• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Oktogon

Panerai
Pratar vi Krons kan jag väl ge min input de få gånger jag varit där.

Tyvärr ganska tråkigt bemötande två av gångerna där jag ena gången inte fick korta länken på en Rolex utan att ha med mig cert (hade på mig klockan men ville ta bort en länk). Andra gången var jag ute efter en Speedy men fick hör att det var ”omöjligt” att få mer än 5% rabatt även fast jag påtalade att jag vet att Omega ofta rabatteras. Båda problemen löstes ju enkelt genom att gå till en annan AD i stan, men attityden där säljaren nästan skrattade åt mig som att min förfrågan om rabatt var löjlig är ju inte supernice.

Sen har jag fått ok service en gång när jag skulle trycktesta en klocka vilket de gjorde gratis samtidigt som jag fick prova lite Panerai. Helt klart att det är väldigt beroende på vilken säljare man har att göra med enl min erfarenhet.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hissar Engströms Urmakeri och dissar Bergströms samt Hours i Malmö.
De sistnämnda verkar inte vilja ha min business när man pratar med dem via mejl. De jag mejlat med verkar ointresserade och okunniga. Butiksupplevelsen kanske är bättre (får hoppas på det)

Engströms däremot är mycket snabba, trevliga och skickar till och med bilder på modellen jag är intresserad av. Ska besöka dem imorgon och lär nog bli ett köp :)
___________________
Vill också passa på att hissa Tid och Doft och Klockia som båda svarar extremt snabbt och är alltid entusiastiska, trevliga och duktiga på att lösa eventuella problem som uppstår. Köpt från båda många gånger och kommer fortsätta göra det!

Palmquists Ur i lilla Kristianstad kan jag också rekommendera. Säljer inte så många märken men de är generellt sett trevliga och relativt kunniga. Inte världsklass men bra :)
 
Senast ändrad:
J

Jimmy042

Guest
Vill hissa Klockia, jag köpte en Tissot förra hösten, Ca pris 14k, innan beställningen gått iväg så drog de på med en rea på 30%

Jag mailade och frågade om inte jag kunde få tal del av denna, då min klocka inte skickats än, dagen efter fick jag 30% avdrag och ett trevligt bemötande i mejl!
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Hissar Bergströms i Uppsala. Trevligt bemötande samtliga gånger jag varit där. Det enda minuset är väl att en ung (men jättetrevlig) tjej som jobbar ger sken av att vara lite dåligt påläst. Förutom det kan jag inte göra annat än att rekommendera varmt!
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Hissar Bergströms i Uppsala. Trevligt bemötande samtliga gånger jag varit där. Det enda minuset är väl att en ung (men jättetrevlig) tjej som jobbar ger sken av att vara lite dåligt påläst. Förutom det kan jag inte göra annat än att rekommendera varmt!

Upplever samma sak på Bergströms i Uppsala , dom tar sig tid och hjälper till, bra service där. Sen blev det bra och luftigt i nya lokalen.

Dom få ggr jag vart på Krons har det varit riktigt bra, beror nog mycket på vem man pratar med och hur mycket folk det är i butiken är ju lite trång.
Hade en yngre tjej förra gången och fick bra hjälp om Panerai's även om jag hade en del udda frågor.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tidlösa Ur, Ulva Kvarn utanför Uppsala.

Har lämnat in flertalet klockor till Robert. Allt från helservice av vintagekronografer till en stor variation av mindre jobb.
Förutom en fantastisk miljö så är det alltid tiptop-service. Dessutom alltid snabba mailsvar på mina frågor även när det inte rör direkta jobb, utan även allmäna frågor om urverk och råd vid eventuella köp.

Är cetifierad för ett antal märken, se länk.

https://www.ulvakvarn.com/index.php/butiker/tidlosaur/

IMG_20190613_104427.jpg
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Tidlösa Ur, Ulva Kvarn utanför Uppsala.

Har lämnat in flertalet klockor till Robert. Allt från helservice av vintagekronografer till en stor variation av mindre jobb.
Förutom en fantastisk miljö så är det alltid tiptop-service. Dessutom alltid snabba mailsvar på mina frågor även när det inte rör direkta jobb, utan även allmäna frågor om urverk och råd vid eventuella köp.

Är cetifierad för ett antal märken, se länk.

https://www.ulvakvarn.com/index.php/butiker/tidlosaur/

IMG_20190613_104427.jpg
Verkar vara ett trevligt ställe, har själv inte varit in hos honom men varit på bil/mc träffarna på tisdagar.
Jag får väl ta cykeln ut till tidlösa ur nån dag och spana in det.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Tidlösa Ur, Ulva Kvarn utanför Uppsala.

