Michael.
Silver
Hiss till Fredrik på @ERIKSON URHANDEL för snabb leverans och bra kontakt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så ska det vara, fintVill dela med mig av min upplevelse av Klockmaster i Globen. Jag har tidigare skrivit om en ganska så tråkig upplevelse när jag lämnade in min Breitling Oceanmaster hos Krons i PK huset. Jag kan meddela att ingen av dessa tråkigheter skedde på Klockmaster. De skötte sig exemplariskt när de tog hand om min Navitimer Airborn. Modellen är ganska ovanlig vilket de genast förstod när de fick se klockan. Vi pratade länge om det gick att återanvända visarna vilket jag önskade. De tog in den och skickade den vidare till Breitling med önskemål om att visarna skulle återanvändas. De kunde dock inte lämna garanti på att det gick. Men de lyckades till min förtjusning. När jag skulle hämta den så var servicen outstanding. Klockan presenterades i ett service etui (inte en zipp bag som på Krons) De lämnade över äran att öppna etuit till mig och under tillhörande putsduk så låg den och väntade. Uppdragen och med rätt tidsinställning. Fick en grundlig förklaring på det som har gjorts och en genomgång av tillhörande dokumentation. Allt kändes väldigt proffsigt och jag kände mig som en kund de uppskattade. Blev en liten provning av Grand Seiko i butiken när jag ändå höll på. Blev lite sugen..
Toppbetyg för Klockmaster i Globen. Kommer garanterat att använda dem igen!
Givetvis bara spekulation från min sida men det kanske är svårt att hålla en dammfri miljö mitt uppe i ett ombyggnadsprojekt?Bergströms ur i Uppsala måste få lite ris för att de stängt ner hela verksamheten i över en månad medan man håller på att byta lokaler.. varför kunde man inte ens hållit en liten del av verkstan uppe?
Den nya lokalen blir säkert superfin men en månads förtroendetapp bjussar ni på
iom det här.
Givetvis bara spekulation från min sida men det kanske är svårt att hålla en dammfri miljö mitt uppe i ett ombyggnadsprojekt?
Monopol eller inte, det finns ingen retail-aktör i Sverige (miljardmaskiner som HM och IKEA möjligen undantaget) som väljer att helstänga dörrarna under en månad om man inte absolut måste. Så jag tror du kan utgå från att de är lika ledsna som du i detta fallet.Låter lösningsbart. Nåväl, gjort är gjort. Får väl räkna med sånt där när nån har monopolet i stan...
Finns lite överallt för runt 30k, så det var nog lika braTotal diss av Berlinsur i Linköping!
Var i Linköping igår och tänkte att jag skulle kolla in utbudet, gick in på ovan nämnda butik och fick känsla av att jag och mina pengar inte dög..
Kommer in och får se att han har några roliga Seiko s och speciellt från prospex serien och mitt bland dem ser jag den, SLA021J1, kände väl att jag inte borde slänga upp 40-50` på en klocka utan att tänka igenom det, men den var så fin, tänkte att jag skulle testa och sen får man se vad som händer (är ju rätt impulsiv när det kommer till mina klock köp). Så frågar om jag får testa några klockor från prospex serien men när jag ber om att få testa, SLA021J1, så tar han tag i den och bara "vi tar bara fram denna om vi vet att det ska bli affär" men hur fan ska det kunna bli affär om jag inte får testa den? Gick där ifrån rätt snabbt, vill de inte ha mina pengar ska jag inte tvinga dem..
Tid och doft ska jag också hissa. Riktigt bra och trevlig kundtjänst. Har nog köpt 4-5 klockor där och det blir säkert mer i framtiden.Hiss till Tid och Doft. Hade lite strul där förut med en klocka som inte fanns i lager och hade slutat tillverkas men det löste de till slut. Idag ringde jag om en helt annan klocka som de kan ta in men oklar leveranstid från tillverkaren. Men han försökte hjälpa mig genom att beställa den från klockmaster och ge samma pris som stod hos Tid och Doft. Tyvärr hade de inte heller den inne.
