• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Denvy

Omega
Bergströms UR i Malmö är fantastiskt bra service tyvärr blev det inget köp och de var rätt mycket dyrare än alla andra men som sagt otroligt bra service.
Mårtenssons i Halmstad är även fantastiskt, otroligt vacker butik.
Ur & Glasögon Huke var däremot riktigt dåligt. Kändes som stället fastnat i 90 talet och inte de goda delarna. Fick ingen bra känsla av den butiken.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vill återigen ge tack till Mårtenssons i Halmstad. Den här gången hjälpte de mig med ett garantiärende på en Seiko och som vanligt så var bemötandet mycket bra och servicen perfekt. Alltid lika trevlig butik att besöka. :)
 

Dt250

Rolex
Paneristi
F55F98D3-1F99-4E86-A8AC-E953E261801B.jpeg
4FA5416D-9EC9-4229-9AB6-EE3F5D110BEE.jpeg
Ingen direkt diss väldigt nöjd med bemötande och dialog hos Rob.E. Slog sönder glaset på min 15210, fick förslag på att även byta tavla och visare för extra 5100. Kände det var väl dyrt och kan väl leva med en skadat tavla, men när jag fick tillbaka klockan går de inte att se någon direkt skada på tavlan. Jag respekterar att en AD vill lämna tillbaka en klocka i nyskick, samtidigt kan jag tänka mig att icke så klockmedvetna gör som AD föreslår, och lite bondfångeri kan jag tycka. Men som sagt är man medveten och kunnig kund så går det ju bra.
 

RichiG84

Breitling
Vill hissa Klockmaster, Globen. Fick snabb och trevlig service direkt jag klev in i butiken. Lämnade in min Omega Seamaster 30 för kostnadsförslag på service. Fick snabb återkoppling efter 2 dagar. Även här mycket trevligt bemötande och kunnig personal.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Vill hissa Klockmaster, Globen. Fick snabb och trevlig service direkt jag klev in i butiken. Lämnade in min Omega Seamaster 30 för kostnadsförslag på service. Fick snabb återkoppling efter 2 dagar. Även här mycket trevligt bemötande och kunnig personal.
Roligt hur slutade det? Accepterade du service, vad skulle göras, pris?
 
A

Archimedes

Guest
Hiss för Nymans Ur i Stockholm. Har varit in där både för köp och reklamation. Alltid toppklass på bemötande, kunnighet och strular något (hänt en gång) har jag alltid kunna ha en vettig dialog och snabbt avhjälpande.
 

RichiG84

Breitling
Roligt hur slutade det? Accepterade du service, vad skulle göras, pris?
4 200 kr är offererat. Då ingår normal service, byte av krona, glas och ev smådelar som kan behöva bytas ut. Klockan väntar just nu på att bli servad. Kan återkomma med före / efter resultat om någon är intresserad?
Kommer dock ta nån månad pga sommar semestrar, men det hade jag ändå förväntat mig :)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Bergströms UR i Malmö är fantastiskt bra service tyvärr blev det inget köp och de var rätt mycket dyrare än alla andra men som sagt otroligt bra service.
Mårtenssons i Halmstad är även fantastiskt, otroligt vacker butik.
Ur & Glasögon Huke var däremot riktigt dåligt. Kändes som stället fastnat i 90 talet och inte de goda delarna. Fick ingen bra känsla av den butiken.
Vill gilla Huke men det är rätt sömnigt får man säga. De har en eller två damer som varken känns supertaggade på service eller kunskap. Deras urmakarkille är dock hjälpsam och serviceminded men det är ju inte han man i första hand har att göra med som kund. Fick hjälp av en yngre kille för några år sen och han kändes också betydligt mer vaken.
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Var under veckan på besök i kungliga hufvudstaden och avlade besök på @Nymans Ur 1851 samt Krons och måste säga att jag blev mycket positivt överraskad. Kanonbemötande och mycket bra service. Blev inget köp men det kliar verkligen i fingrarna. Jaeger Polaris är i mitt tycke riktigt riktigt fin. Vilken klocka!
Det lustiga är att Rolex YM som jag drömt om inte framkallade några habegär alls...lustigt hur det kan bli på handleden.
20190808_153242.jpg
20190808_152644.jpg
 

Swisswatches

Cartier
Jag var inne på Jarl Sandin idag, vilket bemötande!

