Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så om vi är några här som tycker att du överreagerar ska vi då inte få skriva det? Till något mycket viktigare - klockan som din kompis skulle köpa efter 10 minuters kläm, hur går det med den?Så hade det säkert varit. Synd att två turister som oss får ett dåligt bemötande av en som man inte kan kommunicera alls med i princip. Nästa gång får vi ge det ett nytt försök med Marcus eller Daniel då!
Vår upplevelse var långt sämre hos Rob än hos Nymans eller för all del hos någon annan AD. Därav dissen. Vår högst subjektiva åsikt. Så är det okej att vi i denna tråd skriver vår högst subjektiva upplevelse hos Rob och vår högst subjektiva (positiva) upplevelse hos nymans? Går det bra? Tack.
Okej. Så man kan inte förvänta sig att ADn kan prata svenska i Sverige? Kan man förvänta sig att få klämma på en klocka som man vill köpa i mer än några sekunder? Klockan står på listan i Göteborg istället.Så om vi är några här som tycker att du överreagerar ska vi då inte få skriva det? Till något mycket viktigare - klockan som din kompis skulle köpa efter 10 minuters kläm, hur går det med den?
Nej du kan inte förvänta dig att få klämma fritt på klockor i den prisklassen, oftast är de ju fortfarande sealed. Finns ingen som säljer Patek i Göteborg?Okej. Så man kan inte förvänta sig att ADn kan prata svenska i Sverige? Kan man förvänta sig att få klämma på en klocka som man vill köpa i mer än några sekunder? Klockan står på listan i Göteborg istället.
Ska jag in och handla en dyr klocka (från mitt egna perspektiv) så ska jag ha toppservice och kunna få klämma på den för att sedan så småningom köpa den.
Okej , bra att du upplyser om det för det trodde nämligen vi. Vi har då varit på klockresor utomlands och klämt på den tidigare och nu börjar det dra ihop sig och köpläget står väldigt väldigt nära. Trodde defenitivt att det var som andra ADs att man får klämma länge men kanske någon specialgrej de kör med där då.Nej du kan inte förvänta dig att få klämma fritt på klockor i den prisklassen, oftast är de ju fortfarande sealed. Finns ingen som säljer Patek i Göteborg?
Vilket språk kan de inte menar du?Rob är ett skämt. Stor diss. Var där idag. Lite svårt att kommunicera med någon som inte kan språket ...
Lugn med häxjakten nu..
Lugn med häxjakten nu..
Lugn med häxjakten nu..
Rob är ett skämt. Stor diss. Var där idag. Lite svårt att kommunicera med någon som inte kan språket ...
Nytt sponsorskap och nytt drev... Känner igen snacket, men för en tid sedan hissades de som nu dissas.
Absolut, krons har hostat upp sig och blivit bättre på bemötande. Men det är knappast så att Daniel på RobE blivit dryg.
Vem som är sponsor på forumet har absolut ingenting med hur Rob E bemöter många av sina kunder att göra. Vindarna har vänt många gånger i den här stan (forumet har jag ingen aning om), att Krons har kammat till sig och numer är "AD" för lite fler "fina" märken har sin naturliga orsak, man behöver ju inte ens vara en gammal räv i Stockholm för att veta varför.
Det är iaf kul att Nymans och Krons blivit väldigt mycket bättre de senaste åren på service och kundbemötande, dvs även potentiella kunder som kanske inte ser så köpstarka ut. Bo Berggren har länge varit ett svart får som har varit helt omöjlig att göra business med, men tom där känns det lite bättre nu för tiden, men bara lite.
Så ser jag på saken iaf.
Dock lite "lustigt" att breda massan på forumet vände som över en natt. Man skall heller inte underskatta vad ett par % i rabatt kan göra för lojaliteten.
Du har en poäng. Men mina i särklass sämsta kundbemötanden. Alla kategorier har jag fått hos krons tidigare. (Dock samtliga gånger av samma personal).
Drev och drev. Har inte sagt att det var dålig service. Har bara sagt att jag tycker att de är tråkigare än krons/nymans just nu. Dock grymt nöjd i hur de hanterat allt kring mitt senaste urtavleköp!Det var du som startade drevet med snacket om kineser titt som tätt
Väl rutet.Överlag känns det som att forumet har haft väldigt positiv inverkan på många svenska butiker, vilket är riktigt kul.
Innan klocksnack känns det som att "nördgruppen", dvs forummedlemmar, var helt okända för de flesta butiker. Nu är det helt annorlunda, och det annordnas event hit och dit.
Bättre forum = fler nördar = ännu bättre forum = ännu fler nördar!
Rob har i mina ögon varit smarta. Dem har tagit in asiatisk personal som givetvis kan språket. Den asiatiska gruppen är ju extremt köpstark och att ha någon som talar deras språk hjälper nog till att avsluta en hel del affärer. Att dem sedan inte kan alla detaljer om klockorna är nog mindre viktigt, det är nog mera nördarna som frågar vilka kugghjul som sitter var och varför.
Drev och drev. Har inte sagt att det var dålig service. Har bara sagt att jag tycker att de är tråkigare än krons/nymans just nu. Dock grymt nöjd i hur de hanterat allt kring mitt senaste urtavleköp!