• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Mjo, det är ett sätt att se på det, men i längden så är det kanske inte särskilt smart eftersom Kineserna handlar mindre och mindre på grund av åtstramanden i försök att sänka korruptionsnivån. (Detta var märkbart bara från sommaren -15 till sommaren -16.)
Så kort och gott, kineserna köper mindre än tidigare och då kanske det inte är världens bästa idé att merparten av personalen i en butik riktar sig på det då de blir väldigt beroende av just den kundgruppen, medan de till synes tappar mer och mer av den lokala kundgruppen tråkigt nog.
Merpartern vet jag inget om. Jag har för mig dem har en (1) asiatisk dam.

jösses vad ni håller på.

Stort grattis till Rob&Nymans som gnider händerna åt detta. De förstår att all publicitet är bra publicitet.

///marknadschefen

jösses vad ni håller på.

Stort grattis till Rob&Nymans som gnider händerna åt detta. De förstår att all publicitet är bra publicitet.

///marknadschefen
Negativa kommentarer om en AD på ett entusiastforum är knappast bra publicitet. Däremot är det så inom politiken. Titta bara på SD :) "rasister , rasister , whoops jävlar vad de växte . Vi kallar dem rasister lite till , oj då. De växte ännu mer". :D

jösses vad ni håller på.

///marknadschefen

Har en polare som jobbar på Forsman & Bodenfors och minns jag rätt så är han av samma uppfattning dvs. att all publicitet är bra publicitet.

Snarare är väl den här tråden ett exempel på hur skevt det kan bli, och att en massa irrelevanta kommentarer om olika företag är rent snömos. Gud nåde den företagare/urmakare som råkat trampa på någon helig forumprofils ömtåliga tår under lingonveckan. Jodå, manlig PMS existerar i allra högsta grad...

Snarare är väl den här tråden ett exempel på hur skevt det kan bli, och att en massa irrelevanta kommentarer om olika företag är rent snömos. Gud nåde den företagare/urmakare som råkat trampa på någon helig forumprofils ömtåliga tår under lingonveckan. Jodå, manlig PMS existerar i allra högsta grad...

Ja ja! Vi förstår. Du är tankad och sur på vissa medlemmar. Men saker och ting blir knappast bättre av massa sura inlägg. Släpp det nu och dra nytta av godbitarna som forumet har att erbjuda.

Är inte du det största beviset på att manligt PMS existerar då?

Ja ja! Vi förstår. Du är tankad och sur på vissa medlemmar. Men saker och ting blir knappast bättre av massa sura inlägg. Släpp det nu och dra nytta av godbitarna som forumet har att erbjuda.

Nja, du tycker det är bra kritiken många gånger är helt grundlös? Kanske det är läge att reflektera över vilka konsekvenser en del dissningar får, och om den som gett kritiken haft något på fötterna. Det har väl inget att skaffa med om jag är en sur fan eller inte, men tack för omtanken.

Nja, du tycker det är bra kritiken många gånger är helt grundlös? Kanske det är läge att reflektera över vilka konsekvenser en del dissningar får, och om den som gett kritiken haft något på fötterna. Det har väl inget att skaffa med om jag är en sur fan eller inte, men tack för omtanken.

Det du ser är samma sak som alla andra ser. Sen att du väljer att påpeka det hela tiden är bara konstigt. Folk vänder kappan efter vinden, är rövslickare, blir påverkade av grupptrycket osv. osv. Så vad är nytt?

image.jpeg

Passar på att hissa och tacka Time Promotion, Breitling och Klockmaster Globen för en grymt trevlig och underhållande helg.

Negativa kommentarer om en AD på ett entusiastforum är knappast bra publicitet. Däremot är det så inom politiken. Titta bara på SD :) "rasister , rasister , whoops jävlar vad de växte . Vi kallar dem rasister lite till , oj då. De växte ännu mer". :D

Tror snarare det handlar om att alla vill hjälpa människor i nöd men ingen vill bo granne med ett asylboende.

Det du ser är samma sak som alla andra ser. Sen att du väljer att påpeka det hela tiden är bara konstigt. Folk vänder kappan efter vinden, är rövslickare, blir påverkade av grupptrycket osv. osv. Så vad är nytt?

Så du menar på allvar att om folk vänder kappan efter vinden, är rövslickare, eller blir påverkade av grupptryck är helt acceptabelt för de företag som hamnat i skottgluggen?

Det tycker inte jag, snarare är det ett tecken på att något är helt jävla fel, då det inte längre handlar om konsumentupplysning utan att hålla på "rätt" häst för att plocka poäng. Det blir bara sorgligt...

Så du menar på allvar att om folk vänder kappan efter vinden, är rövslickare, eller blir påverkade av grupptryck är helt acceptabelt för de företag som hamnat i skottgluggen?

