• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Bergströms GBG
Fick inte vridringen på min Tudor att fungera som den skulle och lämnade därför in klockan för reparation.
Hiss: Sandra (säljare). Trevlig och höll mig uppdaterad.
Diss: Att det tog 5 veckor att justera/bända rätt delarna.
Hiss: Att de bjöd på jobbet och fraktkostnad (nya delar behövdes inte).
 
Jag måste tyvärr ge ROB.E / @ROB-1832 en rejäl känga nu, eller snarare vakten! ( Semiblond kille, eventuellt en liten tofs?)

Jag och en polare var imorse och lämnade in min Day-Date. Hade mina arbetskläder/knegarkläder på mig som jag har haft vid ett FLERTAL tillfällen hos ROB.E. Jag har ALLTID blivit väldigt bra bemött hos ROB.E oavsett vad jag haft för kläder samt oavsett vem av personalen som jag har fått hjälp av!

Imorse när vi var där och plingade på klockan och fick gå in i slussen som vanligt och blev insläppta och bra bemötande från vakt och personal. Allting frid och fröjd som vanligt, och klockan skulle hämtas ut under eftermiddagen.

Taggad som fan för att hämta ut DD:n och humöret på topp. Plingade på klockan... Den "nya" vakten öppnar inte slussen, vi får vänta ett litet tag. Sedan sticker han ut huvudet genom den första dörren och frågar vad vi ska göra där med en RIKTIGT dålig attityd.

Jag säger att vi ska hämta ut min klocka, och frågar om det är något problem?
Ska ni kolla på klockor frågar han då? Då svarade jag att jag var här imorse och lämnade in min klocka och ska nu hämta ut den. Då frågar han om vi har något vasst på oss, då visar jag min skruvmejsel och säger att jag var där imorse och den vakten hade inga synpunkter på det och att jag varit där flera gånger klädd så här.?

Då ser tjejen mig inne i butiken som jag lämnade in klockan till och kommer fram och släpper in oss! Hon ber så mycket om ursäkt för strulet i dörren!
Det kommer även in en kund/tjej efter mig som vakten glider tätt inpå som även min vän noterade att vakten gjorde och det ger en oskön känsla för en kund.

Sedan gör jag en jävlig omogen grej, men det står jag för! När jag ska gå ut säger jag till vakten att han är riktigt Keff. Då ber han mig att har jag några synpunkter så kan jag maila till ROB.E!

Måste säga att den vakten har en makalöst dålig attityd och verkligen NOLL fingertoppskänsla för hur man ska bemöta en kund. Man blev verkligen behandlad som en jävla luffare eller tjuv i dörren!

Hoppas nu att @ROB-1832 ser min känga nu och ber vakten ändra sin inställning till kunderna oavsett klädstil. För jag förmodar och drar slutsatsen till att om jag haft vanliga kläder hade hans bemötande varit helt annorlunda!

Hade jag inte varit så nöjd som jag varit vid ALLA andra tillfällen hos ROB.E så hade jag verkligen aldrig satt min fot där igen.
 
Senast ändrad:
FRANKS UR.

Nja, jag är inte helt nöjd med FRANKS UR och Roger Lakhwani och vill att ni ser upp med Rogers sätt att ändra spelets regler.
I det här fallet blåste han mig bara på en ”allriskförsäkring” eftersom jag ”köpt klockan så billigt”?

Jag bor i södra delen av landet så min fru på Stockholmsbesök besökte Franks Ur för att titta på en OMEGA Aqua Terra 231.10.42.22.03.001 eftersom FRANKS UR hade den i lager. Hon betjänades i butiken av Roger Lakhwani.
Allt kändes OK och vi beställde klockan samt en OMEGA Constellation 123.20.31.20.55.003 till min fru. Damuret fanns inte i lager och fick därför beställas. Vi betalade en handpenning på 5000:- för båda klockorna.