Har lämnat in flertalet klockor till Robert. Allt från helservice av vintagekronografer till en stor variation av mindre jobb.
Förutom en fantastisk miljö så är det alltid tiptop-service. Dessutom alltid snabba mailsvar på mina frågor även när det inte rör direkta jobb, utan även allmäna frågor om urverk och råd vid eventuella köp.

Är cetifierad för ett antal märken, se länk.

https://www.ulvakvarn.com/index.php/butiker/tidlosaur/

IMG_20190613_104427.jpg
Kul att man får chansen att se hur en service går till med, ska absolut ta en vända dit och kika. Hur är priserna jämfört med ex, rob, krons mfl. för en service? Tänker att han kan hålla nere priserna pga läget.
 

Uret

Cartier
Tidlösa Ur, Ulva Kvarn utanför Uppsala.

Har lämnat in flertalet klockor till Robert. Allt från helservice av vintagekronografer till en stor variation av mindre jobb.
Förutom en fantastisk miljö så är det alltid tiptop-service. Dessutom alltid snabba mailsvar på mina frågor även när det inte rör direkta jobb, utan även allmäna frågor om urverk och råd vid eventuella köp.

Är cetifierad för ett antal märken, se länk.

https://www.ulvakvarn.com/index.php/butiker/tidlosaur/

IMG_20190613_104427.jpg
Säljer också eller?
Tidlösa Ur, Ulva Kvarn utanför Uppsala.

Har lämnat in flertalet klockor till Robert. Allt från helservice av vintagekronografer till en stor variation av mindre jobb.
Förutom en fantastisk miljö så är det alltid tiptop-service. Dessutom alltid snabba mailsvar på mina frågor även när det inte rör direkta jobb, utan även allmäna frågor om urverk och råd vid eventuella köp.

Är cetifierad för ett antal märken, se länk.

https://www.ulvakvarn.com/index.php/butiker/tidlosaur/

IMG_20190613_104427.jpg
Roliga vintage klockor han säljer?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kul att man får chansen att se hur en service går till med, ska absolut ta en vända dit och kika. Hur är priserna jämfört med ex, rob, krons mfl. för en service? Tänker att han kan hålla nere priserna pga läget.

Jag har för mig att jag betalat ca 4´för fullservice av Sinn 101B och Sinn 103B, men hittar inga kvitton nu så ta det med en nypa salt :)

Säljer också eller? Roliga vintage klockor han säljer?

Ja, han har ett antal vintage som han säljer men jag har ingen större koll på vilka modeller. Han brukar lägga ut på Instagram när det kommer en ny klocka till salu.

https://www.instagram.com/tidlosaur/
 

HTran

Omega
Tänkte gå och se om jag kunde ställa mig i kö på en stålsub på Bergströms igår. Stod och väntade utanför, tryckte ett flertal gånger på ringklockan men tydligen ville dem inte släppa in mig och tjejen. Tillslut var det någon som skulle ut och då gick jag in, ingen kommentar från någon där. Skitsamma tänkte jag, kanske var det för mycket folk samtidigt. Gick runt lite och en yngre tjej som stod bakom disken undrar om jag behövde hjälp. Frågade om man kan ställa sig i kö men det gick tydligen inte och numera gör man det via deras kundcenter (via telefon eller online). Men hur som helst var jag intresserad av en datejust men det var verkligen noll intresse att vilja ge service från tjejen som jobbade där så jag valde helt enkelt att lämna. Fick seriöst bättre och trevligare service av en parkeringsvakt än personalen på Bergströms.
 

lofgreno

Audemars
Vill hissa Klockia, jag köpte en Tissot förra hösten, Ca pris 14k, innan beställningen gått iväg så drog de på med en rea på 30%

