• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

@ERIKSON URHANDEL :heart:
En liten gest men väldigt uppskattat :)
C164216B-EF8C-4026-8DC5-B7E2AB8F4976.jpeg
Grymt, du fick en klocka ;)

Jag vill hissa och dissa mariaplans ur i gbg.
Hiss: kommer dit en lördag med ett mindre rep ärende och det fixar han medans jag väntar o tar ett mkt schyst pris.
Diss: jag frågar om ett annat rep ärende på en klocka som jag inte har med, då svarar han surt och mummlar nåt ohörbart så man undrar om han vill att man ska komma tillbaka, en mkt märklig man.

Uretvintage har "för mycket att göra"

Jag citerar texten på deras hemsida:
Att sälja sin klocka till oss är enkelt, smidigt och säkert. Du får en professionellt utförd värdering och ett schysst pris oavsett om du väljer att byta din klocka eller sälja klockan till oss. Fyll i formuläret nedan med så mycket information som möjligt, så återkommer vi inom kort.

Den sista meningen ställer jag mig frågande till; ”så återkommer vi inom kort.”

Jag skickade en förfrågan via deras webbformulär om att jag skulle vilja byta en av mina klockor till en som jag hittade på deras hemsida. Detta var på en fredag. När jag inte hade hört något ifrån dem så ringde jag veckan efter på tisdagen. Fick prata med en väldigt trevlig och tillmötesgående kvinna som meddelade att de jobbar på en värdering av min klocka men att de hade mycket att göra. Så jag väntade. På söndagen ser jag att den klockan jag spanat in stod som reserverad. Bra! Jag var övertygad om att de skulle ringa mig på måndagen och berätta att de hade reserverat klockan åt mig. Inget samtal på förmiddagen. Kundtjänst öppnar 13.00 så då ringde jag. Fick då veta att de inte börjat med mitt ärende och att klockan jag var intresserad av är reserverad av någon annan. 11 dagar har jag väntat utan svar och tyvärr så är klockan jag var ute efter såld. Deras förklaring till mig är ”Vi har för mycket att göra, det är en populär hemsida med många förfrågningar.”

För mig personligen så får jag avsmak när jag får så här dålig service och ser inte att jag inom överskådlig framtid kan utföra affärer med Uretvintage. Vilket jag tycker är tråkigt, för jag gillar deras plattform och affärsidé. Återkommer inom kort är för mig inom två till tre arbetsdagar. Återkoppling är A och O i bra service och det tycker jag inte att jag har fått.

Skulle jag bete mig såhär med mina kunder så skulle jag inte ha några..

Senast ändrad:
Känns igen. Ville få en klocka värderad för ev försäljning till dem för någon månad sedan. Tog 2 veckor att få svar. I svaret stod "finns box och papper?". Vilket jag väldigt tydligt skrivit att det fanns när jag skickade in förfrågan. Tog 2 veckor till innan jag fick ett bud på ca 15k mindre än jag sålde den för.

Funkade bättre för ett par år sedan!

Nymans ur

En jätte stor hiss till Nymans ur på biblioteksgatan i Stockholm och två väldigt trevliga kvinnliga säljare.
Sa direkt att jag bara var utte och fönster shoppa och fick ändå ett väldigt trevligt bemötande och fick prova det jag ville.

Stor Hiss till Rob E som reparerade min 116500 utan snack, gick på garantin och tog bara en vecka att fixa. Var förberedd på att detta kunde ta tid men icke. Tummen upp!! :)

Vill varken hissa eller dissa, men jag var i kontakt med Magnussons Ur (Gbg) för att fixa ett läderarmband till min Oris-klocka. Armbandet var inne men de skulle beställa in en Clasp/Vik-lås. Jag hörde av mig 21 september till dem. Jag var sedan inne i butiken den 24e. De skulle beställa in allt (fr.o.m. 21/9) och väntades komma inom några dagar. Men mer än 4v gick och inget kom. Jag hörde av mig via mail och de svarade att det kommer i början av nästa vecka, men inget kom. Jag frågade om prisuppgift 3 gånger tror jag på skruvmejseln men fick inget svar. När jag sedan skrev att jag inte längre var intresserad så fick jag svar direkt att det var noterat. Tyckte väl dom skötte det lite dåligt tyvärr. Dock trevlig personal inne i butiken, men besviken på ärendet och långa svarstider eller inga alls på mina mail med frågor.

Borde väl gå fortare än 4v att beställa hem ett viklås från Oris? (I annat fall borde detta ha nämnts i förväg).

Vill varken hissa eller dissa, men jag var i kontakt med Magnussons Ur (Gbg) för att fixa ett läderarmband till min Oris-klocka. Armbandet var inne men de skulle beställa in en Clasp/Vik-lås. Jag hörde av mig 21 september till dem. Jag var sedan inne i butiken den 24e. De skulle beställa in allt (fr.o.m. 21/9) och väntades komma inom några dagar. Men mer än 4v gick och inget kom. Jag hörde av mig via mail och de svarade att det kommer i början av nästa vecka, men inget kom. Jag frågade om prisuppgift 3 gånger tror jag på skruvmejseln men fick inget svar. När jag sedan skrev att jag inte längre var intresserad så fick jag svar direkt att det var noterat. Tyckte väl dom skötte det lite dåligt tyvärr. Dock trevlig personal inne i butiken, men besviken på ärendet och långa svarstider eller inga alls på mina mail med frågor.

