• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

TouchingEvil

Cartier
IMG_8178.JPG
Jag vill bara ge ett fint omdöme för Franks Ur som gav mig ett fint bemötande, de tog verkligen tid för en och va väldigt generösa med priserna. Stort + till Franks Ur.

Tack :)
 

Reverso

Panerai
Magnussons Ur i Göteborg är hjälpsamma och förtjänar en positiv review!

De hjälper gärna till att intyga klockors äkthet vid försäljning och det är ok att göra upp affärer hos dem. Bra priser också.
 
  • Like
Reactions: Kai

Ramtelin

Omega
2-Faktor
Min syster nämnde att hon är intresserad av en klocka, jag är inte sen med att uppmuntra.:) Jag föreslog att hon ska titta på Longines då det ofta är en bra klocka
för en bra peng. Hon är även mycket intresserad av ridsport, Longines sponsrar ofta ridsport. Idag knallade vi runt i Göteborg och tittade lite på EM i Ridsport här i Göteborg. Där har Magnussons Ur en trevlig monter med bara Longines, fick ett toppenbemötande trotts mycket folk. Fick klämma och känna på det vi ville, min syster ville testa ett utförande av en conqust som inte fanns i montern. Inga problem fick vi höra, om ni är här imorgon så har jag med mig en från våran butik. Riktigt bra på alla plan.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Var med en god vän som köpte en klocka av Lukas på @Nymans Ur 1851 i Stockholm idag och vill passa på att hylla både butiken och Lukas. Absolut toppklass på service och bemötande. Vi båda lämnar butiken grymt nöjda och ser fram emot nästa köp hos dem!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hiss till LuxuryWatches.

Köpte en Patek Philippe Nautilus förra veckan och hade problem med urverket. Gick tillbaka med den och fick den fixad på tre dagar. Bra service från början till slut.
 

Ängeln

Breitling
Har sett att det är en del som inte är nöjda med servicen på Bergströms Ur i Göteborg. Jag har köpt en Breitling och en Omega där nyligen och är mer nöjd med både klockor och bemötande i butiken. Fick vid båda tillfällena hjälp av Benjamin som var otroligt serviceminded och kunnig. Dessutom utrustad med en skön humor och tog sig verkligen tid med mig (jag kan vara aningen krånglig att ha att göra med ibland:)). Stannade även kvar en stund efter båda mina köp för att prova lite klockor som jag är nyfiken på, och vi hade både ett och två trevliga samtal.

Kan inte svara på hur dom andra säljarna är, men bytte några ord med dom och fick ett gott intryck även av dom. För min del är det inget snack om att jag kommer att köpa även min nästa klocka av Benjamin på Bergströms, under förutsättning att han jobbar då. Vet att han ska börja plugga nu, men han får tveklöst även min nästa affär när det nu må bli. Enda minuset är att dom inte har IWC.

Klockmäster på Frölunda Torg.... Tja vad ska man säga? Har köpt Omega, Tag Heuer och Oris där. Den blonda kvinnan (butikschef månntro?) har alltid gett mig bra service medan den äldre brunhåriga kan vara riktigt otrevlig och påträngande. Blev i princip utskälld för att jag handlat av någon annan än henne, trots att hon var på semester vid köptillfället.

Klockmäster på Väla har jag väldigt bra erfarenheter av också. Har inte köpt något där, men varit inne ett flertal gånger för att sondera terrängen och alltid fått ett kanontrevligt bemötande.
 
Säljer man "lyxklockor" som är defekta är det väl ändå klädsamt att faktiskt fixa dem, det borde ligga inom vad man kan förvänta sig.

Snacka om dålig inställning, att fixa en Nautilus som har problem med urverket på 3 dagar får ju anses vara världsklass, om det nu var så att den hade problem med urverket. Oavsett vad så händer sådana saker.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snacka om dålig inställning, att fixa en Nautilus som har problem med urverket på 3 dagar får ju anses vara världsklass, om det nu var så att den hade problem med urverket. Oavsett vad så händer sådana saker.
Beror väl på hur man ser på saken? Inte kul att köpa en klocka som felar ganska omgående. Bra att de fixade den snabbt men som säljare är det ju bra om man kollar sina klockor INNAN man säljer dem. Det är dock hur man löser eventuella problem som uppstår som skiljer agnarna från vetet enligt mig, problem uppstår ju titt som tätt hur noggrann man än är.
 

POO

Panerai
Snacka om dålig inställning, att fixa en Nautilus som har problem med urverket på 3 dagar får ju anses vara världsklass, om det nu var så att den hade problem med urverket. Oavsett vad så händer sådana saker.

