För lite mer än ett år sedan började jag planera för ett antal köp, det viktiga för mig var att det skulle kännas bra då jag gärna vill arbeta upp en god relation med butiken framåt. Så jag besökte dessa butiker och detta var mina intryck..
Nymans. Alltid trevligt där och en mycket lyxig atsmosfär. Inga som helst problem att testa dom klockor jag var intresserad och personalen upplevde jag kunniga. Men jag upplevde mig själv ofta som lite underdressad och funderade direkt på mitt yttre varje gång jag klev in. Alltså, inte någon kritik mot Nymans så utan säkert mer min egen osäkerhet?
KRONS. Har alltid tyckt den butiken har legat konstigt till men sedan dom fick rättigheterna till Rolex så ville jag ge dom en chans. En mycket avslappnad miljö, lätt att prata med personalen. Här kände jag mig mycket bekväm, kunde utan prblem kliva in i butiken mellan mina "powerwalkar" efter lunchen. Dom hade även ett mycket attraktivt utbud.
Robs. Ofta väldigt saluterad här på forumet. Men jag har aldrig riktigt trivts där. Jag kan leva med den gamla inredningen. Min uppfattning är att dom satsar extremt mycket på kinesiska turister då dom alltid har kinesisktalande personal. Problemet är att dom i princip inte kan något om klockor. Som att prata med säljarna på en Taxfree butik på en flygplats. Ett exempel på detta var när dom hade inne en Daytona (gamla referensen), säljaren sa att den var tillgänglig (för bra för att vara sant) så jag var beredd att slå till direkt. Då blev affären avbruten av en annan som sa att den var reserverad till en kund. Vilket jag såklart respekterade och hade förståelse för, men hon ville antagligen så gärna kränga iväg den. en vän hade dessutom sin Explorer 2 där på standard service, skulle dröja 6 veckor, tog 3 månader (!!).
Han den blonda killen är dock riktigt bra synd bara att man inte alltid kan få tid med honom..
Bo Bergströms. Här har det alltid varit totalt oengagerat.. Väldigt begränsad service. Inte riktigt mitt utbud då jag inte är så intresserad av Patek. Har däremot tittat en del på Hublot men det har varit sömniga presentationer. Har aldrig ens blivit bjuden på vatten, samtliga av dom andra ovan har alltid bjudit på vatten/kaffe.. Och numera även på bärs eller champagne.
Franks Ur. Skittrevliga! Pratat med ägaren (Roger har jag för mig) flera ggr, alltid beredd att göra ett bra pris. Verkligen en underskattad butik.. Dock inte riktigt mitt utbud..
Ok, detta var en kortare genomgång.. Vem blev det?
Valet var riktigt enkelt för mig, på KRONS har jag dom senaste 18 månaderna köpt sex Rolex, en Breitling och en Panerai.. Och mer lär det bli!