marmot
Silver
Känns som att servicetider varierar från månad till månad hos alla AD?Så Nymans har nu gått upp till cirka 6v för service och RobE har gått ner till 3v? För något år sedan var det tvärt om...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns som att servicetider varierar från månad till månad hos alla AD?Så Nymans har nu gått upp till cirka 6v för service och RobE har gått ner till 3v? För något år sedan var det tvärt om...
MöjligtKänns som att servicetider varierar från månad till månad hos alla AD?
Precis det varierar. Frågade om det skulle gå fortare om jag kom in efter sommaren på Nymans men fick svaret "tvärtom, då kommer alla vattenskadade klockor in." Det är alltså säsongsrelateratSå Nymans har nu gått upp till cirka 6v för service och RobE har gått ner till 3v? För något år sedan var det tvärt om...
Korrelation till KS-sponsorskap? Möjligt.Så Nymans har nu gått upp till cirka 6v för service och RobE har gått ner till 3v? För något år sedan var det tvärt om...
Bra att Rob börjat med att dra av priset om man ej vill ha polering.Var inne på både Nymans och Rob Engström för att kontrollera min 116610LN då den gick dåligt. Nymans sa precis som du skriver, 6000:-, 5300 ex polering och det skulle ta 6 veckor. Rob ville ha 6000:-, 5500 ex polering och där skulle det ta 3-4 veckor.
Det skiljer sig även i att få fram kostnadsförslag, Nymans tog 500:- och 1 vecka. Rob tog 3-4 dagar och kostade 200:- och där räknande man bort avgiften om man väljer att serva där.
Så för att svara på din fråga: Ja det är rimligt och normalt.
En annan fundering blir ju: tar det bara en timme att polera klockan?Bra att Rob börjat med att dra av priset om man ej vill ha polering.
En annan fundering blir ju: tar det bara en timme att polera klockan?
Hiss till @ERIKSON URHANDEL.
Första köpet där men definitivt inte sista. Idag blev det en Sinn 103. Vill ge ett extra plus till Filip som monterade på flera olika band så att det skulle kännas hundra. Har bara gott att säga om resterande personal också.
Får man fråga varför?I Karlstad vill man gärna hem så snabbt som möjligt...
Det får du nog fråga dem - har ingen aning varför de stängde tidigareFår man fråga varför?
Jaha! Trodde du menade att du fick dåligt bemötande så att du bara ville gå hem så snabbt som möjligt, My bad!Det får du nog fråga dem - har ingen aning varför de stängde tidigare
Haha, nej jag hann inte in i butikenJaha! Trodde du menade att du fick dåligt bemötande så att du bara ville gå hem så snabbt som möjligt, My bad!
Senast jag servade en klocka på Rob (2015) tog den 8 veckor, standard 3185 verk. En forumvän lämnade in sin 1680 under 2016, 10 veckor. En annan sin 16750 också under 2016, 13 veckor + 4 veckor andra gången gå datumväxlingen va defekt. Det tar lång tid att serva klockor! Alla vi fick beräknad servicetid 4-5 veckor och vi har bra kontakt med en av urmakarna, de har haft ganska överröst med jobb under vissa perioder.Så Nymans har nu gått upp till cirka 6v för service och RobE har gått ner till 3v? För något år sedan var det tvärt om...
Råkat ut för samma jäkla nisse, usch o fy till BergströmsJag tyckte det var lite stelt där... visst, jag är i den yngre medelåldern och bär ingen rolle på handleden, men när de lämnade över klockan för ett prov så var det nästan så att de ville ha tillbaka den direkt... "now give it back, we have cameras".
Vem skall man tala med där?
Jag pratade med en yngre kille med mörkt hår och i kostym...
Lite mer kanske du ska utveckla om du skriver "usch och fy".Råkat ut för samma jäkla nisse, usch o fy till Bergströms