• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Efter att ha varit kund hos Krons de senaste 20åren får det nog vara slut på det.

Större delen av personalen är bara okunnig och arrogant. Nu senast köpte jag en födelsedagspresent till min fru. Inte i den övre prisklassen men det landade runt 30+. Första gången jag var inne för att leta present var standardsvaret från killen endast ”tyvärr jag tror inte vi har någon kvar” om det inte fanns i montern. Inte ens att han bemödade sig att undersöka.

Behövde även ett 20mm nytt band till min egen klocka. Det bedömde han med sitt egen ögonmått att det var 22mm. När jag bad honom mäta tog han fram ett enklare band och hävdade att han hade rätt (mycket konstigt eftersom jag har flera 20mm sedan tidigare).

Efter den erfarenheten ville jag helst undvika dem men eftersom den Omega modellen jag senare ”landade” på endast fanns hos dem blev det att handla där. Säljaren var generellt likgiltig till det mesta och verkade mer fokuserad på allt annat i butiken än att interagera med mig som kund.
Lustigt nog upplever jag servicen hos systerbutiken (Nymans) som avsevärt bättre.

Grattis Krons till att ni föryngrat er, men skicka gärna er personal på kurs i hur man behandlar kunder och ta gärna in lite mer erfaren sådan.
 
Efter att ha varit kund hos Krons de senaste 20åren får det nog vara slut på det.

Större delen av personalen är bara okunnig och arrogant. Nu senast köpte jag en födelsedagspresent till min fru. Inte i den övre prisklassen men det landade runt 30+. Första gången jag var inne för att leta present var standardsvaret från killen endast ”tyvärr jag tror inte vi har någon kvar” om det inte fanns i montern. Inte ens att han bemödade sig att undersöka.

Behövde även ett 20mm nytt band till min egen klocka. Det bedömde han med sitt egen ögonmått att det var 22mm. När jag bad honom mäta tog han fram ett enklare band och hävdade att han hade rätt (mycket konstigt eftersom jag har flera 20mm sedan tidigare).

Efter den erfarenheten ville jag helst undvika dem men eftersom den Omega modellen jag senare ”landade” på endast fanns hos dem blev det att handla där. Säljaren var generellt likgiltig till det mesta och verkade mer fokuserad på allt annat i butiken än att interagera med mig som kund.
Lustigt nog upplever jag servicen hos systerbutiken (Nymans) som avsevärt bättre.

Grattis Krons till att ni föryngrat er, men skicka gärna er personal på kurs i hur man behandlar kunder och ta gärna in lite mer erfaren sådan.
Tråkigt men det finns ju andra ställen och handlare att köpa av om det inte är akut. (Personligen hade jag spenderat pengarna någon annanstans om jag fått det bemötandet)
 
Efter att ha varit kund hos Krons de senaste 20åren får det nog vara slut på det.

Större delen av personalen är bara okunnig och arrogant. Nu senast köpte jag en födelsedagspresent till min fru. Inte i den övre prisklassen men det landade runt 30+. Första gången jag var inne för att leta present var standardsvaret från killen endast ”tyvärr jag tror inte vi har någon kvar” om det inte fanns i montern. Inte ens att han bemödade sig att undersöka.

Behövde även ett 20mm nytt band till min egen klocka. Det bedömde han med sitt egen ögonmått att det var 22mm. När jag bad honom mäta tog han fram ett enklare band och hävdade att han hade rätt (mycket konstigt eftersom jag har flera 20mm sedan tidigare).

Efter den erfarenheten ville jag helst undvika dem men eftersom den Omega modellen jag senare ”landade” på endast fanns hos dem blev det att handla där. Säljaren var generellt likgiltig till det mesta och verkade mer fokuserad på allt annat i butiken än att interagera med mig som kund.
Lustigt nog upplever jag servicen hos systerbutiken (Nymans) som avsevärt bättre.

Grattis Krons till att ni föryngrat er, men skicka gärna er personal på kurs i hur man behandlar kunder och ta gärna in lite mer erfaren sådan.
Jag har inte handlat något av dem men när jag senast var ner och gick i lite butiker så upplevde även jag att servicen hos Nymans var betydligt bättre än hos Krons. Han på Nymans lät mig verkligen ta den tid jag behövde medans det känndes betydligt mer stressat hos Krons
 
En liten hiss till Stjärnurmakarnas butik i centrala Malmö, har varit in två vändor med min Bvlgari för justering av armband samt ett batteribyte på min gamla Seiko och fått väldigt bra service varje gång. Även kul att dom har fått in GS i sortimentet.
De är verkligen superbra. Bästa servicen i klockbutik jag upplevt. Genuint trevligt att prata med framförallt killen där.
 
Grattis Krons till att ni föryngrat er, men skicka gärna er personal på kurs i hur man behandlar kunder och ta gärna in lite mer erfaren sådan.
Trist att höra om Krons Ur, hade själv planerat in ett möjligt inköp där rätt snart.
När man möter oengagerad och arrogant butikspersonal, oavsett om det är hos lokala optikern eller på biltillbehörsfirman har jag ibland lust att fråga:
"Vet du vart din lön kommer ifrån egentligen?" :confused:
 
Trist att höra om Krons Ur, hade själv planerat in ett möjligt inköp där rätt snart.
När man möter oengagerad och arrogant butikspersonal, oavsett om det är hos lokala optikern eller på biltillbehörsfirman har jag ibland lust att fråga:
"Vet du vart din lön kommer ifrån egentligen?" :confused:
Precis så! Vilket är trist eftersom Krons var en riktigt trevlig butik tidigare.
 