Jag fick en elektronisk faktura på min klocka och den skulle skickas med värdepost när betalningen registrerats på FRANKS UR.
Klockan kom efter några dagar och jag konstaterade att den ”allriskförsäkring” som enligt
http://www.franksur.com/ipad-swe/0frame-ipad.html ingår på alla klockor saknades i försändelsen.

Vid mailkontakt med butiken med dels en anställd samt Roger Lakhwani fick jag beskedet att försäkringen inte ingick eftersom ”jag fick köpa klockan så billigt?
Var klockan billig? Ja det tycker jag, jag tog offert från ett flertal AD för min OMEGA och FRANKS UR gav mig det bästa priset.
Vi avbeställde hustruns OMEGA på grund av Lakhwanis agerande och han accepterade detta och betalade tillbaka handpenningen på 5000:-
Vi köpte klockan av en annan AD istället, vi fick betala mera där men det var det värt. Här ingick även försäkringen. Den här försäkringen kostar en AD 1300:- enligt uppgift från den AD vi köpte hustruns klocka.
Jag gör ingen stor affär av detta men det känns märkligt att en AD för OMEGA väljer att tappa en säker affär för en försäkring värd kaffepengar.

En sak är säker FRANKS UR och Roger Lakhwani har tappat en kund för all framtid.
 
Jag måste tyvärr ge ROB.E / @ROB-1832 en rejäl känga nu, eller snarare vakten! ( Semiblond kille, eventuellt en liten tofs?)

Jag och en polare var imorse och lämnade in min Day-Date. Hade mina arbetskläder/knegarkläder på mig som jag har haft vid ett FLERTAL tillfällen hos ROB.E. Jag har ALLTID blivit väldigt bra bemött hos ROB.E oavsett vad jag haft för kläder samt oavsett vem av personalen som jag har fått hjälp av!

Imorse när vi var där och plingade på klockan och fick gå in i slussen som vanligt och blev insläppta och bra bemötande från vakt och personal. Allting frid och fröjd som vanligt, och klockan skulle hämtas ut under eftermiddagen.

Taggad som fan för att hämta ut DD:n och humöret på topp. Plingade på klockan... Den "nya" vakten öppnar inte slussen, vi får vänta ett litet tag. Sedan sticker han ut huvudet genom den första dörren och frågar vad vi ska göra där med en RIKTIGT dålig attityd.

Jag säger att vi ska hämta ut min klocka, och frågar om det är något problem?
Ska ni kolla på klockor frågar han då? Då svarade jag att jag var här imorse och lämnade in min klocka och ska nu hämta ut den. Då frågar han om vi har något vasst på oss, då visar jag min skruvmejsel och säger att jag var där imorse och den vakten hade inga synpunkter på det och att jag varit där flera gånger klädd så här.?

Då ser tjejen mig inne i butiken som jag lämnade in klockan till och kommer fram och släpper in oss! Hon ber så mycket om ursäkt för strulet i dörren!
Det kommer även in en kund/tjej efter mig som vakten glider tätt inpå som även min vän noterade att vakten gjorde och det ger en oskön känsla för en kund.

Sedan gör jag en jävlig omogen grej, men det står jag för! När jag ska gå ut säger jag till vakten att han är riktigt Keff. Då ber han mig att har jag några synpunkter så kan jag maila till ROB.E!

Måste säga att den vakten har en makalöst dålig attityd och verkligen NOLL fingertoppskänsla för hur man ska bemöta en kund. Man blev verkligen behandlad som en jävla luffare eller tjuv i dörren!

Hoppas nu att @ROB-1832 ser min känga nu och ber vakten ändra sin inställning till kunderna oavsett klädstil. För jag förmodar och drar slutsatsen till att om jag haft vanliga kläder hade hans bemötande varit helt annorlunda!

Hade jag inte varit så nöjd som jag varit vid ALLA andra tillfällen hos ROB.E så hade jag verkligen aldrig satt min fot där igen.

