• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Hiss @ROB-1832
Alltid snabb och trevlig service i butiken, alltid snabb och bra service vid frågor på mess/mail.
Man känner sig hemma i butiken och det är en trevlig stämning där inne, inte som i många andra butiker där det osar som att man är i vägen.
Köpte ny länk igår som de fixade med ett par gånger med för att sitta bra på en petnoga kund som mig, inga sura miner för det utan allt för man skall bli nöjd.
Gick in idag för att justera ytterligare, no problemo.
Rob E är grymma - tummen upp!

Senast ändrad:
Hiss nymans! Sjukt bra service. Satt och pratade med oss i en timme och var allmänt kunnig. (!) Överraskade oss med en brutal Lange utan att vi frågade. Stor stor hiss! Hade jag bott i Sthlm hade jag gått dit varje dag och pratat och klämt :)

Stort fett mega jävla diss till rob som gav min kompis dålig service när han ville köpa en klocka i halvmiljonsklassen. Krävde att vi skulle bära svettiga handskar när vi skulle klämma. Detta har aldrig hänt oss förr?

Drog han på sig handskarna och testade då?

Hiss nymans! Sjukt bra service. Satt och pratade med oss i en timme och var allmänt kunnig. (!) Överraskade oss med en brutal Lange utan att vi frågade. Stor stor hiss! Hade jag bott i Sthlm hade jag gått dit varje dag och pratat och klämt :)

Stort fett mega jävla diss till rob som gav min kompis dålig service när han ville köpa en klocka i halvmiljonsklassen. Krävde att vi skulle bära svettiga handskar när vi skulle klämma. Detta har aldrig hänt oss förr?

Köptes skiten då?

Man kan ju inte som handlare gå vinnande ur detta. När den riktiga kunden kommer har någon svettig klämmare som aldrig handlar varit framme och lämnat fingeravtryck och grejer. En sån klocka vill man ju inte ha om man ska pynta en halv miljon.
Då ska det vara nytt och oanvänt.

Verkar märkligt att inte göra det om klockan ska köpas.
Ja det stämmer. Vi fick ta på oss handskar som någon använde precis innan oss. De var fuktiga av svett. Hela upplevelsen blev rätt dålig. Speciellt när säljaren plockade undan den efter 20 sekunder. Vi ville ju klämma i typ 10 minuter för att sedan köpa. Men nej, han köper den någon annan stans.

Köptes skiten då?

Man kan ju inte som handlare gå vinnande ur detta. När den riktiga kunden kommer har någon svettig klämmare som aldrig handlar varit framme och lämnat fingeravtryck och grejer. En sån klocka vill man ju inte ha om man ska pynta en halv miljon.
Då ska det vara nytt och oanvänt.
En putsduk och fingeravtryck är borta. Jag har aldrig varit med om att man måste använda trånga svettiga handskar för att få prova klockor. Jag har då också provat hos massa ads i Sverige såväl som internationellt.

Det framgår inte exakt, som mycket annat med Rolex om sina anledningar till saker, men antagligen i stil med att saker ska skötas korrekt, motarbeta gråhandel eller liknande.
Synd att effekten verkar vara den motsatta. Trevligt och smidigt bemötande är ju en av anledningarna till att välja AD före gråhandel, men om det försvinner skulle jag inte tveka att välja gråhandel.

Hiss till Klockmäster Fältöversten vid mitt senaste köp, Grand Seiko SBGV019G! Jag var där för kanske 6 månader sedan och klämde lite på GS. Jag var egentligen ute efter att klämma och eventuellt slå till på Longines Heritage 1973, men den hade dom inte i sin butik. Det slutade med att jag snackade klockor med den mycket trevliga och kunniga tjejen (som jag glömt namnet på :sorry:) som själv rockade GS high beat. När jag så bestämt mig för att det var dax för en quartzare i samlingen gick jag in dit igen, efter att först varit på Klockmäster Globen (där dom är minst lika trevliga). När jag klev in i butiken blev jag genast bemött med ett igenkännande leende och samma trevliga bemötande som för 6 månader sedan. Nu har jag beställt ett läderband (Hirsch) till GS:en och fick frågan om jag ville att dom skulle kolla möjligheten att beställa ett löst GS spänne från Japan.
Så, <3 Klockmäster Fältöversten :)

Ja det stämmer. Vi fick ta på oss handskar som någon använde precis innan oss. De var fuktiga av svett. Hela upplevelsen blev rätt dålig. Speciellt när säljaren plockade undan den efter 20 sekunder. Vi ville ju klämma i typ 10 minuter för att sedan köpa. Men nej, han köper den någon annan stans.

Trist om han nu verkligen skulle handla.

Posta gärna bilder på klockan när det blivit affär.

Inte så kul med svettiga handskar.
Vem hjälpte er?
Vad var det för klocka?

Tramsig diss! Om nu din kompis verkligen vill köpa den där Pateken vore det tråkigt om ett par svettiga vantar ska komma i mellan, be att få prata med Marcus eller Daniel så kommer din kompis kliva ut ur butiken nöjd och belåten.

Tramsig diss! Om nu din kompis verkligen vill köpa den där Pateken vore det tråkigt om ett par svettiga vantar ska komma i mellan, be att få prata med Marcus eller Daniel så kommer din kompis kliva ut ur butiken nöjd och belåten.
Så hade det säkert varit. Synd att två turister som oss får ett dåligt bemötande av en som man inte kan kommunicera alls med i princip. Nästa gång får vi ge det ett nytt försök med Marcus eller Daniel då!

Vår upplevelse var långt sämre hos Rob än hos Nymans eller för all del hos någon annan AD. Därav dissen. Vår högst subjektiva åsikt. Så är det okej att vi i denna tråd skriver vår högst subjektiva upplevelse hos Rob och vår högst subjektiva (positiva) upplevelse hos nymans? Går det bra? Tack.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp