• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Scipio

Patek
2-Faktor
Oj, handlar det bara om en länkjustering? Det känns som att Richard har fått nog. Rätt eller fel vet jag inte. Lägg ut den så klarnar det.
 
Senast ändrad:
Va inne på bergströms ur i Gbg med en polare som hämta ut sin nya klocka. Grymt trevligt bemötande, tycker de har ryckt upp sig sedan jag senast var där (ett par år sedan)
Håller med om bemötandet hos Bergströms ur (Gbg)! Mycket trevliga och hjälpsamma! Mitt ärende var egentligen att hitta en pre-owned Carrera som de dock inte hade men istället visade biträdet en hel del alternativ, sprang ut o in genom dörren o hämtade klockor!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
KLM globen, Sveriges bästa ur personal. Hjälpt mig flera gånger med garanti och strul ärenden. Har även köpt 2 turtlar av dem utan problem.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
De har alltså hjälpt dig att justera länken totalt fyra gånger sen du köpte klockan? Jag är ledsen att behöva säga det men du ska nog vara glad att du överhuvudtaget fått ett leende när du klivit in i butiken på nytt. Jag själv hade nog varit rätt less som butikspersonal...

EDIT: nu är inlägget som jag citerade borttaget av admin som synes här nedan, så ni inte tror jag tuggat i mig en påse svamp eller nåt... :)
 
Senast ändrad:

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Enligt dem har de inte haft någon PM kontakt med dig, så du får gärna förklara dig.
Finns inte heller någon logg på att ni har haft PM kontakt så ditt inlägg är raderat.
Att du även använder en mailproxy för att dölja din adress tyder på att du inte har rent mjöl i påsen.
 
Senast ändrad:

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det är väl klart att du ska lägga ut hela konversationen. Du kan ju inte bara ta ett av deras meddelanden ur sin kontext. Det smutsar ju ned företaget rejält.

Det stämmer inte utan endast ett tappart försök till att dra deras namn i rännstenen.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Utan hela konversationen och information kring vad som inträffat innan så verkar detta meddelande fruktansvärt märkligt. (Är det ens skrivet av eriksons eller klippat och klistrat ?) Jag har själv träffat Richard och de övriga i företaget vid ett flertal tillfällen i olika sammanhang, både i butiken och på andra ställen. För mig är detta sätt att uttrycka sig otänkbart... Det är väldigt seriösa anklagelser, och jag tror ärligt talat inte att all fakta i målet presenterats.

/J


Edit ser att @hook synat bluffen. Inte oväntat...
 
Senast ändrad:

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är en jobbig kund. Jag är virrig, velig och har inget emot att dricka både kaffe och bjudöl. Klämma på massor av klockor är också kul. Och så vill jag prata om priset, länge och väl över både PM och face to face. @ERIKSON URHANDEL har ändå alltid gett mig AAA-service så till den nivå att jag rekommenderat vänner och kollegor att göra sina första inköp där. Sagda vänner och kollegor är bedömt minst lika jobbiga som jag är.
Bedömer sannolikheten och trovärdigheten att Richard skulle lacka ur på motsvarande sätt till nolla. Klart alla kan ha sämre dagar men att karln skulle uttrycka sig så ovårdat och oprofessionellt...nä, det tror jag inte.
 

Plano

Breitling
Jag har haft kontakt med Bergströms i Göteborg nyligen och även om bemötande var trevligt när jag väl hämtade ut klockan vid köp, så var det värre när den skulle ruckas inom garantin - De förklarade att ruckningen skulle ta två dagar. Efter fem dagar började jag höra av mig. Fick kontakt via mail eller telefon först efter ytterligare två(!) dagar. Skulle bli uppringd men detta uteblev. Försökte få kontakt igen, men utan framgång. Fick till slut ringa Bergströms i Malmö som fick ringa upp Gbg som fick ringa upp mig efter ytterligare två dagar. Klockan går i alla fall bra efter ruckningen!
Känslan är att de var nöjda så länge de fick sålt klockan, men sedan brydde de sig inte mer om den affären. Ironiskt med tanke på deras slogan; "En evighetsaffär".
 
Senast ändrad:

Svonkoholic

Breitling
Jag har haft kontakt med Bergströms i Göteborg nyligen och även om bemötande var trevligt när jag väl hämtade ut klockan vid köp, så var det värre när den skulle ruckas inom garantin - De förklarade att ruckningen skulle ta två dagar. Efter fem dagar började jag höra av mig. Fick kontakt via mail eller telefon först efter ytterligare två(!) dagar. Skulle bli uppringd men detta uteblev. Försökte få kontakt igen, men utan framgång. Fick till slut ringa Bergströms i Malmö som fick ringa upp Gbg som fick ringa upp mig efter ytterligare två dagar. Klockan går efter ruckningen åt helvete fel, än värre än när jag lämnade in den.
Jag var även orolig över att öppna upp denna nya Rolex som jag köpt, men det skulle minsann inte vara några problem. Misstänker att jag skulle nöjt med med de -6 sekunderna per dag hellre än att låta Bergströms "rucka" den...
Känslan är att de var nöjda så länge de fick sålt klockan, men sedan brydde de sig inte mer om den affären. Ironiskt med tanke på deras slogan; "En evighetsaffär".

