• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Elias.A

Cartier
Kan defenitivt rekommendera bergströms ur. När en klocka inte fanns i deras Uppsala butik så var det inga problem alls att skicka från Malmö butiken, och snabb gick det också, på en dag var klockan i Uppsala. Väl där möttes jag av väldigt bra service och trevlig personal. Rekommenderas verkligen!
 
J

Jimmy042

Guest
Du får överlag betydligt bättre service om du vänder till en gråhandlare, eller om du handlar online. För att inte tala om ett betydligt bättre pris. Detta med att "bygga en relation" med din handlare är rent skitsnack om du frågar mig.
Jag är helt på sin sida, det där att bygga relationer var kanske aktuellt innan internethandel tog över
 

Garibaldi

Breitling
Re: Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EV



+1 på den, aldrig blivit så dåligt bemött som kund som i den butiken! Har exakt samma upplevelse som du och kommer aldrig sätta min fot där igen.
Konstigt, köpte min första klocka klädd i shorts och linne, grym service.Kan ju bero på hur man är själv.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Utryckte faktiskt bara min åsikt om Nymans.
Var det verkligen provocerande? Det och min uppfattning att man blir bemött på samma sätt som man bemöter andra.
Poängen är att ett 7 år gammalt utlåtande om en butik knappast är relevant. Om ditt första köp som du refererar till också skedde 2012 är det måhända en intressant anekdot, men fortfarande inte relevant 2019.
 

Garibaldi

Breitling
Har iofs inte ändrat Åsikt om sagda butik.
Alltid blivit proffsigt och vänligt bemött upp till dags dato. Däremot inte här. ❤️
 

seppo

Omega
2-Faktor
Nu handlades det inget, men man kan ju få en bra service av personalen ändå :) Var en sväng till Uleåborg (Finland) och gled in med farsan på "Oulun koru" som säljer bland annat Seiko, Tudor, Omega, Breitling och Tag Heuer, då vi såg en Padi i skyltfönstret som såg intressant ut. Fick ett rätt kul bemötande då han började med att visa upp en (vad jag misstänker var en nyinkommen) Speedmaster Dark Side of the Moon Apollo 8 och andra varianter som vi fick klämma på, stod och snackade ett tag och hade en rätt trevlig genomgång. Fick slut kika på själva Seikon och jämföra med SKXen men ha begärdet var inte tillräckligt stark haha. Samma trevliga bemötande fick jag förra året när jag skulle kolla om de kunde laga min Hamiltonkronograf, de kunde då inte lösa det på den tid jag var där men fick mycket hjälp om var jag skulle vända mig och hur jag fick tag i reservdel m.m. Känns som en jävla bra butik helt enkelt med trevligt folk! Synd bara att de inte säljer Oris men men ;)
 

Zthlm

Omega
Någon som var erfarenhet av det här stället på götgatsbacken i Stockholm? Det bedyras om att de servar alla klockor men jag har svårt att se att de servat något annat än en seiko på sin höjd?

Jag var iaf inne och frågade om de servade enklare Panerai och de sa ja och att det skulle kosta ca 3000. Kanske är bra pris?

Men man vill ju inte riskera att få tillbaka den med delar av ett annat urverk eller liknande...

60124019-DD79-478E-9AAD-D375D89BA796.jpeg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som var erfarenhet av det här stället på götgatsbacken i Stockholm? Det bedyras om att de servar alla klockor men jag har svårt att se att de servat något annat än en seiko på sin höjd?

Jag var iaf inne och frågade om de servade enklare Panerai och de sa ja och att det skulle kosta ca 3000. Kanske är bra pris?

Men man vill ju inte riskera att få tillbaka den med delar av ett annat urverk eller liknande...

60124019-DD79-478E-9AAD-D375D89BA796.jpeg
Den som söker finner.
https://klocksnack.se/search/10170398/?q=Göta+ur&o=date
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lägg ner tjafsandet annars blir det konsekvenser.
Det är över 500 personer som följer denna tråd och det gör man för att man vill ha upplevelser, inte tjafs. Alla har rätt till sin egen upplevelse, har man en annan upplevelse av samma ställe så kan man lyfta den.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dessutom är det svårt att veta om någon håller med det jsg skriver då det råder nån skev censurering av inläggen.
Alla har rätt att lyfta sina erfarenheter. Om du har andra motsägelsefulla erfarenheter så lyft dina egna. Det är helt ointressant vad du tror är sant eller inte om andras erfarenheter. Håll topic, sista chansen.
 

