SIRdavid
Silver
Intressanta synpunkter! Och skönt att dela ungefärliga upplevelserLite erfarenheter av handlarna i Stockholm.
Krons - Varit inne 2 gånger senaste 3 månaderna. Första gången fick jag superbra bemötande. Är på jakt efter GMT BLNR och förväntade mig såklart inte att de skulle ha en inne för att prova, men säljaren där (en kvinna) gick gladeligen och hämtade en reserverad batman som jag fick testa och klämma på. Ställde mig på kölistan som påstods vara upp till 6 månader....... Är inne där igen förra veckan för att kolla "status" på min köplats och möts av en ung tjej som uppenbarligen inte har en aning om vad jag pratar om. Får då prata med en 30-40 årig snubbe i kostym istället som verkar väldigt besvärad över att behöva svara något annan än " Det är upp till ett års väntetid" då jag ber honom kolla hur just jag ligger till. Han svarar " det är inte så enkelt att kolla" och går sedan ut på "lagret" eller var de nu går när de går ut bakom dörren. Han kommer ut efter 3 minuter med en hög på ca 50 lappar och drar fram min som ligger säkert 30 från först i kön. Vi ringer när vi har nån säger han. Jahapp, knappast 6 månader längre. Så lite ris och ros till Krons.
Nymans - Här har jag bara blivit bra bemött. Står även i kö här på en batman. Fick väldigt bra bemötande då jag var inne för att ställa mig i kö. Och när jag var inne förra veckan för att kolla status så fick jag iaf en förklaring till varför det tar lite tid med batman.
Franks ur - Alltid bra bemött. Speciellt av en lite större herre som kanske är ägaren?
Rob Engström - Vet att de får bra omdömen av de flesta här, men de gånger jag varit inne där känns det som att kliva in i twilight zone. Sluss och en vakt som pekar vart man ska stå (Inget konstigt egentligen) men han känns mer hotfull än välkomnande, sen hamnar man 40 år tillbaks i tiden och undrar om jag behöver lära mig kinesiska för att få köpa här. Blir inte förvånad om de ställer ut askoppar vid disken inom kort. Frågade även här efter BLNR och ev en vanlig GMT och första frontlinjen såg ut som ett frågetecken och fick hänvisa bakåt och fick svaret 15 k i handpenning och 1 år, lite kortare på vanliga GMT. Var dock med en kollega där för nåt år sen som letade Rolex och när man väl sitter ner med en säljare så blev bemötandet bra.
Får väl återkomma om nåt år och hoppas på en köprecension av BLNR......
Han på Franks är mörk och lite kraftig så troligtvis ägaren..
Ser fram emot recensionen senare