• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tycker det är bra att handskar används när klockan inte sitter på armen. Tror det kan minska slitaget på klockorna vilket den som köper klockan troligtvis uppskattar.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Så hade det säkert varit. Synd att två turister som oss får ett dåligt bemötande av en som man inte kan kommunicera alls med i princip. Nästa gång får vi ge det ett nytt försök med Marcus eller Daniel då!

Vår upplevelse var långt sämre hos Rob än hos Nymans eller för all del hos någon annan AD. Därav dissen. Vår högst subjektiva åsikt. Så är det okej att vi i denna tråd skriver vår högst subjektiva upplevelse hos Rob och vår högst subjektiva (positiva) upplevelse hos nymans? Går det bra? Tack.
Så om vi är några här som tycker att du överreagerar ska vi då inte få skriva det? Till något mycket viktigare - klockan som din kompis skulle köpa efter 10 minuters kläm, hur går det med den?
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Så om vi är några här som tycker att du överreagerar ska vi då inte få skriva det? Till något mycket viktigare - klockan som din kompis skulle köpa efter 10 minuters kläm, hur går det med den?
Okej. Så man kan inte förvänta sig att ADn kan prata svenska i Sverige? Kan man förvänta sig att få klämma på en klocka som man vill köpa i mer än några sekunder? Klockan står på listan i Göteborg istället.

Ska jag in och handla en dyr klocka (från mitt egna perspektiv) så ska jag ha toppservice och kunna få klämma på den för att sedan så småningom köpa den.
 
Senast ändrad:

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Okej. Så man kan inte förvänta sig att ADn kan prata svenska i Sverige? Kan man förvänta sig att få klämma på en klocka som man vill köpa i mer än några sekunder? Klockan står på listan i Göteborg istället.

Ska jag in och handla en dyr klocka (från mitt egna perspektiv) så ska jag ha toppservice och kunna få klämma på den för att sedan så småningom köpa den.
Nej du kan inte förvänta dig att få klämma fritt på klockor i den prisklassen, oftast är de ju fortfarande sealed. Finns ingen som säljer Patek i Göteborg?
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Nej du kan inte förvänta dig att få klämma fritt på klockor i den prisklassen, oftast är de ju fortfarande sealed. Finns ingen som säljer Patek i Göteborg?
Okej , bra att du upplyser om det för det trodde nämligen vi. Vi har då varit på klockresor utomlands och klämt på den tidigare och nu börjar det dra ihop sig och köpläget står väldigt väldigt nära. Trodde defenitivt att det var som andra ADs att man får klämma länge men kanske någon specialgrej de kör med där då.
Tyvärr finns inte Patek i Göteborg. Är avundsjuk på alla som bor i Sthlm. Helt annat utbud!!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hiss eller Diss, trodde det handlade om vilka personliga erfarenheter man haft hos olika AD, urmakare eller handlare, OT?
Börjar kännas tramsigt att ligga på @osverigeo för att han har haft en avvikande uppfattning. "Handsken" är så att säga kastad...
fortsätt gärna via privata mess eller ligg OT, tycker jag.
 
Rob är tyvärr den sämsta adn i stan när det gäller rolex och pp, nymans och bb är ljusår före (det säger kanske inte så mycket i sig). Det är så otroligt låg lägstanivå och servicen är fruktansvärt ojämn. Bäst i hela personalen är den charmiga dörrvakten.

Att sen behöva ta på sig vantar för att prova en klocka för 500k eller bara klämma tom är ett skämt. Har klämt på 4-5 pp samtidigt (ingen under 250k)i London, iklädd flipflops och shorts, samt utan att ha en expedit hängandes över nacken. Allt detta i deras egna butik och dessutom med gott kaffe och kakor till.

Trams.
 

DonC

Breitling
Bergströms ur i Malmö är och har alltid varit trevligt att komma in på!
Dock är där en ny liten mörk säljare som börjat, han är lika okunnig som otrevlig och borde söka sig ett nytt jobb om de vill behålla sina kunder.
Han har förövrigt på sig en "Raiders" t-shirt 6 av 7 dagar i veckan... någon mer än jag som fått dåliga vibbar av killen?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Rob är ett skämt. Stor diss. Var där idag. Lite svårt att kommunicera med någon som inte kan språket ...

Om det nu verkligen var så att du inte kunde kommunicera med den du möte varför då inte ta hjälp? Jag talar dagligen med folk från världens alla hörn och det är långt ifrån alltid det finns tolk tillgänglig med en gång. På det ena eller andra sättet brukar vi lösa det t.ex. genom att be någon annan om hjälp.
 
Nytt sponsorskap och nytt drev... Känner igen snacket, men för en tid sedan hissades de som nu dissas.

Absolut, krons har hostat upp sig och blivit bättre på bemötande. Men det är knappast så att Daniel på RobE blivit dryg.

Vem som är sponsor på forumet har absolut ingenting med hur Rob E bemöter många av sina kunder att göra. Vindarna har vänt många gånger i den här stan (forumet har jag ingen aning om), att Krons har kammat till sig och numer är "AD" för lite fler "fina" märken har sin naturliga orsak, man behöver ju inte ens vara en gammal räv i Stockholm för att veta varför.

Det är iaf kul att Nymans och Krons blivit väldigt mycket bättre de senaste åren på service och kundbemötande, dvs även potentiella kunder som kanske inte ser så köpstarka ut. Bo Berggren har länge varit ett svart får som har varit helt omöjlig att göra business med, men tom där känns det lite bättre nu för tiden, men bara lite.

