Vad är det för bilar han pillar med?
Porschar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för bilar han pillar med?
Porschar!
Instämmer! Ägde en GT3 sist ja kolladeBra kille då
Hade en tråkig upplevelse på Klockmaster Hansson i Frölunda Torg.
Gick dit med min nyservade Seiko 6105 i kanonskott. Skulle bara provtrycka den, vilken den vanligtvis trevliga och kunniga urmakaren Dennis lovade göra. En timme senare stegar jag glad i hågen in för att hämta klockan. Tyvärr levererades den då i bitar. Hade tydligen exploderat under provtryckningen. Jag frågade "jaha och vad skall vi göra åt det här då" varpå han hänvisade till urmakaren som gjort servicen. Verkligen inte att ta ansvar för ett dåligt jobb. Som avslutning vill han naturligtvis ha 200 spänn för ett utomordentligt bra jobb...
Nä fy f...n.
Har mailat allmänt klagande på hanteringen till Seiko eftersom butiken säljer märket, men har inte fått svar ännu iaf...
Har haft ett kompensations ärende på Nymans ur avseende när de dingade min AP i transport från service och urhandeln. Har varit inne två gånger i butiken fysiskt och frågat efter ett rubber b nu. Ingen återkoppling per telefon eller mail som utlovat. Servicen/kundhanteringen lämnar saker att önska. Fick dessutom stå och vänta 15 min i butiken sist innan jag fick hjälp.
Mina två cent. Jag kommer inte handla nytt där.
Rob E är alltid bra dock. Daniel som är VD är ödmjuk och trevlig! Dessutom grym bilsmak.
Har inte varit hos dem än. Men @Minuteman fixade klockan åt mig, så den är i bra skick igen. Väldigt proffsigt av honom.Vad hände nu då!?
Porschar!
Poängen med tråden är ju att både hissa och dissa?Ska ner till Göteborg i helgen och bo ett par nätter. Ska givetvis gå in några nämnda butiker och titta på klockor. Hoppas få en trevlig upplevelse annars hamnar det här.
Poängen med tråden är ju att både hissa och dissa?
Poängen med tråden är ju att både hissa och dissa?
"Hoppas jag får en trevlig upplevelse annars hamnar det här."Har jag skrivit något annat?
Var inne hos Rob Engström under helgen för att titta på de olika klockor som just nu är slutkandidaterna till att bli min nästa klocka. Trots att jag hade hela familjen med (min lillebror fyllde 25 och vi firade på restaurang AG kvällen innan och bodde kvar på hotell i Stockholm till lördagen) fick jag ett mycket trevligt bemötande. Fick titta på Submariner, Speedmaster och en Oyster Perpetual eftersom det inte fanns någon Datejust inne tyvärr. Precis innan vi skulle gå frågade jag om de hade några förvaringsetuier att ha klockor i under resor. Försäljaren tog då fram en grön mockapouch från Rolex som jag fick gratis eftersom jag i framtiden skulle köpa klocka från dem.
Mycket trevlig gest som kanske inte kostar så mycket men ger mig ett trevligt intryck och gör att Rob definitivt känns som den AD man går till för inköp senare.
"Hoppas jag får en trevlig upplevelse annars hamnar det här."
Sluta lipa.Ber så hemskt mycket om ursäkt.
Ingen ide att skriva på KS längre. Orka med folk som ska märka ord osv.
Gjort ett flertal affärer med Jälmers Ur, funkar kanon. Bara plus till Daniel
I september var jag i Stockholm 2 gånger på 2 veckor med min svåger. Vid sista tillfället gick vi in till Bo Berggren, då det inte hade blivit av att man gått in där tidigare. En yngre kille, ca 35 år som jag uppfattade vara butiksägaren välkomnade oss varmt. Vi hade kommit in för att titta på Omegas nya homage av sin Seamaster 300. Jag obseverade att han bar en Patek Philippe Calatrava och sa detta varpå han tog av den och lät oss titta på den. Det blev en riktigt trevlig pratstund då vi satte oss en stund.
Jo exakt, den var i vittguld. Jo han verkade vara väldigt duktig på sin sak.Om det var en vitguldare var det nog Petter. Han är sjukt kompetent
Tycker det varit bra nivå på säljarna, på vilket sett var den usel? MvhMalmbergs Ur (Stjärnurmakaren) i Linköping:
Säljer klockor och glasögon. En hel del parfymare typ MK, Boss etc. Roligare märkena utgörs av Sjöö Sandtröm, Longines, Oris, Maurice Lacroix, Certina, Seiko Astron, Tissot. Har aldrig köpt en klocka där men bla värderat en klocka samt kortat länk. Personalen är alltid trevlig och det är inga konstigheter att få klämma på klockor. Dock så är utbildningsnivån på personalen usel, antar att de kan glasögon och inte klockor. De vet inte vad de säljer och klarar inte ens att korta en länk på ett bra sätt.
DOCK, så är urmakaren både trevlig och kunnig. Vet ej vad han heter men han är typ två meter lång och rockar en Astron. Alltså, se till att få prata med/få hjälp av urmakaren så lär du bli nöjd!
Tycker det varit bra nivå på säljarna, på vilket sett var den usel? Mvh
Aj då! Kanske är urmakarn jag pratat med då mvhDe vet inte vad det är för klockor de säljer. Till exempel kollade jag på en Oris Aquis. Säljaren sa att de var en Aqua Terra(!). De har inte koll på vilka som har mekaniska urverk eller quartz. Fick länken kortad igår. För det första verkade det som säljaren tyckte det var jobbigt att de fick göra om det några gånger då jag vill att klockan skall sitta perfekt. För det andra, när jag väl kom hem upptäckte jag att det satt en halvlänk mitt på armbandet. Förövrigt så ger de ett osäkert intryck överlag. Men som sagt, de är alltid trevliga och urmakaren är mycket bra att ha att göra med.