Borde väl gå fortare än 4v att beställa hem ett viklås från Oris? (I annat fall borde detta ha nämnts i förväg).
Undrar om det är så att de är dumsnåla och försökte vänta för att se om något annat också behövde beställas så de inte behövde betala mer frakt..
i så fall hade det ju varit bättre att berätta att rutinen är så och erbjuda snabbare service mot en tillagd summa motsvarande frakten. Då hade det iaf varit tydligt och ärligt även om det fortfarande är dumsnålt.

Klockmaster Globen beställde ett och skickade hem ett till på ungefär en vecka :)
Stor hiss till dem alltså, tog inte ens betalt för frakten.

Borde ju gå snabbare kan man tycka.
När jag skulle göra en täthetseervice på min oris hos ad i Stockholm så skulle det ta 2 veckor för dem att ta hem nya packningar? Från Dannmark. Så jag vet inte :D

Har också haft dålig erfarenhet av dom i ett Oris ärende. Efter påtryckningar så förstod jag det som att det var just Oris som leverantör som var problemet men ändå dåligt hanterat av butiken.

Håller även med om att personalen är trevlig, var där senast idag.

Vill hylla Krons som fått en del stryk här.
Gumman å jag va där i helgen å klämde på en jävla massa ur.. vi satt ner under ca 60 min och blev servade med massa ur, kaffe å vatten av en glad supertrevlig och hjälpsam kvinna. Ypperligt trevligt besök.

Senast ändrad:
Hiss till Knud Pedersen i Århus, Danmark. Jag och min kollega gled in vid 13 tiden igår för att fönstershoppa litegrann och eventuellt avmagnetisera min Tudor. Blev väldigt bra bemötta trots relativt ung ålder och att vi båda såg väldigt "casual" ut. Efter lite chit-chat med expediten så kommer vi fram till att min klocka förmodligen är magnetiserad. 3 minuter senare är det fixat, dessutom gratis. Vi fick även klämma på nya Seamastern och lite annat gott. Väldigt trevligt besök :D

Hiss till urmakaren hos ROB E. Trevligt och bra service. Dock - butiken ligger på en stadig descent tycker jag. Omegaskåpet med några få stackars klockor (jo jag vet - inte åf längre) och även bland Rolex såg det tunt ut. Två rätt sura kinesiska säljare med den som vanligt rätt sura butikschefen. Kändes inte så klassigt längre. Tänk hur det var på storhetstiden förut då folk vallfärdade dit.

Men åter igen - fin service från urmakaren!

Var inne hos Engströms Ur i Jönköping angående ett potentiellt fel på min Explorer. De gav lugnande besked och förklarade var som hade gått snett genom att grundligt förklara mekaniken i urverket.
Inte nog med det utan jag fick även med ett 150 sidor tjockt Explorer-magasin!

Stor hiss till Engströms som vanligt!
146D7B7F-6CC2-4D92-8672-1FC6FB3438B0.jpeg
EC6368E3-85AA-4B85-AE29-89F5AEEA2810.jpeg
AFCD5F05-969A-4B75-B723-7A383C5C6AF5.jpeg

Hissar även Magnussons Ur och även Bergströms Ur här i Göteborg för utmärkt service.

Har du lämnat in klockor på service eller var de snälla i butiken? Om det inte specificeras närmre än "utmärkt service" så blir det rätt så meningslöst, ursäkta ordvalet :)

Det här är generellt och inte riktat till dig @dräprulle Får känslan av att om bara butiken har öppet enligt hemsidan, belysningen är på och någon bemödar sig med att säga hej när man kommer in så blir det en en hiss värt att omnämna i tråden vilket devalverar ämnet ordentligt.

Har du lämnat in klockor på service eller var de snälla i butiken? Om det inte specificeras närmre än "utmärkt service" så blir det rätt så meningslöst, ursäkta ordvalet :)

Det här är generellt och inte riktat till dig @dräprulle Får känslan av att om bara butiken har öppet enligt hemsidan, belysningen är på och någon bemödar sig med att säga hej när man kommer in så blir det en en hiss värt att omnämna i tråden vilket devalverar ämnet ordentligt.

Senast ändrad:
Vill tokhissa @ERIKSON URHANDEL
Har pratat med dem flera gånger via Mail och till slut på telefon. Det handlade om att köpa min första ”riktiga” klocka så jag var såklart nervig. Dom svarade på alla frågor och berättade om klockan med bravur så jag kunde känna mig lugn, en Omega speedmaster PRO ska tilläggas.

Otroligt trevliga och kunniga!

Så jag blev med speedmaster igår kväll precis innan stängning :D

Vill hissa Klockmaster Globen. Var förbi några gånger och provade en massa olika klockor inför framtida köp. Härligt och glatt bemötande trots att jag endast var där och provade. Tredje gången var siktet inställt på något helt annat än tidigare ”provomgångarna” och även denna gång var bemötandet precis lika trevligt. Det slutade med köp och därutöver fick jag med lite ”freebies”, samt ett riktigt gött tjöt om klockor och allt som hör till. Så, för att sammanfatta det hela: 5 in house-urverk av 5 möjliga.

Många som har klankat ner på Rob Engström senaste tiden, men jag har en annan vy av dem.
Köpt en klocka därifrån, jag hade garantiärende på den vid ett senare tillfälle och allt sköttes bra, snabbt och ganska smidigt fast jag är belägen i Skåne och de i Sthlm.

Även gjort en "privat" affär i butiken där säljaren hade bra kontakt med "Rob" och de ställde upp med neutral mark. "Rob" hjälpte även mig med frågor och en snabbt bedömning av klockan.

De skickar även ut trevliga böcker/lektyr ibland.
För mig är de GG och gör gärna fler affärer med dem.

Tillbaka
Topp