Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut, håller med om att de ska ta betalt för sina tjänster. Blev bara lite chockad över 500 kr (vilket jag tycker är ett överpris för att justera en länk, oavsett om den är köpt där eller inte) när det kostade 250 kr för några veckor sedan. Att man ALLTID ska ha cert med sig även för en enkel grej som en länkjustering tycker jag är, om jag ska vara krass, rätt dumt i huvudet.
Som ville skicka min 1680 dit också sa samma snubbe.Underligt då min Midas verkar vara en av mycket få klockor som skickats till RSC Rolex SA från Bergströms.
Delar din uppfattning om att det känns som rena rånet.
Tycker att de borde ha inställningen att hjälpa till i största möjliga utsträckning. Det leder till positiva omdömen och fler sålda klockor.
Dom är bra hos Bergströms. Huke oxå ok.Trycktestade min klocka hos Bergströms i Malmö. Riktigt trevligt bemött och snabb service.
Dom är bra hos Bergströms. Huke oxå ok.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
En liten man i 55-60 års ålder heter Ralf och är väldigt trevlig. Och hans fru. Och sönerna. Och tjejen med asiatisk lookHar inte varit inne på Hukes men får bli en tur dit nästa gång jag är i malmö
Svängde förbi Pagoldhs Ur i Skövde och bad dem korta en jubilee-länk till en 80-tals DJ. Länken hade förmodligen inte rörts på sisådär 30 år och var inte helt enkel att bråka med. Efter ungefär 15 minuters arbete och lite trixande lyckades den tålmodiga kvinnan fixa den precis som jag ville ha den, och när jag frågade om priset svarade hon bara glatt: "det kostar inget, det är sån service vi har".
Frågade även vad de tog för att byta glas och hur länge de då behöver ha klockan. Hon gav mig ett ungefärligt pris och sa att de fixar dom på dagen om de har delarna hemma.
Veckan innan var jag hos en "finare" AD (ingen nämnd, ingen glömd) som var ca 50% dyrare för samma glad och ville behålla klockan i 2-3 veckor för samma jobb...
Tummen upp för Pagoldhs, alltså!
Kan iof tänka mig att trycket inte är lika hårt på urmakeriet i en liten stad.
En fråga, min urmakare har haft klockan sedan juli förra året och inte lyckats få till den ännu:/ Urmakaren hävdar att klockan fungerar i några dagar och sedan lägger av trots att den ligger i snurraren. Saken är att det är en mekanisk/handjagad klocka, frågan är om det finns snurrare för dessa eller om urmakaren helt enkelt har lyckats missa detta? Jag har inte vågat fråga men som ni märker har jag i dagsläget inte det högsta förtroendet för denna.
En fråga, min urmakare har haft klockan sedan juli förra året och inte lyckats få till den ännu:/ Urmakaren hävdar att klockan fungerar i några dagar och sedan lägger av trots att den ligger i snurraren. Saken är att det är en mekanisk/handjagad klocka, frågan är om det finns snurrare för dessa eller om urmakaren helt enkelt har lyckats missa detta? Jag har inte vågat fråga men som ni märker har jag i dagsläget inte det högsta förtroendet för denna.
Det är inte helt seriöst men mitt förtroende för urmakaren har urholkats kraftigt sedan jag lämnade in klockan i juli. Till saken hör en oerhörd oförmåga att inte ringa upp när denna sagt att det ska ske(minst tio gånger) samt två misslyckade uthämtningar när klockan lyckats stanna över helgen trots att den enligt urmakaren legat i windern. Därav har misstankarna tyvärr börjat gro. Det tråkiga är att det typ är den enda urmakaren i staden. Men klocka ska hämtas ut till veckan oavsett om den funkar eller inte.Skojar du?
Det är inte helt seriöst men mitt förtroende för urmakaren har urholkats kraftigt sedan jag lämnade in klockan i juli. Till saken hör en oerhörd oförmåga att inte ringa upp när denna sagt att det ska ske(minst tio gånger) samt två misslyckade uthämtningar när klockan lyckats stanna över helgen trots att den enligt urmakaren legat i windern. Därav har misstankarna tyvärr börjat gro. Det tråkiga är att det typ är den enda urmakaren i staden. Men klocka ska hämtas ut till veckan oavsett om den funkar eller inte.
Tyvärr kan det vara det alternativet som finns, känns inte bra att ta fler klockor hit i nuläget.Shit, det verkar ju sinnes. Ta bilen och kör 13 mil norrut. Vi har också bara en urmakare, men han är i alla fall duktig (om än något dyr).
Jag har haft kontakt med Daniel här på forumet från RE och jag är väldigt nöjd med det bemötande och service jag har fått. Utförliga svar på mina frågor och råd och tips anpassad för mig och min kunskapsnivå. Det är ingen snack om var en Rolex kommer införskaffas och jag ser verkligen fram emot ett besök på plats för vidare samtal och att få prova några klockor.
Nu undrar jag om det finns en AD för Breitling som håller samma höga nivå på kunskap och service, gärna med egen verkstad/urmakare och mycket kunskap där man kan etablera en långsiktigt relation för inköp och service.
Gärna inte allt för långt från Sthlm/Uppsala/Gävle/Sundsvall.
Har tyvärr endast haft på mig guldklockorna vid besök men Gaston brukar säga "Seiko, vad är det?" Fastän det står 9st seiko bakom glasmonstern väldigt snäll urmakare men man kan fastna ibland pga hans pratgladhet.Micce
Vem av dem är det som hatar Seiko?