I veckan besökte jag Rob E. Det var 2 kinestalande expediter som hade fullt upp med just tala med kinesiska kunder. Fick vänta lite men strax därefter fick jag hjälp av en dessa expediter, ett litet otrevligt nej fick jag då jag beskrev att jag var intresserad av en Sub, det var det en halvårs väntetid på (men det visste jag redan via klocksnack), mot handpenning på 20% så var jag välkommen att ställa mig i kö. Expediten slog sedan upp i prislistan vad No date och Date kostade för att kunna räkna ut handpenningen...lite märkligt kändes det som eftersom det troligtvis är den mest sålda modellen som finns, man borde kunde priserna utantill i alla fall på den modellen. Eller det kanske bara är vi nördar på klocksnack som kan sånt i huvudet?
Jag bad sedan om att få veta priset på service av en klocka som jag hade haft tidigare inlämnad hos dem (som jag påtalade). Priset var tydligen svävande då hon sa att det skulle "kosta runt 6000kr", jag frågade om vad priset blev utan polering men svaret var fortfarande att det kostade runt 6000kr..det blev rätt irriterande och hon berättade att jag fick kostnadsförslag efter urmakare har kollat, eftersom det kunde vara mer saker som behövde bytas. Mitt svar var "ja jag vet, jag har haft klockor inlämnade hos er tidigare", det fortsatte och det kändes som språket var något av en käpp i hjulet, jag fick aldrig ändå veta något exakt pris för servicen.
Mannen som står vid dörren är i alla fall trevlig
.
Nymans ur på Bibloteksgatan gav mig en exakt siffra på servicen med både polering och utan samt att det blev billigare än "runt 6000kr " i alla fall.