Det tycker inte jag, snarare är det ett tecken på att något är helt jävla fel, då det inte längre handlar om konsumentupplysning utan att hålla på "rätt" häst för att plocka poäng. Det blir bara sorgligt...

Men det du uppmärksammar har såväl forumets smartaste människa som forumets dummaste människa uppmärksammat. Så vad är nytt?

Men det du uppmärksammar har såväl forumets smartaste människa som forumets dummaste människa uppmärksammat. Så vad är nytt?

Vi är nog båda två medvetna om hur det fungerar, yla med vargarna för att få ekonomiska fördelar. Men för att vrida om kniven ett varv till i såret, på vilket sätt menar du att folk har rättigheten att pissa på något företag för att det är det allmänna trenden på forumet? Själv ser jag bara svaghet från både forumledning och debattörer, finns det ingen relevant kritik så har man missat målet. Det förefaller mig helt irrelevant vilket företag som senast bjöd "gratisätarna" på buffé och att klämma på klockor, när det kommer till mer eller mindre berättigad kritik.

Att ha tummen i ögat på branschen är förövrigt bara bra, företag förtjänar både ris och ros. Problemet är när det inte längre handlar konsumentupplevelser, utan om att ställa in sig och plocka poäng. Do the math, go figure, suck it up...

Vi är nog båda två medvetna om hur det fungerar, yla med vargarna för att få ekonomiska fördelar. Men för att vrida om kniven ett varv till i såret, på vilket sätt menar du att folk har rättigheten att pissa på något företag för att det är det allmänna trenden på forumet? Själv ser jag bara svaghet från både forumledning och debattörer, finns det ingen relevant kritik så har man missat målet. Det förefaller mig helt irrelevant vilket företag som senast bjöd "gratisätarna" på buffé och att klämma på klockor, när det kommer till mer eller mindre berättigad kritik.

Att ha tummen i ögat på branschen är förövrigt bara bra, företag förtjänar både ris och ros. Problemet är när det inte längre handlar konsumentupplevelser, utan om att ställa in sig och plocka poäng. Do the math, go figure, suck it up...

När det kommer till bemötande har jag fått ett gott sådant hos alla tre: rob, nymans och krons. Sen märker jag skillnad i kunskap beroende på vem jag pratar med, men alla tre ad:s har sina stjärnskott och personal med förbättringspotential. Min personliga betraktelse är hiss till alla tre totalt sett.

Alla var rätt till sin åsikt. Huruvida den är värd att beakta är en annan sak.

Jag kan tyvärr inte se att skriva vad som helst är samma sak som att alla har rätt till sin åsikt. Vad skulle du själv tycka om folk på ett forum spekulerade eller vräkte ur sig en massa ovidkommande skit om din egen yrkesutövning, så att du förlorade inkomster?

Tyvärr lever vissa ADs fortfarande av kostymtvånget som bilhandlarna gjorde på 80 talet, vad jag o andra känna är att man känner sig inte bekväm där inne(jag gör inte det) om man inte är perfekt klädd. Jag har lärt mig mig den svåra vägen på 80 talet på Expert. En ganska lodisklädd kille kommer in o vill köpa B&O o ingen vill hjälpa honom, de ber mig som ny hjälpa honom o motvilligt går jag dit. Ingen kul grej, men som sagt ja gör det. Han köper tv, stereo, video o ett linksystem för ca 50.000 på den tiden, grymt. Vad jag vill säga är att säljare borde inte ha förutfattade meningar( alla har inte det) för de som säljer är inte heller de mest förmögna oftast men de säljer till de som de tror är det eller som är det, svårt att veta. Jag har tränat människor/säljare i 20 år i att hjälpa säljare att fylla kunders behov oavsett ras eller kön med att tillfredställa eller rättare sagt fylla deras behov utan värderingar. Sorry för lång utläggning men ge säljarna ett break, är dom inte bra, prata med ledarna, lyssnar dom inte, byt butik:) sov gott!

Rob har i mina ögon varit smarta. Dem har tagit in asiatisk personal som givetvis kan språket. Den asiatiska gruppen är ju extremt köpstark och att ha någon som talar deras språk hjälper nog till att avsluta en hel del affärer. Att dem sedan inte kan alla detaljer om klockorna är nog mindre viktigt, det är nog mera nördarna som frågar vilka kugghjul som sitter var och varför.
Hmm. Gillar Rob, men vägrar numera prata med asiattjejerna. Varje gång jag gjort det blir det bara fel. De är inte kunniga. Jag behöver en säljare. Inte en tolk.

Stor hiss till Klockmaster i Nacka Forum och den trevliga killen i butiken. Pratade och klämde på Oris:ar och lite annat och tittade i kataloger i 45 min. Det var rätt tydligt att han var väldigt glad att någon med klockintresse kom och pratade så att han slapp kränga Armani, Gant och Michael Kors för en stund.

Tillbaka
Topp