Trevlig personal, inget problem med att pröva flera klockor. Intresserade och kunniga! Hiss hiss!

Nästa köp kommer genomföras där.
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Under dagens rundvandring i Göteborg besökte jag Hedens Guld, Bergströms ur samt Jarl Sandin dels för försöka att spana in en Breitling Emergency samt närde en naiv förhoppning om att springa på en Explorer 2.

Hos Jarl Sandins blev jag inte ens tillfrågad om hjälp, på Hedens Guld blev jag snabbt servad av en kvinna som förklarade läget och vart jag kunde spana på deras dagsfärska utbud.

På Bergströms ur vart jag varmt mottagen av en charmant och kunnig kvinna som till min förvåning hade en Emergency inne som jag fick klämma på. Vilken best det är! Ingen Explorer så långt ögat nådde men en Air king fanns inne om det nu intresserar någon.

Nu måste jag grunna på om jag verkligen har behovet av en klocka stor som en snusdosa med i princip samma larmfunktion som jag redan har i min GPS. Kanske måste köpa den äldre referensen bara för saken skull, inte lika bra men ej heller lika stor.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Under dagens rundvandring i Göteborg besökte jag Hedens Guld, Bergströms ur samt Jarl Sandin dels för försöka att spana in en Breitling Emergency samt närde en naiv förhoppning om att springa på en Explorer 2.

Hos Jarl Sandins blev jag inte ens tillfrågad om hjälp, på Hedens Guld blev jag snabbt servad av en kvinna som förklarade läget och vart jag kunde spana på deras dagsfärska utbud.

På Bergströms ur vart jag varmt mottagen av en charmant och kunnig kvinna som till min förvåning hade en Emergency inne som jag fick klämma på. Vilken best det är! Ingen Explorer så långt ögat nådde men en Air king fanns inne om det nu intresserar någon.

Nu måste jag grunna på om jag verkligen har behovet av en klocka stor som en snusdosa med i princip samma larmfunktion som jag redan har i min GPS. Kanske måste köpa den äldre referensen bara för saken skull, inte lika bra men ej heller lika stor.
Jarl Sandin har väl kölappar?
 

ventilbasun

Breitling
Vill hissa Bergströms Ur i Malmö, var inne och köpte en Omega för två veckor sedan, blev bra bemött då och de gånger jag varit inne tidigare och provat.
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Måste bara skriva att jag aldrig någonsin fått en så Jävla kass bemötande av En AD åt Rolex
Var så frustrerad förbannad för att dom tror att dom är förmer än Vissa Kunder.
Tycker du/ni som äger butiken i fråga skall skicka hela teamet på en kurs i hur man behandlar Kunder &Medmänniskor.
Orkar inte skriva mer men försäljaren ifråga förstod nog också att han gjorde bort sig v.30 någon gång.
Blir Mörkrädd när jag tänker på behandlingen jag fick av Rob Engström som dessutom Skyltar med att dom är Kunglig hovleverantör.
Men dom kan väl bete sig som dom vill i dessa dagar då klockor i princip säljer sig själva.
Intressant, jag var in där både idag och igår och fick otrolig service båda dagarna! Första dagen ville jag bara kolla runt och fick prova allt jag ville. Idag var jag in med en klocka på service och de var extremt trevliga!
 