Jag mailade och frågade om inte jag kunde få tal del av denna, då min klocka inte skickats än, dagen efter fick jag 30% avdrag och ett trevligt bemötande i mejl!
Klockia är bra. Fick också ett bra och trevligt bemötande i mail när jag frågade lite om en Gshock jag precis förhandsbokat. Får man bara hoppas infon är korrekt. :)
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Tänkte gå och se om jag kunde ställa mig i kö på en stålsub på Bergströms igår. Stod och väntade utanför, tryckte ett flertal gånger på ringklockan men tydligen ville dem inte släppa in mig och tjejen. Tillslut var det någon som skulle ut och då gick jag in, ingen kommentar från någon där. Skitsamma tänkte jag, kanske var det för mycket folk samtidigt. Gick runt lite och en yngre tjej som stod bakom disken undrar om jag behövde hjälp. Frågade om man kan ställa sig i kö men det gick tydligen inte och numera gör man det via deras kundcenter (via telefon eller online). Men hur som helst var jag intresserad av en datejust men det var verkligen noll intresse att vilja ge service från tjejen som jobbade där så jag valde helt enkelt att lämna. Fick seriöst bättre och trevligare service av en parkeringsvakt än personalen på Bergströms.
Malmö, Uppsala eller Göteborg?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tänkte gå och se om jag kunde ställa mig i kö på en stålsub på Bergströms igår. Stod och väntade utanför, tryckte ett flertal gånger på ringklockan men tydligen ville dem inte släppa in mig och tjejen. Tillslut var det någon som skulle ut och då gick jag in, ingen kommentar från någon där. Skitsamma tänkte jag, kanske var det för mycket folk samtidigt. Gick runt lite och en yngre tjej som stod bakom disken undrar om jag behövde hjälp. Frågade om man kan ställa sig i kö men det gick tydligen inte och numera gör man det via deras kundcenter (via telefon eller online). Men hur som helst var jag intresserad av en datejust men det var verkligen noll intresse att vilja ge service från tjejen som jobbade där så jag valde helt enkelt att lämna. Fick seriöst bättre och trevligare service av en parkeringsvakt än personalen på Bergströms.
Är det kötid på datejust? Sa du datejust eller stålis när du frågade om kön?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag tolkade det som att han kollade om stålsubs kötid, fick svaret nej. Sen visade intresse på en DJ i butiken men butikspersonalen ville inte riktigt hjälpa honom med den, så han gick ut. Eller så kanske jag tolkat fel.
Jag förstod inte om han frågat efter en datejust eller om det stannat vid en tanke. Vad vet jag? :D När två människor kommunicerar brukar båda vara inblandade på ett eller annat sätt bara.
 

HTran

Omega
Det gäller Bergströms i Gbg. Och ja, jag frågade efter en sub stål men ville också titta på datejust modeller men pga den "suveräna" servicen valde jag att gå därifrån.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det gäller Bergströms i Gbg. Och ja, jag frågade efter en sub stål men ville också titta på datejust modeller men pga den "suveräna" servicen valde jag att gå därifrån.
Nuförtiden kan de bli miljonärer på 10 % handpenning. Köerna är så långa, AD har köpt hus i Barbados och hyrt ut butiken till kineser.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Klockmaster Globen och framförallt Robban. Jäkla stjärnor och stjärna!
Köpte gummi på distans via telefon samt e-post, Robban fick Swish och betalade, hade sakerna dagen efter.
Mycket trevlig herre den där Robban och otroligt smidigt. Hiss!
 

ScubaKing

Audemars
Tänkte gå och se om jag kunde ställa mig i kö på en stålsub på Bergströms igår. Stod och väntade utanför, tryckte ett flertal gånger på ringklockan men tydligen ville dem inte släppa in mig och tjejen. Tillslut var det någon som skulle ut och då gick jag in, ingen kommentar från någon där. Skitsamma tänkte jag, kanske var det för mycket folk samtidigt. Gick runt lite och en yngre tjej som stod bakom disken undrar om jag behövde hjälp. Frågade om man kan ställa sig i kö men det gick tydligen inte och numera gör man det via deras kundcenter (via telefon eller online). Men hur som helst var jag intresserad av en datejust men det var verkligen noll intresse att vilja ge service från tjejen som jobbade där så jag valde helt enkelt att lämna. Fick seriöst bättre och trevligare service av en parkeringsvakt än personalen på Bergströms.

Du får överlag betydligt bättre service om du vänder till en gråhandlare, eller om du handlar online. För att inte tala om ett betydligt bättre pris. Detta med att "bygga en relation" med din handlare är rent skitsnack om du frågar mig.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Du får överlag betydligt bättre service om du vänder till en gråhandlare, eller om du handlar online. För att inte tala om ett betydligt bättre pris. Detta med att "bygga en relation" med din handlare är rent skitsnack om du frågar mig.
dom klockor jag har köpt har jag köpt från AD och dom har kunnat matcha gråhandlarnas priser med råge.

Dessutom har man en tillverkargaranti vilket man inte kan va säker på när det kommer till gråhandlare
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
dom klockor jag har köpt har jag köpt från AD och dom har kunnat matcha gråhandlarnas priser med råge.

Dessutom har man en tillverkargaranti vilket man inte kan va säker på när det kommer till gråhandlare
Vilka märken pratar vi om där AD matchar gråhandlare? Robs julrea på Omega var ju rätt bra iof.

Seriösa gråhandlare har samma garanti då cert. ska vara stämplade.
 
Senast ändrad:

sjökvist

<—Axel Nilson
Vilka märken pratar vi om?
Seriösa gråhandlare har samma garanti då cert. ska vara stämplade.
har hört flertalet som fått ostämplade cert.

har en polare som köpte en omega via gråhandlare med ett ostämplat cert och fick problem, eftersom centret var ostämplat gällde ingen garanti.
 
Topp