de undrade om jag hade haft problem md klockan, vilket jag inte hade. De förklarade att det skulle ta lite tid att åtgärda detta, när jag ringde någon vecka senare hade de inte 100% koll, orsaken var att det fanns en annan Traser för åtgärd i butiken. Vid ett tredje samtal fick jag höra att klockan var klar, dock tog det en vecka för den att nå fram.
Det tod som sagt tid för det som skulle vara ett vanligt batteriebyte MEN samtalen var trevliga och jag behövde inte betala för någonting i slutändan. Köpte klockan för 1,5 år sedan och Urtid bytte batteriet gratis, de hade kunnat ta betalt för det då det är oklart hur lång tid som ett batteri ska hålla. De testade klockan för vattentålighet (jag fick kvitto på det) och jag fick två nya stift då jag hade nämnt i ett samtal att jag behövde nya.
Det har sina fördelar att köpa hos AD, jag kan tänka mig att notan hade varit dyrare om jag hade lämnar klockan hos någon annan urmakare.
Efter två klockköp samt ett batteribyte hos Urtid är jag nöjd med denna urmakare.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Gjort ett flertal affärer med Jälmers Ur, funkar kanon. Bara plus till Daniel :)

Köpte en Omega från 2001 där i April. Ringde fredag em, sa att jag kommer in på lördag. Men han ville ändå jag skulle ringa innan då. Det gjorde jag och fick tag på honom efter ett par försök. Väl där kändes han stressad, berodde nog mest på att han var ensam där. Kom ju en del folk under tiden jag var där. Men jag tycker jag fick ett klart bra bemötande. Köpte klockan jag var intresserad av. Han gav ett års verkgaranti. Hans priser är givetvis lite högre än privatköp men jag lever i tron att klockan är genomgången och att betrakta som nyservad, trycktestad plus man får garanti på papper/värdebevis. Klockan går i alla fall väldigt bra, väl inom COSC så bara tomt snack lär det inte vara. Vad garantin är värd har jag ingen aning om då jag inte har haft anledning att reklamera. Första och enda besöket men jag skulle inte tveka att handla där igen. Minns att han bar två Rolex, en på vardera armen, rätt uppenbart är det vad han brinner mest för. Skulle det vara aktuellt så tycker jag att det vore roligt att handla Rolex av en entusiast. Förhoppningsvis kan han meka med dom vid behov även om den där tråden som nämnts tyder på annat kanske.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
I september var jag i Stockholm 2 gånger på 2 veckor med min svåger. Vid sista tillfället gick vi in till Bo Berggren, då det inte hade blivit av att man gått in där tidigare. En yngre kille, ca 35 år som jag uppfattade vara butiksägaren välkomnade oss varmt. Vi hade kommit in för att titta på Omegas nya homage av sin Seamaster 300. Jag obseverade att han bar en Patek Philippe Calatrava och sa detta varpå han tog av den och lät oss titta på den. Det blev en riktigt trevlig pratstund då vi satte oss en stund.
 
Senast ändrad:

Gold

Panerai
2-Faktor
I september var jag i Stockholm 2 gånger på 2 veckor med min svåger. Vid sista tillfället gick vi in till Bo Berggren, då det inte hade blivit av att man gått in där tidigare. En yngre kille, ca 35 år som jag uppfattade vara butiksägaren välkomnade oss varmt. Vi hade kommit in för att titta på Omegas nya homage av sin Seamaster 300. Jag obseverade att han bar en Patek Philippe Calatrava och sa detta varpå han tog av den och lät oss titta på den. Det blev en riktigt trevlig pratstund då vi satte oss en stund.

Om det var en vitguldare var det nog Petter. Han är sjukt kompetent
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Malmbergs Ur (Stjärnurmakaren) i Linköping:
Säljer klockor och glasögon. En hel del parfymare typ MK, Boss etc. Roligare märkena utgörs av Sjöö Sandtröm, Longines, Oris, Maurice Lacroix, Certina, Seiko Astron, Tissot. Har aldrig köpt en klocka där men bla värderat en klocka samt kortat länk. Personalen är alltid trevlig och det är inga konstigheter att få klämma på klockor. Dock så är utbildningsnivån på personalen usel, antar att de kan glasögon och inte klockor. De vet inte vad de säljer och klarar inte ens att korta en länk på ett bra sätt.
DOCK, så är urmakaren både trevlig och kunnig. Vet ej vad han heter men han är typ två meter lång och rockar en Astron. Alltså, se till att få prata med/få hjälp av urmakaren så lär du bli nöjd!
 

Kai

Rolex
Inhandlade en klocka hos Bergströms i Göteborg. Klockan fanns i Malmö, men den levererades till Göteborg så jag kunde kika på den. Jag är mycket nöjd med den service jag fick. Var inne många gånger och kikade på klockan under veckan innan jag bestämde mig för att köpa densamma.
 

noeLLY

Cartier
Malmbergs Ur (Stjärnurmakaren) i Linköping:
Säljer klockor och glasögon. En hel del parfymare typ MK, Boss etc. Roligare märkena utgörs av Sjöö Sandtröm, Longines, Oris, Maurice Lacroix, Certina, Seiko Astron, Tissot. Har aldrig köpt en klocka där men bla värderat en klocka samt kortat länk. Personalen är alltid trevlig och det är inga konstigheter att få klämma på klockor. Dock så är utbildningsnivån på personalen usel, antar att de kan glasögon och inte klockor. De vet inte vad de säljer och klarar inte ens att korta en länk på ett bra sätt.
DOCK, så är urmakaren både trevlig och kunnig. Vet ej vad han heter men han är typ två meter lång och rockar en Astron. Alltså, se till att få prata med/få hjälp av urmakaren så lär du bli nöjd!
Tycker det varit bra nivå på säljarna, på vilket sett var den usel? Mvh
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Tycker det varit bra nivå på säljarna, på vilket sett var den usel? Mvh

De vet inte vad det är för klockor de säljer. Till exempel kollade jag på en Oris Aquis. Säljaren sa att de var en Aqua Terra(!). De har inte koll på vilka som har mekaniska urverk eller quartz. Fick länken kortad igår. För det första verkade det som säljaren tyckte det var jobbigt att de fick göra om det några gånger då jag vill att klockan skall sitta perfekt. För det andra, när jag väl kom hem upptäckte jag att det satt en halvlänk mitt på armbandet. Förövrigt så ger de ett osäkert intryck överlag. Men som sagt, de är alltid trevliga och urmakaren är mycket bra att ha att göra med.
 

noeLLY

Cartier
De vet inte vad det är för klockor de säljer. Till exempel kollade jag på en Oris Aquis. Säljaren sa att de var en Aqua Terra(!). De har inte koll på vilka som har mekaniska urverk eller quartz. Fick länken kortad igår. För det första verkade det som säljaren tyckte det var jobbigt att de fick göra om det några gånger då jag vill att klockan skall sitta perfekt. För det andra, när jag väl kom hem upptäckte jag att det satt en halvlänk mitt på armbandet. Förövrigt så ger de ett osäkert intryck överlag. Men som sagt, de är alltid trevliga och urmakaren är mycket bra att ha att göra med.
Aj då! Kanske är urmakarn jag pratat med då :) mvh
 
Topp