• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Lite ot Är en skadad nyköpare, kan inte begagnat. skyddsplast och ytterst färska varor är som gäller när jag handlar klocka. Beställer hellre och väntar än tar exet i skyltfönstret även om den är totalt inplastad.

Nästa gång tänkte jag testa gå steget längre som vissa unboxare på TRF gjort: Krävt få hämta klockan i sin leveransbox som är "sealed" från Rolex och Box papper vid sidan om! Allt för den ultimata unboxing ceremonin :) vilken AD i Sverige kan hjälpa mig med det tro?

Drömde mig bort en gång och ringde AD för PP och frågade om det var möjligt att få "kartongen" obruten vid ev köp men det gick inte. Förstår givetvis att man vill kontrollera uret bl.a. men häftigt hade det varit. FactoryFresh

bapurave.jpg

gynu6eza.jpg

yvy8y3a5.jpg

Skickas från min iPad via Tapatalk

Neuros?

Ganska sjukt när man tänker efter..
Många vittnar om att "dom är schyssta för jag fick prova den och den klockan, och dom var inte dryga trots att jag hade shorts" I de flesta branscher där man säljer kapitalvaror måste agenten betala miljoner på mässor, event m.m. och jobba med aktiv uppföljning för att hitta avslut. Det får de flesta agenter i denna industri gratis. Om man t.ex. jämför med båtbranschen så måste man släpa ett antal objekt som väger flera ton styck till en mässa mitt i vintern och betala 1 miljon för en betongplätt i 10 dagar för att eventuellt sälja med 15-20% marginal. Då kommer ödmjukheten fram. Klocknissarna behöver bara bära en portfölj med varor och betala donut dollars för en monter!

Som agent ska man vara sjukt nöjd och behandla ALLA med respekt oavsett!! Precis som många vittnar om Rob E. Kunderna kommer till butiken! Det är tillverkaren som står för marknadsföringen genom "marknadsbidrag". Översätt det till de flesta andra branscher som själva måste ut och sälja sin produkt för att locka kunden till köp.
Jag dissar alla butiker/agenter som inte behandlar ALLA kunder som kungar!

Enough said! Fan upprörande att läsa den här tråden:mad:

Ganska sjukt när man tänker efter..
Många vittnar om att "dom är schyssta för jag fick prova den och den klockan, och dom var inte dryga trots att jag hade shorts" I de flesta branscher där man säljer kapitalvaror måste agenten betala miljoner på mässor, event m.m. och jobba med aktiv uppföljning för att hitta avslut. Det får de flesta agenter i denna industri gratis. Om man t.ex. jämför med båtbranschen så måste man släpa ett antal objekt som väger flera ton styck till en mässa mitt i vintern och betala 1 miljon för en betongplätt i 10 dagar för att eventuellt sälja med 15-20% marginal. Då kommer ödmjukheten fram. Klocknissarna behöver bara bära en portfölj med varor och betala donut dollars för en monter!

Som agent ska man vara sjukt nöjd och behandla ALLA med respekt oavsett!! Precis som många vittnar om Rob E. Kunderna kommer till butiken! Det är tillverkaren som står för marknadsföringen genom "marknadsbidrag". Översätt det till de flesta andra branscher som själva måste ut och sälja sin produkt för att locka kunden till köp.
Jag dissar alla butiker/agenter som inte behandlar ALLA kunder som kungar!

Enough said! Fan upprörande att läsa den här tråden:mad:
+1 som det heter, men det är tyvärr en bransch där Exklusivitet blir något vidrigt. Det får minsann ÅF uppleva också. Känner en handlare som lirar bland de större i (lilla) Sverige. Han fick knappt se den produktbok PP hade med sig till Bazel för något år sedan. Han fick vackert redogöra för vem han var innan näsan sänktes några millimeter från fullt erigerad. Alltså bemötande efter status. Sådant gör mig kräkfärdig. Det är inte bara ett simpelt etikettsbrott det är en personlighetsstörning.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fick ett bra bemötande hos Nymans i Västerås.
Kom dit för att få äkthetsintyg men det kunde dom ej ge ut eftersom jag ej hade certet. Vilket är helt ologiskt för då hade jag inte behövt äkthetsintyg från första början.
Iallafall så ville jag då justera länken lite och det var inga problem alls. Han fixade det gratis åt mig sen stod jag ett tag och dreglade över deras Speedy och han visade mig glatt runt Omegas sortiment :)

Senare justerade dom länken på polarens Seiko Mini Monster helt gratis den med!
Så dom ger inte bra bemötande enbart mot dom som kommer med dyra klockor!

Jag får slänga in en positiv kommentar om Klockmaster i Lund, testade flera olika klockor innan jag klippte till på den jag ville ha. Kundservicen var väldigt bra även om kunnandet hade lite mer att ge.

Kom tillbaka nu i veckan och lämnade in en klocka för batteribyte och fick ett väldigt bra bemötande av damen i kassan :) Så vill man bli trevligt bemött kan jag rekommendera den butiken. Dock ingen egen verkstad så vid service skickas klockorna iväg.

Var inne på Bergström i Göteborg precis och kollade in deras Daytona i rosé och vitguld. Kan varmt rekommendera denna butik till andra då jag fick den bästa servicen man kan tänka sig. Jag blev till och med erbjuden att de kunde ta hem en Daytona i guld från deras butik i Malmö. Som grädde på moset fick jag The Rolex Magazine. Gissa om jag är i himmelen just nu :D

Tack Bergströms!

