• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Scipio

Patek
2-Faktor
Jaja för fasiken, otroligt fin!
Men blev liksom bara lite chockad, för stod inte dkk :))

Känns som dom dära busarna är svårsålda?
Tycker annonserna är kvar länge på YM
YM har varit förhållandevis billiga, men det verkar som att de är på väg uppåt. Den du tittade på ska ligga högt då den kom förra året och har minst 4 år kvar på garantin. Du kan hitta billigare men då kan de vara från 1995 typ. Ju nyare, desto högre pris är rimligt. De som köpte en fabriksny YM har betalat mycket mer än de som köpt en sub. Det är klart de vill ha mer än de som säljer en sub, men det finns fler begagnatköpare/sub till salu än det gör för varje YM/köpare så visst tappar de mer än subben. YM är exklusivare så jag tror färre YM-köpare säljer.
 
Senast ändrad:

Dexter86

Cartier
YM har varit förhållandevis billiga, men det verkar som att de är på väg uppåt. Den du tittade på ska ligga högt då den kom förra året och har minst 4 år kvar på garantin. Du kan hitta billigare men då kan de vara från 1995 typ. Ju nyare, desto högre pris är rimligt.
Jo givetvis!
Har en vän som hade problem o bli av med sin även om d gick efter rätt lång tid
Tänker tex på dom där "platinum" gråa historierna...trevliga och lite udda men ... kluven
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jo givetvis!
Har en vän som hade problem o bli av med sin även om d gick efter rätt lång tid
Tänker tex på dom där "platinum" gråa historierna...trevliga och lite udda men ... kluven
Det finns nog åsikter om tavlorna, men som tur är går de att byta ut till en rimlig peng. De blå sunburst är nog vanligast, Själv har jag den vita för att den är den snyggaste :):cool:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Kolla mer på urverkets servicehitorik. Det är samma urverk i YM som i Subben så det är en vanlig dag på jobbet för urmakaren om det behöver servas. YM är lägre än subben så den är fortfarande sportig men mer åt det dressiga hållet.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Måste hissa Krons ur, man är alltid välkommen där. Man får testa helguldklockor bara för skojs skull och de bryr sig inte om man kommer i träningskläder, personalen är supertrevlig.

Har bara varit på Rob en gång, fick inget trevligt bemötande alls(endast pratat med en person iofs).
 

Biblioteksg8

Breitling
2-Faktor
Jag vill hissa Krons ur för ett mycket trevligt bemötande och bra service när jag och min sambo innan helgen var inne och köpte varsin klocka. Vi hade varit inne hos dem några dagar tidigare också för att min sambo skulle prova några av de klockor som hon var intresserad av, och även då upplevde vi att personalen tog sig tid och vi fick ett väldigt välkomnande bemötande.
 

Guybrush

Omega
Rydbergs i Helsingborg sålde en klocka utan garantikort, certifikat och i fel box. Så fick traska dit och snällt be om det. Ingen ursäkt, däremot förvåning över att man vill ha fullset. Det löste sig till slut.

Deras personal är väldigt ojämn och ointresserad av klockor. Du är där för att genomföra en transaktion, inte att uppleva ditt livs investering. Butiken är väldigt fin och man får en bra känsla, men servicen är ljummen som bäst. Vissa personer är helt ok, medan vissa känns som de kommer direkt från H&M utan minsta kunskap om klockor.

Som någon skrev i en annan tråd, du får med lågmält intresse höra: "Det är en bra klocka" oavsett om du frågar om DW för 1500kr eller Breitling för 70k.

Jag hade aldrig köpt en finare klocka där.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Krons lyckades inte vaska fram ett Tudor Nato trots löfte om 3v leveranstid sen 1v till på det. 8v and counting nu. Men bra bemötande de två gånger jag var in.

