Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Till försvar av Stjärnurmakarna i Örebro så har de ju endast parfymklockor ju Då ska man inte förvänta sig att de är kunniga inom området. Håller med ovan, Ahléns ur är väldigt bra. Bra kundbemötande och många intressanta klockhistorier är vad man får vid ett besök.Var inne på Stjärnurmakaren i Örebro, på två timmar lyckades dom inte ta bort en skruvad länkbit och springsbarsen fick jag själv rucka till eftersom dom inte kunde få dessa och passa.. Vafan liksom
Hur svårt är det att göra ett sådant test egentligen ? Fick det gjort på min Rolle på minuten hos min lokala urmakare.Diss till Krons, allmänt ointresserad/ okunnig säljare som ville att jag skulle lämna in klockan i 4(!) dagar för ett enkelt trycktest. Spec när jag ringt i förväg och då skulle det inte vara problem öht att göra det snabbt..
Brukar ske medans man väntar, gjorde det hos en fristående urmakare på mindre än 5minuter sist så väldigt märkligt av Krons, speciellt när jag ringt och han garvar när jag frågar om det går att göra på en lördag med svaret "självklart".Hur svårt är det att göra ett sådant test egentligen ? Fick det gjort på min Rolle på minuten hos min lokala urmakare.
Ibland (inte ofta dock) är det bra att bo på ett litet ställe ute i Atlanten.
Självgod, dryg stil kryddat med en knivsudd nedlåtande i mina öronBrukar ske medans man väntar, gjorde det hos en fristående urmakare på mindre än 5minuter sist så väldigt märkligt av Krons, speciellt när jag ringt och han garvar när jag frågar om det går att göra på en lördag med svaret "självklart".
Brukar ske medans man väntar, gjorde det hos en fristående urmakare på mindre än 5minuter sist så väldigt märkligt av Krons, speciellt när jag ringt och han garvar när jag frågar om det går att göra på en lördag med svaret "självklart".
Alltid drygt när personalen ger sig själv lov att bedöma ifall man är kreditvärdig eller ej.Klockmaster i Trollhättan imponerar inte. Köpt två medeldyra Seiko (6000kr klassen). Första gången så var säljaren (äldre kvinna) inte direkt medgörlig och verka tro att jag inte ens skulle ha råd med en klocka i den prisklassen. När jag skulle betala så frågade hon inte hur jag ville betala utan "du vill ta den på avbetalning eller?"...
Samma ställe igen. Hade låtit dem fixa min quartz seamaster. Efter några månader la den av igen och jag gick tillbaka med den igen. Tog flera veckor innan jag fick beskedet att något tydligen lossat inne i den, då hade den kanske varit 10 lugna timmar på handleden efter det att jag hämtade ut den.
Var bara typ 200kr det rörde sig om för att fixa det igen så jag orkade inte bråka om det dock.
Värt att nämna dock att utöver den äldre damen så har personalen alltid varit trevlig och tillmötesgående!
ja det är så fult gjort kan jag tycka! Speciellt när jag själv är inom handel och säljer en del dyra prylar. Jag skiter fullständigt i hur folk ser ut så länge de inte beter sig illa. Jag vill minnas att jag vid tillfället hur som var klädd i jeans, gympadojer och en fleecejacka.Alltid drygt när personalen ger sig själv lov att bedöma ifall man är kreditvärdig eller ej.
Skulle vara kul att klä sig riktigt lodis aktigt och gå in i olika affärer med 50.000:- i kontanter med sig och ifall man blir behandlad som luft, drar man fram sedlarna innan man går ut och vifta i plytet på dem.
Hövlighet och vänlighet kostar inget, men åstadkommer desto mer !ja det är så fult gjort kan jag tycka! Speciellt när jag själv är inom handel och säljer en del dyra prylar. Jag skiter fullständigt i hur folk ser ut så länge de inte beter sig illa. Jag vill minnas att jag vid tillfället hur som var klädd i jeans, gympadojer och en fleecejacka.
Nu för tiden kan ju vilken otvättad lodis som hela vara miljonär. Tror nog att de flesta säljare har fattat det. Men det finns ju undantag såklart.Alltid drygt när personalen ger sig själv lov att bedöma ifall man är kreditvärdig eller ej.
Skulle vara kul att klä sig riktigt lodis aktigt och gå in i olika affärer med 50.000:- i kontanter med sig och ifall man blir behandlad som luft, drar man fram sedlarna innan man går ut och vifta i plytet på dem.
Till försvar av Stjärnurmakarna i Örebro så har de ju endast parfymklockor ju Då ska man inte förvänta sig att de är kunniga inom området. Håller med ovan, Ahléns ur är väldigt bra. Bra kundbemötande och många intressanta klockhistorier är vad man får vid ett besök.