Utan att på något sätt försvara en ev dålig attityd kan jag förstå om man ur säkerhetssynpunkt inte släpper in folk med snickarbälte inkl kniv, hammare och skruvmejsel. Sen är ju givetvis fingertoppskänsla A och O men de tar nog det säkra före det osäkra efter alla rån.
 
Senast ändrad:
Utan att på något sätt försvara en ev dålig attityd kan jag förstå om man ur säkerhetssynpunkt inte släpper in folk med snickarbälte inkl kniv, hammare och skruvmejsel. Sen är ju givetvis fingertoppskänsla A och O men de tar nog det säkra före det osäkra efter alla rån.

Absolut @par, det kan jag hålla med om och köper utan några som helst problem!
Men innan det med mejseln kom på tal så hade man nästan blivit ifrågasatt vad man gör där och med en dålig och kaxig attityd. Jag är verkligen inte känslig eller någon dramaqueen, och blir väldigt sällan upprörd och tappar ansiktet. Men hur jag blev bemött igår var verkligen INTE ok oavsett råntider/terrorattacker mm.

Sedan undrar man självklart varför det var ok 5 timmar innan när man lämnade in klockan och alla andra gånger man varit där utan några som helst problem med dom andra vakterna. Men det med mejseln var inte det egentliga problemet, utan det var hur han behandlade oss från det att vi ringde på klockan.
 
Köpte en klocka på Krons i onsdags. Stans i särklass bästa bemötande, då 100% av personalen där är anställda för att de faktiskt kan något om och är intresserade av klockor, och inte enbart för att de kan prata östasiatiska språk som verkar vara temat på vissa andra butiker i stan!
 
På tal om ROB.E, vem är det lönnfeta fyllot som brukar häcka i butiken? Vid två tillfällen fick jag noll och ingen service då svullot med sällskap satt och klämde på klockor, eller rättare sagt gjorde affär inför öppen ridå. Irriterande och personalen verkade heller inte nöjda med att passa upp och fylla på i glasen. Har man förresten utskänkningstillstånd för att fylla sina kunder med billigt bubbel?
 
Köpte en klocka på Krons i onsdags. Stans i särklass bästa bemötande, då 100% av personalen där är anställda för att de faktiskt kan något om och är intresserade av klockor, och inte enbart för att de kan prata östasiatiska språk som verkar vara temat på vissa andra butiker i stan!

Gick också till först Rob E och sedan Krons för att titta på Rolex tidigare i veckan då jag hade en timme över i Stockholm. Delar helt din uppfattning. Kunnigheten hos försäljaren på Krons översteg vida den medelålders kvinnan med asiatiskt utseende hos Rob.
 
På tal om ROB.E, vem är det lönnfeta fyllot som brukar häcka i butiken? Vid två tillfällen fick jag noll och ingen service då svullot med sällskap satt och klämde på klockor, eller rättare sagt gjorde affär inför öppen ridå. Irriterande och personalen verkade heller inte nöjda med att passa upp och fylla på i glasen. Har man förresten utskänkningstillstånd för att fylla sina kunder med billigt bubbel?

Låter som @k0ltrasten
 
På tal om ROB.E, vem är det lönnfeta fyllot som brukar häcka i butiken? Vid två tillfällen fick jag noll och ingen service då svullot med sällskap satt och klämde på klockor, eller rättare sagt gjorde affär inför öppen ridå. Irriterande och personalen verkade heller inte nöjda med att passa upp och fylla på i glasen. Har man förresten utskänkningstillstånd för att fylla sina kunder med billigt bubbel?
hhhhehehe
 
Var för ett par dagar sedan inne på Keas Ur i Kristinehamn. Skulle kolla in en Longines när jag hade vägarna förbi. De hade inte klockan jag sökte men ack vilket trevligt besök det blev! Riktigt go Gubbe Björn som har urhandeln, bjöd på kaffe och verkade tycka det var roligt att få visa upp alla de fina klockorna han hade. Rekommenderas starkt, dock begränsat utbud av bättre klockor. Kul att han hade Sjöö Sandström dock. Åkte därifrån med två nya läderband till befintliga klockor.
 
