Hoppas innerligt att det bara var en dålig dag för dem men inget bra kundbemötande på Huke (Malmö) igår. En miss eller två hade jag kunnat förstå men detta var sämsta upplevelse som kund på länge. Först allmänt sur stämning när jag sa att jag skulle 'bara' justera länken. Ännu surare när jag svarade att jag inte köpte klockan där. Sedan säger tjejen i kassan att det skulle kosta 200:- och då hör man rösten från rummet bakom: Nej! 400:-. Det skall tilläggas att detta är en klocka i 5k segmentet, inga dyrbara saker. Jag tar fram länken (helt ny) och då säger (eller påstår med mycket självsäker ton i rösten) kvinnan (som kom från det bakre rummet) 'men detta är inte originallänk'. Jag sa bara 'är du säker?' varpå hon svarar 'eller.. jo, det är det i och för sig'. Sedan säger hon att den ändå inte passar för att den är för smal (återigen, länken är helt ny, kom med klockan i original låda ... och jag hade bara plockat av den för att bära klockan på nato tills länken blir fixad). Sedan ändrar hon sig på den också och säger att den minnsan 'kan funka'. En butik mitt emot de sa att de tar 150:- för samma jobb (gick in dit efteråt bara för att kolla), och är precis trevliga som man förväntar sig i vilken affär som helst. Dessutom hade jag inte påpekat det hade jag inte ens fått kvitto med information vad jag betalar för utan bara 'allmän' 400:- för 'någonting' @Huke. Inget leende där heller, när jag bad om att få kvitto där det framgår att jag utför detta jobb hos dem.
Jag struntar i de 400:- och dåligt bemötande men förstår bara inte varför de jagar bort kunder på detta vis. Ville så gärna tro att de är bra och ha en 'go-to' klockaffär för att bränna aktieutdelningar
Skall tilläggas att jag var besviken och smått upprörd igår men idag är det som bortblåst. Länken sitter fint, klockan är snygg och jag klarade mig till jobbet utan att bli blöt på cykeln.