0-500

Cartier
Måste bara skriva att jag aldrig någonsin fått en så Jävla kass bemötande av En AD åt Rolex
Var så frustrerad förbannad för att dom tror att dom är förmer än Vissa Kunder.
Tycker du/ni som äger butiken i fråga skall skicka hela teamet på en kurs i hur man behandlar Kunder &Medmänniskor.
Orkar inte skriva mer men försäljaren ifråga förstod nog också att han gjorde bort sig v.30 någon gång.
Blir Mörkrädd när jag tänker på behandlingen jag fick av Rob Engström som dessutom Skyltar med att dom är Kunglig hovleverantör.
Men dom kan väl bete sig som dom vill i dessa dagar då klockor i princip säljer sig själva.
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Måste bara skriva att jag aldrig någonsin fått en så Jävla kass bemötande av En AD åt Rolex
Var så frustrerad förbannad för att dom tror att dom är förmer än Vissa Kunder.
Tycker du/ni som äger butiken i fråga skall skicka hela teamet på en kurs i hur man behandlar Kunder &Medmänniskor.
Orkar inte skriva mer men försäljaren ifråga förstod nog också att han gjorde bort sig v.30 någon gång.
Blir Mörkrädd när jag tänker på behandlingen jag fick av Rob Engström som dessutom Skyltar med att dom är Kunglig hovleverantör.
Men dom kan väl bete sig som dom vill i dessa dagar då klockor i princip säljer sig själva.
Det låter oerhört intressant! Det vore mer begripligt om du kunde utveckla vad som hänt.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Nu handlades det inget, men man kan ju få en bra service av personalen ändå :) Var en sväng till Uleåborg (Finland) och gled in med farsan på "Oulun koru" som säljer bland annat Seiko, Tudor, Omega, Breitling och Tag Heuer, då vi såg en Padi i skyltfönstret som såg intressant ut. Fick ett rätt kul bemötande då han började med att visa upp en (vad jag misstänker var en nyinkommen) Speedmaster Dark Side of the Moon Apollo 8 och andra varianter som vi fick klämma på, stod och snackade ett tag och hade en rätt trevlig genomgång. Fick slut kika på själva Seikon och jämföra med SKXen men ha begärdet var inte tillräckligt stark haha. Samma trevliga bemötande fick jag förra året när jag skulle kolla om de kunde laga min Hamiltonkronograf, de kunde då inte lösa det på den tid jag var där men fick mycket hjälp om var jag skulle vända mig och hur jag fick tag i reservdel m.m. Känns som en jävla bra butik helt enkelt med trevligt folk! Synd bara att de inte säljer Oris men men ;)
Var inne där på jakt efter en Tudor GMT trevligt bemötande i den butiken absolut.
Orisåterförsäljare hittar du tvärs över gatan.
 

JensBenO

Omega
Hade en väldigt trevlig upplevelse på Klarlund i Köpenhamn (stenkast från centralstationen) förra helgen. Vänlig personal som tog sig tid trots att det var fredag kring lunch och mycket folk. Blev inget köp men kan absolut tänka mig att handla där i framtiden.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Har varit inne hos Krons (Sthlm) några ggr nu på slutet. Senast idag lämnade jag in en Sjöö Sandström på lite snabb-spa. Måste säga att bemötandet från personalen har blivit bra mycket trevligare senaste halvåret-året. De går åt rätt håll.
 
J

Jimmy042

Guest
Hade en väldigt trevlig upplevelse på Klarlund i Köpenhamn (stenkast från centralstationen) förra helgen. Vänlig personal som tog sig tid trots att det var fredag kring lunch och mycket folk. Blev inget köp men kan absolut tänka mig att handla där i framtiden.
Trots 35-40% påslag i valuta?
 

M3lk3r

Omega
Tänkte gå och se om jag kunde ställa mig i kö på en stålsub på Bergströms igår. Stod och väntade utanför, tryckte ett flertal gånger på ringklockan men tydligen ville dem inte släppa in mig och tjejen. Tillslut var det någon som skulle ut och då gick jag in, ingen kommentar från någon där. Skitsamma tänkte jag, kanske var det för mycket folk samtidigt. Gick runt lite och en yngre tjej som stod bakom disken undrar om jag behövde hjälp. Frågade om man kan ställa sig i kö men det gick tydligen inte och numera gör man det via deras kundcenter (via telefon eller online). Men hur som helst var jag intresserad av en datejust men det var verkligen noll intresse att vilja ge service från tjejen som jobbade där så jag valde helt enkelt att lämna. Fick seriöst bättre och trevligare service av en parkeringsvakt än personalen på Bergströms.
Vet att jag svarar på ett gammalt inlägg men var inne där och träffade på samma tjej antagligen. Hade frågor om en rolexlänk och ville beställa ny. Fick en riktigt dålig vibb i början innan hon fattade vad jag ville. Mjukade upp sig lite tillslut men levererade lite efterblivna svar faktiskt. Dålig service helt enkelt. Ogillar verkligen när folk försöker leka snofsiga som många i klockvärlden gör. Kommer ta mina rolexbesvär till Jönköping eller Stockholm.
 
Topp