+ 1 på detta. Ringer och ringer. Mailar och mailar. Allt för att få svar på vad det är som dröjer med lite fix på min Rolex. Det som skulle ta nån vecka eller 2 är nu uppe i 9 veckor. Ok om det drar ut på tiden men svara för i h...vete på mail/telefon och delge informationen.
Det skulle verkligen behövas en auktoriserad verkstad till för Rolex i Göteborg med omnejd.
 

Bas

Patek
En polare lämnade in sin submariner för service och en till sub som han bara ville ha ett kostnadsförslag på. Det slutade med att Bergströms i GBG skickade in båda klockorna på service istället. Polaren fick 15% rabatt eftersom det blev en miss och klockan egentligen inte skulle servas. personligen skulle jag aldrig betalt den andra servicen.
Väldigt konstigt beteende av enda AD för Rolex i Göteborg
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Jag mejlade Bergströms i Gbg och bad om offertförslag på utgående modeller efter att varit inne och testat några klockor. Jag fick svar efter knappt en vecka, men klockorna var redan sålda (eller blev det inom 2h från att jag fick mejlet)! Jag påtalade detta vänligt och frågade när de får in andra intressanta modeller. Fick ett udda och svårtydat svar.

Känns sådär. Men det finns säkert en anledning. Man får väl det svar man förtjänar.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Helt otroligt, gick tillbaka i posthistoriken och Bergströms är ju känt för att vara riktigt risiga. Finns ju inlägg som är 3 år gamla där de beskrivs på liknande sätt hur dem beter sig. Bojkotta skiten.
 
Gäller det garantiärenden på service så ska egentligen klockorna skickas till Rolex själva, eller deras närmsta egna servicecenter. Klockorna säljs av AD och servas EFTER garantitid är slut, inom garanti så är detta ansett som produktionsfel av något slag, och detta ska då inte egentligen regleras av en AD.
Samma sak gäller egentligen för Richemontmärken också, även om detta sällan är fallet i praktiken tyvärr.
 

Plano

Breitling
Gäller det garantiärenden på service så ska egentligen klockorna skickas till Rolex själva, eller deras närmsta egna servicecenter. Klockorna säljs av AD och servas EFTER garantitid är slut, inom garanti så är detta ansett som produktionsfel av något slag, och detta ska då inte egentligen regleras av en AD.
Samma sak gäller egentligen för Richemontmärken också, även om detta sällan är fallet i praktiken tyvärr.
Tack för denna information!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Värst vad det finns mycket negativt om Bergströms (kanske framförallt i Göteborg). Bara för att vara lite mer nyanserad så har jag varit otroligt välbehandlad av Bergströms Malmö och detta var vid ett tillfälle då jag bar en billigare Certina och tidigt gjorde klart att jag inte var i köpsvängen. Fick prata med en väldigt kunnig säljare som plockade fram alla klockor jag ville prova, plus några till och tog verkligen sin tid. Så jag har fått ett väldigt gott intryck av Bergströms (Malmö) och tycker det är synd att de verkar ha klantat sig så pass många gånger!
 

Watchie

Patek
2-Faktor
F4ED0982-10D7-439D-B82C-AA50FE8CC8C5.jpeg
A13B0738-8911-4FEA-81E0-D15E2B9CAC35.jpeg
23448AE6-AFD3-4729-8893-ED4828C9678B.jpeg
Hedens guld , mkt bra att göra med , ytterligare en dinka från Gabriel
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Har vart i kontakt med Jarl Sandin göllande länk till min Iwc chronograph racer, dom gav mig ett pris på 18 loppor, kollade naturligtvis upp detta med iwc och länken i fråga hade ett rekomenderat listpris på ca 14000, är det rimligt med den pluskostnaden på en länk hos ad, ni som beställt länkar i efterhand osv?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Har vart i kontakt med Jarl Sandin göllande länk till min Iwc chronograph racer, dom gav mig ett pris på 18 loppor, kollade naturligtvis upp detta med iwc och länken i fråga hade ett rekomenderat listpris på ca 14000, är det rimligt med den pluskostnaden på en länk hos ad, ni som beställt länkar i efterhand osv?
Moms plus marginal? Låter väl vettigt.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Han kan väl inte ha fått ett handlarpris?
Jag menar att det kan ju tillkomma moms på priset han fick från IWC.
Som jag tolkade det pratade han direkt me IWC och dom räknar ju inte med vår moms på grejerna när dom uppger pris.

Dvs 14000 från IWC, + moms, plus marginal i butiken så blir inte 18000 så konstigt längre.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Har vart i kontakt med Jarl Sandin göllande länk till min Iwc chronograph racer, dom gav mig ett pris på 18 loppor, kollade naturligtvis upp detta med iwc och länken i fråga hade ett rekomenderat listpris på ca 14000, är det rimligt med den pluskostnaden på en länk hos ad, ni som beställt länkar i efterhand osv?

Låter fullt rimligt. 14.000kr plus 25% moms landar på 17.500kr
 
Topp