Rob hade det i lager och ok service.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Vet inte om det är praktiskt genomförbart, men skulle det inte vara en kul grej om forumet utsåg årets ÅF/säljare eller liknande? Kanske svårt som sagt men vore en cool grej tycker jag och måste ju vara fantastiskt för en AD att bli framröstad i ett forum som detta. Bra också att lyfta de goda exemplen och förbättra omvärlden genom att visa på best practice. Som sagt - kanske inte funkar alls men något jag funderat på.
 

almeyero

Panerai
En STOR hiss till Klockmaster i Globen.
Fick hem en ny Seiko igår, ivrig som jag är så ger jag mig på att korta länken och allt går bra fram tills jag fått bort länkbitarna och sedan ska montera ihop dom igen. Jag hade tydligen råkat kröka till ett bandstift. Drar förbi Klockmaster idag på lunchen och förklarar läget, jag lämnar ifrån mig klockan och länkbitarna och får som svar att jag ska komma tillbaka om 30 minuter då det var relativt mycket folk i butiken. Jag kommer tillbaka efter 20 minuter och tänker att jag ska spana runt lite i butiken men klockan är redan klar och när jag ska betala så säger han att det är lungt och bjuder på det.
Toppservice och ett väldigt trevligt bemötande, 10 av 10!
 

Buffi

Panerai
Glömde hissa Rob när jag var inne där början av förra veckan.

Tänkte känna på en Seamaster 300 i stål, men de hade inte någon sån inne. Kvinnan som arbetade där lät mig då istället pröva en Seamaster 300 i tvåton, för att kolla hur jag kände mig med storleken, och föreslog sen att jag skulle pröva en SMP också för att känna hur den känns i jämförelse.
Mycket trevligt med bra bemötande, även när klockan jag var intresserad av inte fanns i lager.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vet inte om det är praktiskt genomförbart, men skulle det inte vara en kul grej om forumet utsåg årets ÅF/säljare eller liknande? Kanske svårt som sagt men vore en cool grej tycker jag och måste ju vara fantastiskt för en AD att bli framröstad i ett forum som detta. Bra också att lyfta de goda exemplen och förbättra omvärlden genom att visa på best practice. Som sagt - kanske inte funkar alls men något jag funderat på.
Bra och kul idé, tycker jag. Kanske också går att utöka med en kategori till, årets gråhandlare.
 
Jag intygar trådstartens diss angående Nymans, fruktansvärt tråkigt bemötande för att man bedömdes vara icke potentiell köpare och hade "opassande" frågor. Jag handlar aldrig hos er :)
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Fick hjälp i ett ärende från @ROB-1832 och tycker de skötte sig fint. Var i kontakt med en av urmakarna som var mycket trevlig och gav god service både på telefon och när jag var inne i butiken. Likadant förra sommaren när jag ville titta på klockor fick god service av tjejen som jobbade. Återkommer gärna.

Var inne på Krons förra sommaren, vill minnas att det var fyra-fem stycken som verkade jobba i butiken för tillfället. Ingen av dem hälsade eller verkade notera att jag befann mig i butiken. Återkommer ogärna.
 
Varför skriver du om du inte vill stå för det?
Jag står för det jag skriver men är inte intresserad av att förklara mig ytterligare. Den information jag tillhandahållit kanske kan vara till nytta för någon, vad vet jag. Men jag har förstått att den inställningen är mindre välkommen av maffian därmed insåg jag snabbt mitt misstag. Ska hålla mig till köp och sälj :)
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Jag står för det jag skriver men är inte intresserad av att förklara mig ytterligare. Den information jag tillhandahållit kanske kan vara till nytta för någon, vad vet jag. Men jag har förstått att den inställningen är mindre välkommen av maffian därmed insåg jag snabbt mitt misstag. Ska hålla mig till köp och sälj :)

Jag tänkte verkligen inte försvara någondera part. Är dock märkligt att såga någon hårt utan några detaljer för att sedan dra sig undan vägra svar på följdfrågor, håller du inte med?
 
Topp