Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt klart allt eller inget!Det är väl klart att du ska lägga ut hela konversationen. Du kan ju inte bara ta ett av deras meddelanden ur sin kontext. Det smutsar ju ned företaget rejält.
Håller med om bemötandet hos Bergströms ur (Gbg)! Mycket trevliga och hjälpsamma! Mitt ärende var egentligen att hitta en pre-owned Carrera som de dock inte hade men istället visade biträdet en hel del alternativ, sprang ut o in genom dörren o hämtade klockor!Va inne på bergströms ur i Gbg med en polare som hämta ut sin nya klocka. Grymt trevligt bemötande, tycker de har ryckt upp sig sedan jag senast var där (ett par år sedan)
Känns som att det ligger lite mer bakom än vad marxisten berättar. Fast vi får väl vänta till "efter frukost".Oj, handlar det bara om länkbyte? Det känns som att Richard har fått nog. Rätt eller fel vet jag inte. Lägg ut den så klarnar det.
Det är väl klart att du ska lägga ut hela konversationen. Du kan ju inte bara ta ett av deras meddelanden ur sin kontext. Det smutsar ju ned företaget rejält.
Jag har haft kontakt med Bergströms i Göteborg nyligen och även om bemötande var trevligt när jag väl hämtade ut klockan vid köp, så var det värre när den skulle ruckas inom garantin - De förklarade att ruckningen skulle ta två dagar. Efter fem dagar började jag höra av mig. Fick kontakt via mail eller telefon först efter ytterligare två(!) dagar. Skulle bli uppringd men detta uteblev. Försökte få kontakt igen, men utan framgång. Fick till slut ringa Bergströms i Malmö som fick ringa upp Gbg som fick ringa upp mig efter ytterligare två dagar. Klockan går efter ruckningen åt helvete fel, än värre än när jag lämnade in den.
Jag var även orolig över att öppna upp denna nya Rolex som jag köpt, men det skulle minsann inte vara några problem. Misstänker att jag skulle nöjt med med de -6 sekunderna per dag hellre än att låta Bergströms "rucka" den...
Känslan är att de var nöjda så länge de fick sålt klockan, men sedan brydde de sig inte mer om den affären. Ironiskt med tanke på deras slogan; "En evighetsaffär".
Tack för denna information!Gäller det garantiärenden på service så ska egentligen klockorna skickas till Rolex själva, eller deras närmsta egna servicecenter. Klockorna säljs av AD och servas EFTER garantitid är slut, inom garanti så är detta ansett som produktionsfel av något slag, och detta ska då inte egentligen regleras av en AD.
Samma sak gäller egentligen för Richemontmärken också, även om detta sällan är fallet i praktiken tyvärr.
Moms plus marginal? Låter väl vettigt.Har vart i kontakt med Jarl Sandin göllande länk till min Iwc chronograph racer, dom gav mig ett pris på 18 loppor, kollade naturligtvis upp detta med iwc och länken i fråga hade ett rekomenderat listpris på ca 14000, är det rimligt med den pluskostnaden på en länk hos ad, ni som beställt länkar i efterhand osv?
Han kan väl inte ha fått ett handlarpris?Moms plus marginal? Låter väl vettigt.
Jag menar att det kan ju tillkomma moms på priset han fick från IWC.Han kan väl inte ha fått ett handlarpris?
Har vart i kontakt med Jarl Sandin göllande länk till min Iwc chronograph racer, dom gav mig ett pris på 18 loppor, kollade naturligtvis upp detta med iwc och länken i fråga hade ett rekomenderat listpris på ca 14000, är det rimligt med den pluskostnaden på en länk hos ad, ni som beställt länkar i efterhand osv?
Kanon! Då har jag blivigt lite visare! Glömde bort momsen heltLåter fullt rimligt. 14.000kr plus 25% moms landar på 17.500kr