Uret

Cartier
Super diss diss till handlaren
Exclusive chrono i Mallorca.
Riktgt snofsig tjej men som kunde nada och var riktigt otrevlig.
Min sambo stod för nära (trots 2 meter bakom) när hon låste upp klockskåp och bad henne flytta sig.
Kan förstå om de har sina säkerhetsrutiner men hela andan lyste bara ”försvinn”
När hon plockar fram
En rolex från 2013 och kallar den för helt ”ny” ”knappt använd” och den är uppenbart polerad (hör till att min sambo själv jobbar i en klockbutik där man servar fina klockor) när vi pålyste att den knappst var i nyskick så gjorde hon en grimas som antydde tyckte de var sjukaste vi sagt någonsin typ.
När vi väl visade henne och förklara för henne att min dam själv jobbar i butik så sade hon bara. ”Ja jag håller med er”
Nej till denna butik där de för övrigt var kraftigt överpriser för beggade klockor
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Super diss diss till handlaren
Exclusive chrono i Mallorca.
Riktgt snofsig tjej men som kunde nada och var riktigt otrevlig.
Min sambo stod för nära (trots 2 meter bakom) när hon låste upp klockskåp och bad henne flytta sig.
Kan förstå om de har sina säkerhetsrutiner men hela andan lyste bara ”försvinn”
När hon plockar fram
En rolex från 2013 och kallar den för helt ”ny” ”knappt använd” och den är uppenbart polerad (hör till att min sambo själv jobbar i en klockbutik där man servar fina klockor) när vi pålyste att den knappst var i nyskick så gjorde hon en grimas som antydde tyckte de var sjukaste vi sagt någonsin typ.
När vi väl visade henne och förklara för henne att min dam själv jobbar i butik så sade hon bara. ”Ja jag håller med er”
Nej till denna butik där de för övrigt var kraftigt överpriser för beggade klockor
Intressant att du säger det!

Jag var nämligen där för någon vecka sedan och då var även ägaren där, tycker att både han var otroligt trevlig och hon som du prata om var extremt hjälpsam och trevlig. Jag fick prova och pilla på alla klockor jag ville och fick till och med peka in nära i klockskåpet på vad jag var nyfiken på, torts att jag gjorde det klart för henne att jag inte skulle handla bara kolla!
Jag har inget negativt att säga om dem annat än att de är dyra, men gråhandel är gråhandel! Så för min del så rekommenderar jag de varmt om man har de extra kronorna att lägga i gråhandel! :)
 

Uret

Cartier
Intressant att du säger det!

Jag var nämligen där för någon vecka sedan och då var även ägaren där, tycker att både han var otroligt trevlig och hon som du prata om var extremt hjälpsam och trevlig. Jag fick prova och pilla på alla klockor jag ville och fick till och med peka in nära i klockskåpet på vad jag var nyfiken på, torts att jag gjorde det klart för henne att jag inte skulle handla bara kolla!
Jag har inget negativt att säga om dem annat än att de är dyra, men gråhandel är gråhandel! Så för min del så rekommenderar jag de varmt om man har de extra kronorna att lägga i gråhandel! :)
De var du som tipsa mig faktiskt och jag läste på innan om deras omdömen och alla verkade gilla ägaren. Tyvärr inte damen som jobbade där (ganska lång svart hår).
Och jag är inte lättkränkt haha!
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
De var du som tipsa mig faktiskt och jag läste på innan om deras omdömen och alla verkade gilla ägaren. Tyvärr inte damen som jobbade där (ganska lång svart hår).
Och jag är inte lättkränkt haha!
Samma dam, hon kanske hade vaknat på fel sida sänge dagen du var där... Tråkigt att du hade en dålig upplevelse...
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Besökte Bo Bergren i Stockholm häromdagen. Tanken, ja jag vet att den var korkad, var att få prova en Aquanaut eller Nautilus, för att känna på storleken.
Som man kunde befara hade de inte ett enda ex inne i något utförande.

Fick hur som helst en trevlig pratstund med säljaren som beklagade läget och vi enades om att jag skulle komma tillbaka om några år! :D
 

Omega87

Rolex
Stor hiss till Bergströms Ur i Malmö.
Gjorde ett spontanbesök iklädd sliten fleece och vindjacka men med min sköna 16234 stadigt på handleden. Fick superschysst bemötande av en kille runt min egen ålder, fick aldrig hans namn... Väldigt kunnig och trevlig. Diskuterade servicekostnad och lite annat. Fick känna på lite roliga pjäser och fick upp suget för en ny klocka.
 
Topp