Nu vet vi ju inte vad det var frågan om, men generellt är det väl i min mening inom vad man kan förvänta sig av en säljare av klockor i den kalibern och inget som är värt en hiss. Det var bara det jag menade.

Om man nu har urmakeri i "världsklass" kanske man upptäckt fel och brister innan? Som du säger, hur fixar man Pateker över natten?
 

Duckie

Omega
Var hos Nymans häromdagen och en mycket serviceinriktad och hjälpsam säljare sökte upp mig i butiken. Vederbörande hade dock inte koll på alla detaljer om klockan i fråga, men hade rätt attityd.
Som många skriver så beror mycket på vem man har att göra med. Upplevt samma sak hos Korns där jag fick topphjälp och mycket bra bemötande av kunnig säljare för att sedan bli besviken då någon annan hanterade leveranstillfället och det blev fel med manualer, försäkringar, lådor och dessutom svårt att få svar på frågor om klockan som levererades.
 
Var inne på @ROB-1832 i veckan. Som vanligt trevligt bemötande och ett bra erbjudande som resulterade i affär. Den något slitne mannen som kom in med ett gäng ärvda Rollar i en Willyspåse, vilka visade sig vara falska, bjöd på extra underhållning.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Efter en hel del klocksurfande ville jag se modellerna på handleden. Tack RobE och NK för trevlig välkomnande känsla utan stress. I ett brett synfält fick jag möjlighet att längta mycket mer efter några, känna mig helt klar att köpa på två modeller och några andra kunde jag direkt avfärda. Tudor JA, Rolex NEJ, IWC JA, Cartier KANSKE, Breitling NEJ. Favoritbutiken står sig. RobE ger mig alltid en bra känsla. Personlig, naturlig och butiken andas klockkunnande. Även om pengar byter ägare känns det inte som det viktigaste. Det finns andra värden. Bra klockdag helt enkelt.
 
Senast ändrad:

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag vill fullkomligt ösa beröm över @ERIKSON URHANDEL. Inte nog med att de såg till att min fina gamla Omega fick sig en riktig service, de är också personliga och inte rädda för att berätta saker om sin verklighet. En enkel upphämtning blev ett långt och fint samtal om trender, branschen i stort och figurer inom den. Om utveckling och framtid.

Kaffet var också gott. Men störst av allt var den passionerade och personliga diskussionen. Är, som alltid, en väldigt nöjd kund.
 
Senast ändrad:

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Måste verkligen hissa Richard & Co och på @ERIKSON URHANDEL! Skickade ett PM under morgonen förra veckan kring en Speedy Pro och en Speedy FOIS

Fick svar redan efter nån timme följt av ett längre telefonsamtal kring för och nackdelar med båda modellerna och såklart lite annat prat. Sagt och gjort la Richard undan bägge modellerna. Och var välkommen in senare under dagen för att klämma på dem.

Väl där hade fick jag testa Richard's privata klocka av samma modell som jag var intresserad av fast med läderband för att kunna jämföra bättre hur de kändes på armen.

Kom därifrån med en helt annan klocka än jag tänkt när jag gick in. Men 100% nöjd. Och alltid lika engagerad & personlig hjälp oavsett modell och prisklass.
 
Senast ändrad:

Kapten M

Omega
2-Faktor
Måste nog ta mig förbi sumpan och testa denna hissade Eriksson :)

Annars måste jag faktiskt säga att jag är mycket nöjd med mina besök hos Krons.. Något sega i mailkonversationer men på plats har jag alltid blivit väl bemött och testat och pratat massor. Även ett nyköp blev av där innan sommaren, efter ett långt samtal och jämförande mellan två olika klockor.

Rob E tycker jag beror på helt vem som är där, men urmakarna är toppen.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Fick ett vänligt bemötande på Luxury watches i helgen. Säljaren va trevlig och lät mig prova flera olika klockor. Känns som en handlare jag gärna går tillbaka till.
 

0-500

Cartier
Var tvungen att testa Erikssons urhandel efter att ha hört mycket gott om dom.
Vill Verkligen hissa Erikssons Urhandel. :)
Dom Vet Verkligen vad Service i toppklass är , trevligt bemötande från A till Ö. :smug:
Så jag köpte min första Bratte av Erikssons & jag är mer än nöjd.
Kommer garanterat tillbaka framåt i tiden. ;)
Ni som letar efter en bra Ur butik bör kika in till Eriksson i Sumpan. :happyhappy:
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Varför får man inga service cert (grönt plastkort) vid fullservice av Rolex hos Nymans?
Det får man ju av många andra AD's internationellt vid fullservice.
 
Topp