Diss av Krons Ur!
Hade tyvärr en dålig upplevelse idag på Krons Ur i PK Huset. Har hört mycket gott av dem tidigare här på forumet så jag lämnade in min SuperOcean för service hos dem för ett par veckor sedan. Valde bort polering. De skulle själva utföra servicen fick jag då veta.
Efter en vecka ringer de och frågar om jag verkligen inte ska ha en polering. Mitt svar var forfarande nej och de sa då på telefon att de ”tar bort den tjänsten” jag frågade inte hur mycket de skulle dra av på priset, vilket kanske var fel av mig.
Idag var jag inne och skulle hämta klockan.
Killen bakom disken tog fram klockan. Låg då i en zip bag. Han frågade om jag skulle ha den på mig. Men jag bar en annan klocka. Gick inte igenom vad som har gjorts, drog inte ens upp klockan.. och lämnade över klockan i zip bagen. Dags för betalning, fullt pris? Men jag har ju valt bort poleringen? Han började bläddra i en pärm.. Breitling gör ingen skillnad om du har valt bort poleringen var svaret. Ja men era egna urmakare har ju servat denna, varpå han vred och vände på sig och skulle fråga en kollega. Fick sen veta att de drar av 500:-
Känns inte proffsigt att inte få en genomgång av klockan. Inte heller att få klockan i en zip bag..
Fick till och med fråga efter en liten bärkasse. Och om jag väljer bort en tjänst så förväntar jag mig ett avdrag på priset, annars så måste ju informationen komma fram, typ när de ringde mig..så tyvärr blev det en besvikelse på bemötandet. Men skönt att ha klockan hemma igen.