• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Gummo

Joker
2-Faktor
Varför får man inga service cert (grönt plastkort) vid fullservice av Rolex hos Nymans?
Det får man ju av många andra AD's internationellt vid fullservice.
IMG_2409.PNG
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Det är väl mer intressant att höra vad de säger än vad som gissas här? Speciellt i denna tråd där syftet är att delge bemötande och dylikt.
Sure. De säger nej, jag tycker man borde få ett. Nåja finns inget intresse av att utreda AD möjlighet ge ut riktigt servicecert lägger jag ner diskussionen här och servar hos AD i Schweiz fortsättningsvis.
 

POO

Panerai
Sure. De säger nej, jag tycker man borde få ett. Nåja finns inget intresse av att utreda AD möjlighet ge ut riktigt servicecert lägger jag ner diskussionen här och servar hos AD i Schweiz fortsättningsvis.

LOL - så för att du inte får ett plastkort gör du dig omaket att posta klockan till Schweiz istället?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
LOL - så för att du inte får ett plastkort gör du dig omaket att posta klockan till Schweiz istället?
Posta??? Jag är ofta i zurich och går gärna förbi LA eller Beyer på bahnhofstrasse som jag gjort affärer med tidigare.

Frågan är ju varför svensk AD inte kan ställa ut internationell garanti. Frågan är större än plastkortet i sig.
 

POO

Panerai
Posta??? Jag är ofta i zurich och går gärna förbi LA eller Beyer på bahnhofstrasse som jag gjort affärer med tidigare.

Frågan är ju varför svensk AD inte kan ställa ut internationell garanti. Frågan är större än plastkortet i sig.

Det var däremot en vettig frågeställning. Men vad svarade de när du frågade då? Förutom "nej". eftersom de inte gör det behöver de förmodligen inte helt enkelt.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Posta??? Jag är ofta i zurich och går gärna förbi LA eller Beyer på bahnhofstrasse som jag gjort affärer med tidigare.

Frågan är ju varför svensk AD inte kan ställa ut internationell garanti. Frågan är större än plastkortet i sig.

Redan frågat, de menar att de vill kontrollera att service endast utförs av/hos dem. Dock finns ett värde i ett int garantikort.

Det är just det här med internationell garanti som inte är möjligt. Jag har jobbat mycket med service av fordon och det är samma princip där.

En service hos Rolex servicecenter lämnar internationell garanti eftersom klockan skickas tillbaka till dem vid eventuell åberopande av garanti på utförd service.

Ett enskilt urmakeri kan inte bli fakturerade av ett annat urmakeri någonstans i världen för åtgärd av ett fel på ett jobb de utfört. Däremot om klockan skulle lämnas in hos en urmakare i tex. Spanien och av dem postas till urmakaren som utfört servicen (Nymans i detta fall) för att sedan åtgärdas och postas tillbaka till urmakaren i Spanien som kunden lämnar klockan hos, då skulle det fungera med internationell garanti. Men vem betalar värdefrakten? Det är inte "bara att fakturera" och hoppas på det bästa:)

Nästa gång du servar så ser du till att klockan kommer till Rolex, ibland lite dyrare och den kommer högst troligen bli polerad - men du får ett riktigt rackit laminerat kort som bevisar internationell garanti! Tappa inte bort bara. Då är du rökt :pirate: (lite skämtsamt, och jag fattar också att du är ute efter något att visa som fördel när du ska sälja klockan)
 

UNO

Panerai
Favorit i repris eftersom det är 15 år sedan i dag 11/9.
Inför en stor prövning i en tid av kaos; jag hade cancer och efter akut operation var det dags för tre månaders tung cellgiftsbehandling. För att skingra tankarna klev jag in på Nymans för att kolla på en Rolex med tanken att den köper jag när jag är klar, mao om jag överlever, jag hade då en guld Chopard Millemiglia på brunt skinnband.
Året efter fick jag en Datejust av mina supportrar och varje gång jag tittade på klockan kunde jag känna ödmjukhet över att få leva och också lite stolthet
Bemötandet var klockrent och känslan har jag haft med mig sen dess.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Favorit i repris eftersom det är 15 år sedan i dag 11/9.
Inför en stor prövning i en tid av kaos; jag hade cancer och efter akut operation var det dags för tre månaders tung cellgiftsbehandling. För att skingra tankarna klev jag in på Nymans för att kolla på en Rolex med tanken att den köper jag när jag är klar, mao om jag överlever, jag hade då en guld Chopard Millemiglia på brunt skinnband.
Året efter fick jag en Datejust av mina supportrar och varje gång jag tittade på klockan kunde jag känna ödmjukhet över att få leva och också lite stolthet
Bemötandet var klockrent och känslan har jag haft med mig sen dess.
Härligt att denna historia fick ett bra slut och hoppas verkligen du håller dig kvitt skiten nu, släng nu upp en bild på klockan :)
 

UNO

Panerai
Härligt att denna historia fick ett bra slut och hoppas verkligen du håller dig kvitt skiten nu, släng nu upp en bild på klockan :)
Gick vidare och via typ 10 Rolex plus Tudor, IWC, Breitling och Panerai till idag OWG med Rolex.
Känslan och minnet finns dock kvar. Nämnas bör att jag varken var snyggt klädd eller så, jag hade snaggat mig som någon slags mental förberedelse på att håret skulle falla.
 
Senast ändrad:
H

Hysteria

Guest
Klockmaster Nacka Forum. Satte in två extra länkbitar på några minuter och bjöd dessutom på det. Störtskön kille (som jag givetvis glömde namnet på...)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Men läser man övriga 71 sidor i tråden så får man ju en ganska tydlig ledtråd i vilken inriktning diskussionerna går i den här tråden;)
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Men läser man övriga 71 sidor i tråden så får man ju en ganska tydlig ledtråd i vilken inriktning diskussionerna går i den här tråden;)

+1, fel tråd även om rubriken stämmer in. Räcker med att läsa första posten.
Ville eg. göra rätt, söka reda på rätt tråd osv. Blev fel ändå, man ska ge fan i att dissa egentligen, bidrar ju inte med ett skit över huvud taget.
 
Topp