• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Den unga donnan på kroons är iallafall otroligt trevlig och tillmötesgående!

Hoppas du får snacka med henne nästa gång :)
 

Snårtas

Rolex
Jag var på Krons idag och fick service av henne. Gav väl inte intryck av att vara superinsatt, men jag fick prova både det ena och det andra. Även sånt som inte fanns i montern. Det tog dock lång tid innan jag fick hjälp, men så är det väl nästan alltid på helgerna.
 

BOTL

Panerai
Var där igår flertal klockor plockades fram med ett stort leende och hon var supervänlig.

Så pass trevlig att vi pratade om det senare på herfen/GTG.
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Visst fick jag prova modeller som inte fanns i montern men det gör henne tyvärr ikke trevlig. Givetvis förtjänar ämnet en egen tråd, om det är fler som råkat ut för kärringen bör det dryftas. Första gången jag besökte Kroons och det var inte någon angenäm upplevelse kan jag tala om. Om man inte vet att det är olika länkar på en GMT och en SUB bör man inte stå där. En Rolex AD som inte ger ett kunnigt och trevligt intryck blir man bara förbannad på.... Min kemtvättare är 300ggr mer professionell än det ruket.... Varför skickar de bara inte över henne till NK för att sälja väskor?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Visst fick jag prova modeller som inte fanns i montern men det gör henne tyvärr ikke trevlig. Givetvis förtjänar ämnet en egen tråd, om det är fler som råkat ut för kärringen bör det dryftas. Första gången jag besökte Kroons och det var inte någon angenäm upplevelse kan jag tala om. Om man inte vet att det är olika länkar på en GMT och en SUB bör man inte stå där. En Rolex AD som inte ger ett kunnigt och trevligt intryck blir man bara förbannad på.... Min kemtvättare är 300ggr mer professionell än det ruket.... Varför skickar de bara inte över henne till NK för att sälja väskor?
Ring butikchefen om du är så upprörd. Eller ring henne. Tror det får bättre effekt.
 

Apansson

Torpare
Den unga donnan på kroons är iallafall otroligt trevlig och tillmötesgående!

Hoppas du får snacka med henne nästa gång :)
Johanna är trevlig och kunnig. Även butikschef Hampus samt hans vapendragare William är all aces. Även en annan kille med glasögon som jag inte minns namnet på är sjukt duktig och trevlig. Kanske tyvärr som Nymans har lite blandad kvalitet och behöver höja snittet?
Bra att det yttras hur som helst!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Tur för er jävla snåljåpar att inte jag jobbar på Krons! Inne å prova alla jävla klockor å sen köpa från gråhandlare. Klart tanten lackar :)

Att hon är sur kanske är anledningen till att folk tänker: Fuck it! Handlar på nätet och sparar några tusen, då slipper jag att bli dåligt bemött också. Otrevligheter är inget man värdesätter i köpupplevelsen hos AD.
(Handlar dock alltid av AD, men aldrig hos krons/nymans)

Finns en anledning till att jag går till Rob med longines samt rolex, och direkt till SS med min sjöö sandström. Vore ju trevligt att kunna lämna allt på samma ställe, och på det sättet bygga en relation. Men kan ärligt säga att damen är anledningen till att det inte är så.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Har aldrig haft problem med Kroons, tror jag vet vem du tänker på och hon har aldrig vart otrevlig mot mig men däremot inte heller trevlig. Inte något vidare service mindes kanske man kan säga.
Men övriga i personalen där som jag har haft och göra med kan jag bara säga positiva saker om.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Att hon är sur kanske är anledningen till att folk tänker: Fuck it! Handlar på nätet och sparar några tusen, då slipper jag att bli dåligt bemött också. Otrevligheter är inget man värdesätter i köpupplevelsen hos AD.

Finns en anledning till att jag går till Rob med longines samt rolex, och direkt till SS med min sjöö sandström. Vore ju trevligt att kunna lämna allt på samma ställe, och på det sättet bygga en relation. Men kan ärligt säga att damen är anledningen till att det inte är så.
Jag var helt och hållet allvarlig i mitt inlägg...
Självjävlaklart ska säljare bemöta folk trevligt var de än jobbar och vad de än säljer. Måste gå in och kolla in tanten:)
 

Apansson

Torpare
Trodde vitsen med en fysisk butik var att man hade personal som kunde svara på frågor och interagera med kunden på ett värdigt sätt. Kanske är vitsen med butik att man kan lägga på 10% på prislappen för sura hyllvärmare....
Jag skulle maila [email protected] med dina erfarenheter. Ett sakligt mail där du kanske inte använder ordet "kärring" också, hur upprörd du än må vara är det lite lågvattenmärke. Kritik uppskattas kan jag lova dig.
 

Jens

Greedo
Utveckla gärna. Förstår ikke KS-lingo.
Ok, sorry.
Jag tycker att dom är fullkomligt värdelösa, inkompetenta, otrevliga och brister i dom flesta fall där service bör vara en självklarhet.
Jag kommer aldrig sätta min fot där igen och även om jag skulle bli erbjuden en klocka därifrån gratis så hade jag tackat nej.
Tom och Jerry framstår som "a match made in heaven" jämfört med mig och Kronblom. Nån dag så ska jag sammanställa mina dåliga erfarenheter, men jag orkar inte just nu. Finns säkert nån gammal tråd där jag har skrivit nåt redan.

Tills dess, skit i att gå dit bara. Man blir bara sur och irriterad.

J
 

Edin

Panerai
Aldrig skrivit i denna tråd men jag var i kontakt med Rob Engström via mail angående tavelbyte samt lätt polering av en Datejust 16200 och fick två svar inom loppet av en timme. Samma priser och svar i båda mailen och jobbet gick som smort och allt inom utsatt tid. Okej, dom norpade Rob Enström poutchen men ersatte den med en från Rolex med kudde så det kan jag bortse från. Överlag mycket nöjd och kommer definitivt återvända till Rob Engström.
 
Topp