Så ser jag på saken iaf.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Vem som är sponsor på forumet har absolut ingenting med hur Rob E bemöter många av sina kunder att göra. Vindarna har vänt många gånger i den här stan (forumet har jag ingen aning om), att Krons har kammat till sig och numer är "AD" för lite fler "fina" märken har sin naturliga orsak, man behöver ju inte ens vara en gammal räv i Stockholm för att veta varför.

Det är iaf kul att Nymans och Krons blivit väldigt mycket bättre de senaste åren på service och kundbemötande, dvs även potentiella kunder som kanske inte ser så köpstarka ut. Bo Berggren har länge varit ett svart får som har varit helt omöjlig att göra business med, men tom där känns det lite bättre nu för tiden, men bara lite.

Så ser jag på saken iaf.

Dock lite "lustigt" att breda massan på forumet vände som över en natt. Man skall heller inte underskatta vad ett par % i rabatt kan göra för lojaliteten.
Du har en poäng. Men mina i särklass sämsta kundbemötanden. Alla kategorier har jag fått hos krons tidigare. (Dock samtliga gånger av samma personal).
 
Dock lite "lustigt" att breda massan på forumet vände som över en natt. Man skall heller inte underskatta vad ett par % i rabatt kan göra för lojaliteten.
Du har en poäng. Men mina i särklass sämsta kundbemötanden. Alla kategorier har jag fått hos krons tidigare. (Dock samtliga gånger av samma personal).

Ja du har en helt klart valid point här med kappvändarna och procent.
 

Kai

Rolex
Jag hissar gärna Eriksson. Trevligt med ett födelsedagskort. Det enda faktiskt =)
IMG_20160826_213101.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag har haft en del att göra med Rob i sommar och kan inte se att de skulle blivit sämre där, jag får fortfarande bra bemötande och service. Däremot kan jag hålla med om att kunskapen om klockor hos några av de senaste anställda kanske är lite tveksam. Men de kan och andra sidan kommunicera med turister från Kina som trots allt är en ekonomiskt mycket viktigare grupp än KS och är det något de inte kan svara på så är det bara att de hämtar någon kunnigare.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag har ringt Rob två gånger nyligen. Första gången om pris på ett läderarmband till en 116515. En kvinna med asiatisk brytning kollade snabbt i listan och svarade 3 200 kr och inga problem att skicka. Bergströms i Götet skulle ha 4 000 kr för samma läderarmband. Andra gången jag ringde Rob om en extra länkbit till en Daytona svarade Marcus och jag fick svar med en gång. Mina få besök i affären har enbart varit positiva upplevelser.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Överlag känns det som att forumet har haft väldigt positiv inverkan på många svenska butiker, vilket är riktigt kul.

Innan klocksnack känns det som att "nördgruppen", dvs forummedlemmar, var helt okända för de flesta butiker. Nu är det helt annorlunda, och det annordnas event hit och dit.

Bättre forum = fler nördar = ännu bättre forum = ännu fler nördar!
 

Apansson

Torpare
Överlag känns det som att forumet har haft väldigt positiv inverkan på många svenska butiker, vilket är riktigt kul.

Innan klocksnack känns det som att "nördgruppen", dvs forummedlemmar, var helt okända för de flesta butiker. Nu är det helt annorlunda, och det annordnas event hit och dit.

Bättre forum = fler nördar = ännu bättre forum = ännu fler nördar!
Väl rutet.
 

ScubaKing

Audemars
Rob har i mina ögon varit smarta. Dem har tagit in asiatisk personal som givetvis kan språket. Den asiatiska gruppen är ju extremt köpstark och att ha någon som talar deras språk hjälper nog till att avsluta en hel del affärer. Att dem sedan inte kan alla detaljer om klockorna är nog mindre viktigt, det är nog mera nördarna som frågar vilka kugghjul som sitter var och varför.
 
Rob har i mina ögon varit smarta. Dem har tagit in asiatisk personal som givetvis kan språket. Den asiatiska gruppen är ju extremt köpstark och att ha någon som talar deras språk hjälper nog till att avsluta en hel del affärer. Att dem sedan inte kan alla detaljer om klockorna är nog mindre viktigt, det är nog mera nördarna som frågar vilka kugghjul som sitter var och varför.

Mjo, det är ett sätt att se på det, men i längden så är det kanske inte särskilt smart eftersom Kineserna handlar mindre och mindre på grund av åtstramanden i försök att sänka korruptionsnivån. (Detta var märkbart bara från sommaren -15 till sommaren -16.)
Så kort och gott, kineserna köper mindre än tidigare och då kanske det inte är världens bästa idé att merparten av personalen i en butik riktar sig på det då de blir väldigt beroende av just den kundgruppen, medan de till synes tappar mer och mer av den lokala kundgruppen tråkigt nog.
 
Drev och drev. Har inte sagt att det var dålig service. Har bara sagt att jag tycker att de är tråkigare än krons/nymans just nu. Dock grymt nöjd i hur de hanterat allt kring mitt senaste urtavleköp!

Jag hoppas att du förstår att det var skrivet med en ganska stor näve salt angående drevet! :)

Jag har själv gett både ris & ros till ROB.E i denna tråd. Men måste ändå säga att jag är förvånad över att det är mycket gnäll om ROB.E i denna tråd nu helt plötsligt!
 
Topp