Var inne på Jarl Sandin och fick ingen service alls. Personalen var upptagen med någon gubbe som hade tagit med en fejk rolex(!) som han öppet satt och berättade om. Helt löjligt.
 
Var för ett par dagar sedan inne på Keas Ur i Kristinehamn. Skulle kolla in en Longines när jag hade vägarna förbi. De hade inte klockan jag sökte men ack vilket trevligt besök det blev! Riktigt go Gubbe Björn som har urhandeln, bjöd på kaffe och verkade tycka det var roligt att få visa upp alla de fina klockorna han hade. Rekommenderas starkt, dock begränsat utbud av bättre klockor. Kul att han hade Sjöö Sandström dock. Åkte därifrån med två nya läderband till befintliga klockor.
Björn Antonsson är grymt trevlig, han har affären till salu, vill sälja den och gå i pension!
 
Det var ju iofs trist, jag som var beredd att köra 3h tur/retur om/när jag skulle ha ngt han saluför bara för att han var så oerhört välkomnande!
 
Redan hyllat Erikson Urhandel i en annan tråd, men jag tänker göra det även här, så det så ;)

Även snubbarna på Bo Berggren känns förbaskat reko, så blir tummen upp där också.

Nymans har ett par säljare som är supertrevliga, men tyvärr en hel del osköna aktörer där också.
 
Var på event hos @Jarl Sandin i samband med deras lansering av Hublot. Grymt trevligt med dryck samt förvånansvärt mycket och bra tilltugg.
Hublot hade folk på plats, och man fick klämma och fråga så mycket man ville såklart.

Bäst var dock att få komma upp och snacka gött med urmakarna, och testa sina klockor i timegrapher osv. Mycket bra kväll.

Var inne några dagar senare för att fixa en liten grej på en klocka som de inte är AD för. Löstes utan något problem och dessutom väldigt fort.
 
Bergströms ur i Uppsala
Köpte en klocka och blev väldigt bra bemött med stort engagemang från första besök till leverans av beställd klocka! Mycket nöjd!
 
Utan att på något sätt försvara en ev dålig attityd kan jag förstå om man ur säkerhetssynpunkt inte släpper in folk med snickarbälte inkl kniv, hammare och skruvmejsel. Sen är ju givetvis fingertoppskänsla A och O men de tar nog det säkra före det osäkra efter alla rån.

Absolut @par, det kan jag hålla med om och köper utan några som helst problem!
Men innan det med mejseln kom på tal så hade man nästan blivit ifrågasatt vad man gör där och med en dålig och kaxig attityd. Jag är verkligen inte känslig eller någon dramaqueen, och blir väldigt sällan upprörd och tappar ansiktet. Men hur jag blev bemött igår var verkligen INTE ok oavsett råntider/terrorattacker mm.

Sedan undrar man självklart varför det var ok 5 timmar innan när man lämnade in klockan och alla andra gånger man varit där utan några som helst problem med dom andra vakterna. Men det med mejseln var inte det egentliga problemet, utan det var hur han behandlade oss från det att vi ringde på klockan.

Om jag skulle råna en klockbutik skulle jag knappat gå in med kniven synlig och arbetsbyxor på. Naturligtvis skulle jag ha kostym eller dylikt på mig vilket också har varit fallet vid flertalet rån.

Nej den där vakten har otur när han tänker och bör rimligen placeras någon annan stans utan kundkontakt.
 
Om jag skulle råna en klockbutik skulle jag knappat gå in med kniven synlig och arbetsbyxor på. Naturligtvis skulle jag ha kostym eller dylikt på mig vilket också har varit fallet vid flertalet rån.

Nej den där vakten har otur när han tänker och bör rimligen placeras någon annan stans utan kundkontakt.

Exakt, fina kläder och en stor bag med vapen och man kommer in utan problem. Men ett töj med någon mejsel och en eventuellt ett litet sandpapper i bakfickan och det är stopp i dörren direkt ;)

Vill verkligen inte smutskasta ROB:E på något sätt, men jag tycker ändå att dom ska veta hur man som kund kan bli bemött av en "vakt". Har varit där många gånger och det har alltid varit samma vakter, men denna gång var det en "ny" och det gick inge vidare alls! Sedan att säljaren får kliva fram och släppa in oss och be om ursäkt flera gånger tycker jag säger ganska mycket om vaktens beteende.
 
Gjorde ett snabbt besök hos Krons idag under julhandeln för att kika på en OP 39a, oklanderlig service och trevlig pratstund med en kunnig säljare.. Ruggigt sugen på nämnda, blir förhoppningsvis köp under våren!
 
Gjorde ett snabbt besök hos Krons idag under julhandeln för att kika på en OP 39a, oklanderlig service och trevlig pratstund med en kunnig säljare.. Ruggigt sugen på nämnda, blir förhoppningsvis köp under våren!

Jag gjorde ett besök hos Krons och Nymans idag.
Vanligtvis oklanderlig service men idag var det lite annorlunda. Fick intrycket av att de inte har några klockor alls. Butiksbiträdet på Krons sa även att det "är väntelista på alla stålmodeller"
Vet inte hur mycket jag ska tro på det. Det fanns bland annat en Milgauss Z-Blue i skyltfönstret.
På Nymans var det en ganska dryg kvinna i butiken som förvisso visade klockan jag var intresserad av men som verkade ganska ointresserad av mig som kund trots att det bara var en kund till i butiken.

EDIT: Och jag hade planerat att köpa klockan idag, men avstod.
 
Senast ändrad:
Då kan jag på julafton ge en liten känga till ROB:E. Jag har tidigare inte haft kontakt med denna butik, men hyllningarna här
är ju ganska många. Skickade in en prisförfrågan via deras websida, och fick ett automatsvar att de skulle höra av sig inom
tre dagar. Detta var den 14:e december. Intresset av att sälja är tydligen inte så stort, det är nu den 24:e....
Jag är av uppfattningen att helst gynna svenska AD och inte köpa via utlandet, men orkar man inte ens besvara en
förfrågan handlar jag någon annanstans!
 
Om jag skulle råna en klockbutik skulle jag knappat gå in med kniven synlig och arbetsbyxor på. Naturligtvis skulle jag ha kostym eller dylikt på mig vilket också har varit fallet vid flertalet rån.

Nej den där vakten har otur när han tänker och bör rimligen placeras någon annan stans utan kundkontakt.

Jo visst, men det är ju lätt för oss som sitter hemma att reflektera över
 
Då kan jag på julafton ge en liten känga till ROB:E. Jag har tidigare inte haft kontakt med denna butik, men hyllningarna här
är ju ganska många. Skickade in en prisförfrågan via deras websida, och fick ett automatsvar att de skulle höra av sig inom
tre dagar. Detta var den 14:e december. Intresset av att sälja är tydligen inte så stort, det är nu den 24:e....
Jag är av uppfattningen att helst gynna svenska AD och inte köpa via utlandet, men orkar man inte ens besvara en
förfrågan handlar jag någon annanstans!

Det påminner mig om när jag skickade en förfrågan till @Gripenbro.se om en Rolex Explorer 1 som de hade inne.
De behagade inte heller att besvara mitt mail.
 
Det påminner mig om när jag skickade en förfrågan till @Gripenbro.se om en Rolex Explorer 1 som de hade inne.
De behagade inte heller att besvara mitt mail.
Tråkigt!
Tvärtom fick jag svar från Gripenbro inom någon timme, när jag handlade av honom i höstas.
Det gav ett positivt intryck från början, vilket gjorde det enklare att fatta ett köpbeslut.
Hur som helst skall man alltid svara på mailen inom rimlig tid.
En enkel fråga som "Vad kostar en XXX hos er" skall inte ta många sekunder att besvara.
Det är ju bara att titta i prislistan. Förhandla kan man göra sen när man fått ett utgångspris.
 
Tillbaka
Topp