Prao-vecka kanske ?Vet inte när Certina, Casio, Seiko, Sjöö Sandström och Tissot räknades som parfymklockor senast? Tycker oavsett om man driver en klockbutik så ska man veta hur en skruvmejsel fungerar... Är man inte kunnig har man inget och göra i en klockbutik, oavsett klass på butik och utbud.
Prao-vecka kanske ?
Vi kan ta en grogg och prata konstiga kunder en hel natt om du vill. Jobbar iofs inte med klockor, men snarlik "lyxkonsumtion" vad gäller cyklar. Det finns sjukt många muppar som tror att de är VIP för att de köpt en vara i det faktiskt lägre prissegmentet av vårt sortiment...Jag hatar också dryg butikspersonal... Men...
Jag är sugen på att höra från butiksbiträdena om alla dryga och skitnödiga kunder de får stå ut med varje dag. Då tänker jag främst inte på kunder som hänger på detta och andra forum. Utan t.ex. en klassisk Östermalmshäxa som insisterar på gratis årlig polering av sin lilla guldrolex för att hennes man köpte klockan i butiken 1972, etc..
Jag tror många butiksbiträden är dryga, iaf initialt, som skydd för sig själva då många kunder är dryga mot dem. Har man blivit trampad på kan det ju vara skönt att trampa tillbaka, dessutom...Vi kan ta en grogg och prata konstiga kunder en hel natt om du vill. Jobbar iofs inte med klockor, men snarlik "lyxkonsumtion" vad gäller cyklar. Det finns sjukt många muppar som tror att de är VIP för att de köpt en vara i det faktiskt lägre prissegmentet av vårt sortiment...
Ingen aning om att de hade Sjöö Sandström & Tissot där faktiskt. Lite konstigt att de inte har ställt fram de uren när premiäröppningen var? Det är tyvärr oftast så. Kan jobba människor på klädbutiker som tyvärr inte har någon aning om plaggen för fem öre. De utgår bara från vad det står!Vet inte när Certina, Casio, Seiko, Sjöö Sandström och Tissot räknades som parfymklockor senast? Tycker oavsett om man driver en klockbutik så ska man veta hur en skruvmejsel fungerar... Är man inte kunnig har man inget och göra i en klockbutik, oavsett klass på butik och utbud.
Inte Sjöö Sandstöm va?Vet inte när Certina, Casio, Seiko, Sjöö Sandström och Tissot räknades som parfymklockor senast? Tycker oavsett om man driver en klockbutik så ska man veta hur en skruvmejsel fungerar... Är man inte kunnig har man inget och göra i en klockbutik, oavsett klass på butik och utbud.
Vet du själv hur en skruvmejsel funkar? Varför gick du i så fall dit för att få en länkbit bortskruvad?Vet inte när Certina, Casio, Seiko, Sjöö Sandström och Tissot räknades som parfymklockor senast? Tycker oavsett om man driver en klockbutik så ska man veta hur en skruvmejsel fungerar... Är man inte kunnig har man inget och göra i en klockbutik, oavsett klass på butik och utbud.
Har inte en aning, kan knappt skilja mellan stjärna och spårmejsel, men nu är det inte jag som jobbar i en butik som säljer klockor, eller hur?Vet du själv hur en skruvmejsel funkar? Varför gick du i så fall dit för att få en länkbit bortskruvad?
Varför har de inte det??Vet inte varför killen sagt att det kan göras, då Krons inte har någon trycktestmaskin sedan de byggde om butiken i våras.
Märkligt.
Hövlighet och vänlighet kostar inget, men åstadkommer desto mer !
Jag hatar också dryg butikspersonal... Men...
Jag är sugen på att höra från butiksbiträdena om alla dryga och skitnödiga kunder de får stå ut med varje dag. Då tänker jag främst inte på kunder som hänger på detta och andra forum. Utan t.ex. en klassisk Östermalmshäxa som insisterar på gratis årlig polering av sin lilla guldrolex för att hennes man köpte klockan i butiken 1972, etc..
Varför har de inte det??
Om jag då kommer med min aerospace och vill byta batteri så antar jag att jag får bytet utfört men jag har ingen aning om klockan är tät efter det.....Finns helt enkelt inte plats vad jag hört.
Självklart, men gällande de lite finare butikerna med dyrare märken kan man väl ändå inte bli förvånad om man blir inte får slå sig ner, en kopp kaffe
Jag pratar inte om att bli bjuden på kaffe, menar att man blir sedd av personalen och att de visar sig intresserade att hjälpa till.
Om jag då kommer med min aerospace och vill byta batteri så antar jag att jag får bytet utfört men jag har ingen aning om klockan är tät efter det.....
Nu vet jag att det är enbart vid en täthetsservice som jag har garanterad täthet i två år och i det läget lär batteribytet och trycktesten ta mer än några timmar,
men det vore ju ändå kul att veta att klockan är tät efter ett bateribyte, eller att det är dags för service.