Vad har hänt? Låter ju helt sjukt att du låter urmakaren ha klockan så länge. Det finns ju postservice. Bara att skicka klockan till en annan urmakare.

Nu är klockan tillbaka och har fungerat fläckfritt i två månader. Tyvärr stärker det nog min tes om att klockan som oförklarligt stannade hos urmakaren gjorde så för att den var i en winder för automatiska klockor och inte för mekaniska:/

Behövde inte betala något för arbetet och urmakaren är trevlig men min tilltro till deras kompetens är ganska låg för tillfället.

Hade nyss kontakt med Henrik på Nymans ur i Västerås ang en AP.
Alltid lika bra och snabba svar!

Vet någon ifall det finns planer hos någon urmakare i Göteborg att ta in JLC i sortimentet nu när NK lagt ner? Hört rykten om Jarl Sandin någonstans, vilket hade varit jäkligt nice med tanke på hur bra intryck jag fått av den butiken, men som sagt, rykten...

Edit: eller någon av de andra tillverkare som försvunnit från Göteborg i och med NK-butikens stängning? De hade väl AP där bl.a. som nämnts tidigare i tråden?

Var i Stockholm i helgen och passade då på att gå in på Rob Engström för att se om de hade en omega i lager som jag är lite nyfiken på. Av en mycket snorkig försäljare fick jag veta att det hade de inte och det fanns de som köpte betydligt dyrare klockor utan att se dem i verkligheten först men jag kunde ju kolla hos någon annan omega handlare. Rob E är den sista jag skulle handla klocka av. Någon som har bättre erfarenheter?

Var i Stockholm i helgen och passade då på att gå in på Rob Engström för att se om de hade en omega i lager som jag är lite nyfiken på. Av en mycket snorkig försäljare fick jag veta att det hade de inte och det fanns de som köpte betydligt dyrare klockor utan att se dem i verkligheten först men jag kunde ju kolla hos någon annan omega handlare. Rob E är den sista jag skulle handla klocka av. Någon som har bättre erfarenheter?

Måste vara den första jag hört talas om som får dålig service där, har faktiskt bara hört gott om dem, samma här, bondslusk som jag är var jag där i semestermundering(dock med schysst dinka) fick likväl bra service. märkligt

Är man i Lübeck är det absolut värt att besöka Juweliere Mahlberg. Riktigt trevlig butik med bra bemötande. Erbjuder Rolex, Tudor, Omega, Cartier, Patek Philippe, Lange & Söhne mm.

Mvh

Tror man kalla dig undantaget som bekräftar regeln, om du söker lite på forumet så ser du snart att ALLA utom du fått bra eller väldigt bra service där. Att dom dessutom skulle uttalat det du påstår håller jag för högst osannolikt då samtliga i personalen är väldigt trevliga och ödmjuka.

Tror man kalla dig undantaget som bekräftar regeln, om du söker lite på forumet så ser du snart att ALLA utom du fått bra eller väldigt bra service där. Att dom dessutom skulle uttalat det du påstår håller jag för högst osannolikt då samtliga i personalen är väldigt trevliga och ödmjuka.

Men ärligt, vilken orimlig bild målas upp av Rob E här? Dom är min favorit här i Stockholm (tillsammans med klockmaster i globen), mycket tack vare Peter (tror jag han heter?), den tyske urmakaren, men hur butiken målas upp om man jämför med Nymans känns jävligt svartvitt.

Sant att man för det mesta får bra service på Rob E, men jag har då också fått sämre. Nymans upplevde jag som urusla tidigare, men har fått superbra service där sen en tid tillbaka. Med det sagt kommer jag ALDRIG att handla på Nymans så länge ägarskapet inte ändras och skulle nog ändå välja Rob men folk från utomsocknes som kommer på besök lär ju tro att röda mattan rullas ut direkt när man äntrar Rob E.

• Like
Reactions: JEK
Men ärligt, vilken orimlig bild målas upp av Rob E här? Dom är min favorit här i Stockholm (tillsammans med klockmaster i globen), mycket tack vare Peter (tror jag han heter?), den tyske urmakaren, men hur butiken målas upp om man jämför med Nymans känns jävligt svartvitt.

Sant att man för det mesta får bra service på Rob E, men jag har då också fått sämre. Nymans upplevde jag som urusla tidigare, men har fått superbra service där sen en tid tillbaka. Med det sagt kommer jag ALDRIG att handla på Nymans så länge ägarskapet inte ändras och skulle nog ändå välja Rob men folk från utomsocknes som kommer på besök lär ju tro att röda mattan rullas ut direkt när man äntrar Rob E.
Orimlig bild?! Så då menar du att alla som säger sig fått bra service där alltså inte fått det eller vad? Går bara på vad folk i regel säger här på forumet vad ska man annars använda som grund för sina uttalanden.

Håller fortfarande fast vid orimligheten att dom skulle ha sagt något så pass otrevligt som André beskriver.

Nymans tänker jag inte ens gå in på.

Vet någon ifall det finns planer hos någon urmakare i Göteborg att ta in JLC i sortimentet nu när NK lagt ner? Hört rykten om Jarl Sandin någonstans, vilket hade varit jäkligt nice med tanke på hur bra intryck jag fått av den butiken, men som sagt, rykten...

Edit: eller någon av de andra tillverkare som försvunnit från Göteborg i och med NK-butikens stängning? De hade väl AP där bl.a. som nämnts tidigare i tråden?
De sålde aldrig AP. Tror och hoppas Jarl Sandin tar över samtliga märken som NK tappade. Alltid top notch bemötande där.

Tillbaka
Topp