Så inga lyckade grejer men ändå schysst kundservice. Särskilt jämfört med Klockia som också har den klockan men osäker leveranstid, deras kundservice ger sjukt oklara och korta svar där de ingorerar vissa frågor...
Var även inne på Klockmaster Globen och har aldrig hört något ont om dem, har inget dåligt att säga jag heller. Bra service. De har faktiskt just den klockan jag är ute efter inne men kostar typ 40% mer där.
Besökte butiken precis efter öppningsdags och blev mött av en kvinna, jag var ute efter en North Flag. Hon fick mej att känna mej obekväm på något sätt, allting kändes bara ansträngt och fel. Lämnade butiken med ogjort ärende. Det är ett par månader sedan dock.Kinesbruttorna har alltid varit dåliga på service men killarna brukar vara bra eller har dom också sänkt ribban?
Besökte @KRONS idag för att titta på en Sjöö Sandström Royal Steel att ge bort i examenspresent. Personen jag fick tala med, som visserligen hade en ”ny på jobbet”-skylt berättade för mig att sjöö inte var av särskilt god kvalitet eftersom att de inte är från Schweiz och att jag istället borde titta på en Longines.
Visste inte riktigt vad jag skulle göra, kändes ganska olustigt. Kunde inte med att be säljaren om få prata med en av de mer kunniga, så vad som mycket sannolikt hade kunnat bli ett köptillfälle blev istället hemgång.
Ouch.Besökte @KRONS idag för att titta på en Sjöö Sandström Royal Steel att ge bort i examenspresent. Personen jag fick tala med, som visserligen hade en ”ny på jobbet”-skylt berättade för mig att sjöö inte var av särskilt god kvalitet eftersom att de inte är från Schweiz och att jag istället borde titta på en Longines.
Visste inte riktigt vad jag skulle göra, kändes ganska olustigt. Kunde inte med att be säljaren om få prata med en av de mer kunniga, så vad som mycket sannolikt hade kunnat bli ett köptillfälle blev istället hemgång.
Ajaj, undra hur klockintresserad den personen var..Besökte @KRONS idag för att titta på en Sjöö Sandström Royal Steel att ge bort i examenspresent. Personen jag fick tala med, som visserligen hade en ”ny på jobbet”-skylt berättade för mig att sjöö inte var av särskilt god kvalitet eftersom att de inte är från Schweiz och att jag istället borde titta på en Longines.
Aj, trist. Nåja, okunskap får man kanske ha överseende med ibland, ointresse däremot är en total moodkiller...Besökte @KRONS idag för att titta på en Sjöö Sandström Royal Steel att ge bort i examenspresent. Personen jag fick tala med, som visserligen hade en ”ny på jobbet”-skylt berättade för mig att sjöö inte var av särskilt god kvalitet eftersom att de inte är från Schweiz och att jag istället borde titta på en Longines.
Okunskap, ointresse. Oavsett är det ofattbart att tala illa om produkten man säljer. Om det är kass, varför har man det i butiken?Aj, trist. Nåja, okunskap får man kanske ha överseende med ibland, ointresse däremot är en total moodkiller...
Ta dig omaket att åka till Sundbyberg istället.Besökte @KRONS idag för att titta på en Sjöö Sandström Royal Steel att ge bort i examenspresent. Personen jag fick tala med, som visserligen hade en ”ny på jobbet”-skylt berättade för mig att sjöö inte var av särskilt god kvalitet eftersom att de inte är från Schweiz och att jag istället borde titta på en Longines.
Ta dig omaket att åka till Sundbyberg istället.
På Erikson urhandel får du kanonservice och de brukar vara suveräna även efter köpet!!
Klockintresserad är skitsamma, men årets säljare lär idioten inte bli krons är rätt värdelösa på kundserviceöverlagAjaj, undra hur klockintresserad den personen var..