De sålde AP
Är jag nästan säker på?
Eller har du rätt Yonsson?!
Att inte yonsson känner till det beror på att han sportade Michael Kors på den tiden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De sålde AP
Är jag nästan säker på?
Eller har du rätt Yonsson?!
När fan sålde de AP? 2002? Har aldrig sett en AP därinne.
När fan sålde de AP? 2002? Har aldrig sett en AP därinne.
Jag är i djup chock.Hade ingen aning om det. Fattar verkligen inte hur jag kunnat missa det.
Hade ingen aning om det. Fattar verkligen inte hur jag kunnat missa det.
Var i Stockholm i helgen och passade då på att gå in på Rob Engström för att se om de hade en omega i lager som jag är lite nyfiken på. Av en mycket snorkig försäljare fick jag veta att det hade de inte och det fanns de som köpte betydligt dyrare klockor utan att se dem i verkligheten först men jag kunde ju kolla hos någon annan omega handlare. Rob E är den sista jag skulle handla klocka av. Någon som har bättre erfarenheter?
Orimlig bild?! Så då menar du att alla som säger sig fått bra service där alltså inte fått det eller vad? Går bara på vad folk i regel säger här på forumet vad ska man annars använda som grund för sina uttalanden.
Håller fortfarande fast vid orimligheten att dom skulle ha sagt något så pass otrevligt som André beskriver.
Nymans tänker jag inte ens gå in på.
Vandrade runt i Stockholm på jakt efter ett Hirsch-gummi för nån vecka sedan, fick allmänt blaskig service från flera men Krons på Hamngatan var supertrevliga och hade vad jag behövde. Handlar gärna där igen!
Kan bidra med att det inte heller är första gången liknande saker skett men att han lyckats hålla det borta från att bli anmäld.http://minfil.org/C4w6CeCntEAtxM71EYX6BKBZ1OcbVs3Y/4cNcfbb2b9/St_mningsans_kan.pdf
Olof Larsson är ägare till nymans. Den som lämnat in ansökan är/var anställd på nymans. Eventet var en motsv. personalfest för företaget. Ett av vittnena Carlotta Eriksson är VD på nymans..
Synd bara att krons har samma ägare som nymans...Vandrade runt i Stockholm på jakt efter ett Hirsch-gummi för nån vecka sedan, fick allmänt blaskig service från flera men Krons på Hamngatan var supertrevliga och hade vad jag behövde. Handlar gärna där igen!
Men ärligt, vilken orimlig bild målas upp av Rob E här? Dom är min favorit här i Stockholm (tillsammans med klockmaster i globen), mycket tack vare Peter (tror jag han heter?), den tyske urmakaren, men hur butiken målas upp om man jämför med Nymans känns jävligt svartvitt.
Sant att man för det mesta får bra service på Rob E, men jag har då också fått sämre. Nymans upplevde jag som urusla tidigare, men har fått superbra service där sen en tid tillbaka. Med det sagt kommer jag ALDRIG att handla på Nymans så länge ägarskapet inte ändras och skulle nog ändå välja Rob men folk från utomsocknes som kommer på besök lär ju tro att röda mattan rullas ut direkt när man äntrar Rob E.
[Ang. Nymans?] Vidrigt, ja då förstår jag vad ni menar, ingen affär jag kommer besöka i framtiden.
+1 som det heter, men det är tyvärr en bransch där Exklusivitet blir något vidrigt. Det får minsann ÅF uppleva också. Känner en handlare som lirar bland de större i (lilla) Sverige. Han fick knappt se den produktbok PP hade med sig till Bazel för något år sedan. Han fick vackert redogöra för vem han var innan näsan sänktes några millimeter från fullt erigerad. Alltså bemötande efter status. Sådant gör mig kräkfärdig. Det är inte bara ett simpelt etikettsbrott det är en personlighetsstörning.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det är helt korrekt. Materialism grundar sig ofta i en prestationsinriktad personlighetstyp. Alltså dålig självkänsla och överkompensation. Det är lätt att peta igång de mekanismerna om man är lite psykopatiskt lagd.Det handlar väl om att visa att man har råd att vara dryg, en sorts spelteoretisk försäljningsstrategi - kunden eggas att bevisa sig - som antagligen fungerar till en viss del. Annars borde inte så många säljare vara så djävla dryga!
Är väl inte så konstigt att alla säljare inte har koll på reservdelar till klockorna.Köpte 501B på Nymans i Stockholm igår. Fick bra service, erbjuden dryck och gott klocksnack efter stängning med tre i personalen. Fick bland annat klämma på en grym 16800, blåa Milgauss och en Panerai, första gången med en Panerai på handleden.
Säljaren frågade om jag ville få hem något att läsa. Jag bad om JLC och IWC, fick även hem en till blaska.
Tyvärr fick jag för första gången dålig service hos Rob E, dit gick jag först för att köpa 501B för att stödja forumssponsorn. Fick först hjälp av en säljare som inte ens visste vad det var för något, då tog en annan säljare över. Jag bad om ändlänkar, då frågade hon om jag ville ha en länk, jag sa "nej" och sa igen att jag bara ville ha ändlänkar. Då frågade hon om jag menade en länkbit, ännu en gång poängterade jag att jag ville ha ändlänkar. Till slut kom en urmakare ut för att hjälpa mig, fick då reda på att det är slut och tar två veckor att beställa hem. Därför gick jag till Nymans som hade de hemma.
Tidigare har jag alltid fått bra bemötande och bra service hos Rob E, dock av andra säljare.
Är väl inte så konstigt att alla säljare inte har koll på reservdelar till klockorna.
Kunde du få delarna i handen, eller monterades det på din klocka? Många funderar ju på om man kan "köpa ut" t.ex. Glidelock utan att ha rätt klocka.
Har även jag bra erfarenhet av nymans i Västerås och då främst deras urmakare! Riktigt stabila!Var på jobb i Västerås idag och fick lite tid över på lunchen så jag tänkte titta in till Nymans Ur. Jag har aldrig varit där tidigare och mina erfarenheter av Stockholmsbutiken har varit sådär. Så med risk för att bli behandlat som något som katten släpat in ringer jag på och ställer mig i slussen.
Vad som händer härnäst utvecklar sig till att bli ett av mina trevligaste besök i en uraffär. Jag blir omedelbart hälsad av en välklädd kille (som jag tyvärr aldrig fick namnet på). Jag berättar att jag vill se på den nya Seadwellern. När han utan att blinka plockar fram den så ser jag att vid sidan av den i montern står nya Deep Sea:n också. När jag klämt och känt på bägge får jag ett infall och frågar om de har 116610 LV (Hulken) i lager. Då jag inte sett den utgår jag ifrån att de inte har den, men killen försvinner ett tag och kommer tillbaka med den gröna skönheten i handen.
Därefter följer ett mycket trevligt samtal om allt från tillståndet för mekaniska klockor av kvalitet till Vintage Omegor (jag hade Ploprofen på mig). Han förklarar att Nymans i Stockholm har ett mycket högre tryck på sig och inte hinner lägga samma tid på sina kunder vilket de i Västerås kan på ett annat sätt.
Sammantaget skulle jag hellre åka till Västerås och köpa en klocka än i Stockholm.
Tack Nymans Ur i Västerås för ett mycket trevligt och proffsigt bemötande även om det inte blev affär (idag )
P.S. Nya SD:n var lite av en besvikelse. Gillande inte den nya slimmare stilen. DS:n överraskade positivt IRL. Mycket koolare än jag hade förväntat mig. Hulken tog dock första platsen. Om jag skall köpa en ny Rolex blir det en sådan...