Trist att höra om Krons Ur, hade själv planerat in ett möjligt inköp där rätt snart.
När man möter oengagerad och arrogant butikspersonal, oavsett om det är hos lokala optikern eller på biltillbehörsfirman har jag ibland lust att fråga:
"Vet du vart din lön kommer ifrån egentligen?" :confused:
Jobbar en kvinna på krons som ser fullständigt folkilsken ut, tonen är inte speciellt trevlig den heller.

det känns som att killarna som jobbar där är trevligare
 
Tror jag hissat Nymans ur i Västerås förut men gör det gärna igen. De är väldigt trevliga och professionella. De kommer dock tyvärr inte vara AD för Rolex efter nyår som info för er som inte visste det.

Oj, det var en tråkig nyhet. Hade jag varit spekulant på en rolex så skulle nymans i v-ås helt klart varit mitt val av butik för inköp.
 
Oj, det var en tråkig nyhet. Hade jag varit spekulant på en rolex så skulle nymans i v-ås helt klart varit mitt val av butik för inköp.
Ja, mycket. De i Västerås är riktigt trevliga, betydligt bättre service där än i Stockholms-butiken enligt mig. Rolex vill väll ha större butiker och anpassade efter deras koncept antar jag.
 
Ja, mycket. De i Västerås är riktigt trevliga, betydligt bättre service där än i Stockholms-butiken enligt mig. Rolex vill väll ha större butiker och anpassade efter deras koncept antar jag.
Vill minnas något om att de krävde en shop-in-shop-liknande dedikerad Rolex-avdelning i butiken.
 
Delvis det (stressat) och personalen på Krons har lite av nidbilds beteendet av den klassiska ”fina gatan” attityden. Man kan diskutera butiks policy och bemötande. Men i slutänden handlar det om hur man ser på andra människor.
Jag har ofta funderat över ”fina gatan” attityden. De jobbar ju faktiskt i en butik med allt vad det innebär med rätt dåliga löner och långa öppettider om man jämför med många andra yrken. Vissa har en attityd där de kanske vill uppfattas lite viktigare än andra. Det är ju inget försvar till ett tråkigt bemötande men om jag råkar ut för det så brukar jag försöka intala mig att det inte kan vara lätt att vara medlem i Handelsanställdas fackförbund.
 
Jag har ofta funderat över ”fina gatan” attityden. De jobbar ju faktiskt i en butik med allt vad det innebär med rätt dåliga löner och långa öppettider om man jämför med många andra yrken. Vissa har en attityd där de kanske vill uppfattas lite viktigare än andra. Det är ju inget försvar till ett tråkigt bemötande men om jag råkar ut för det så brukar jag försöka intala mig att det inte kan vara lätt att vara medlem i Handelsanställdas fackförbund.
Så med detta säger du att du ser ner på folk som är anställda inom handels för att de har en lägre lön än dig? Skön syn :)
 
Jag har ofta funderat över ”fina gatan” attityden. De jobbar ju faktiskt i en butik med allt vad det innebär med rätt dåliga löner och långa öppettider om man jämför med många andra yrken. Vissa har en attityd där de kanske vill uppfattas lite viktigare än andra. Det är ju inget försvar till ett tråkigt bemötande men om jag råkar ut för det så brukar jag försöka intala mig att det inte kan vara lätt att vara medlem i Handelsanställdas fackförbund.
Man vet ju inte hur många kunder som bara kommer in för att fråga om en Hulk eller Pepsi för att sedan "bli less på den" redan nästa dag...
Klart att man kan bli lite avmätt ibland, det kan jag också bli på mitt jobb när någon frågar om samma sak för tusende gången. Då krävs verkligen självdisciplin...
 
Nej, jag säger att de som jobbar med lyxvarumärken och har en oskön attityd mot andra och försöker spela viktiga kanske borde se sig själva i spegeln först.
Som ung fanns det en skröna om hur en man kom in på NK och blev dåligt behandlad för sin klädsel och att han av personalen inte ansågs vara ”rätt kund”. Mannen skall ha varit god vän till Josef Sachs som efter att han fick höra vad som hänt sparkade alla i butiken. Som sagt förmodligen en skröna men väl värd att repeteras.
 
Jag har faktiskt aldrig fått ett dåligt bemötande på någon av Stockholmscity klockbutiker. Känner tyvärr inte att jag kan relatera till era upplevelser. Besitter inte personalen/kassabiträdena kunskap inom frågorna som diskuteras så hämtas uteslutande en urmakare alt kollega in som stöttning.
 
Jag har faktiskt aldrig fått ett dåligt bemötande på någon av Stockholmscity klockbutiker. Känner tyvärr inte att jag kan relatera till era upplevelser. Besitter inte personalen/kassabiträdena kunskap inom frågorna som diskuteras så hämtas uteslutande en urmakare alt kollega in som stöttning.
Det bästa bemötandet jag någonsin fått hos en AD var från en av deras urmakare...
 
Om vi snackar Krons Ur så vill jag i alla fall nämna 3 säljare som givit mej väldigt god service och bemötande.
Daria (Med reservation för stavfel) Patrik (Även urmakare) Samt Mr X, som jag inte mins namnet på, men började sin karriär inom kockbranschen på Nymans i Västerås.
I övrigt tycker jag Nymans Ur i Västerås är ohotad 1:a. :)
 
Tillbaka
Topp