• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Jodisalt

Rolex
Stor hiss till Bergströms Ur i Malmö.
Gjorde ett spontanbesök iklädd sliten fleece och vindjacka men med min sköna 16234 stadigt på handleden. Fick superschysst bemötande av en kille runt min egen ålder, fick aldrig hans namn... Väldigt kunnig och trevlig. Diskuterade servicekostnad och lite annat. Fick känna på lite roliga pjäser och fick upp suget för en ny klocka.

Vad kul! Kanske kan Bergströms Ur (Göteborg) få sig en kurs hos Bergströms Ur i Malmö! De kan lära sig mycket av Malmöbutiken.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Av alla 3 så är Malmöbutiken överlägset bäst i bemötande! Alltid välkomnande och engagerade.
Jag har nu inte varit på de andra men Malmöbutiken har jag besökt några ggr.. överlag bra bemötande men någon gång har det känts som man mest var i vägen, detta tappade de en försäljning på då jag köpte klockan hos annan Rolex AD istället..
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Måste ge en stooor hiss till Klarlund i Köpenhamn. Min Omega SMP hade fått en oförklarlig repa på låset som störde mig. Tänkte att jag kunde fråga om det är möjligt att polera det. Urmakaren tittade på låset och sa att han gärna ordnar saken. Under tiden visade en kollega den nya vita SMP'n, kaffe, lite klämmande på några Tudors också. Urmakaren kommer tillbaka med klockan - ypperligt resultat - som ny. Kostnad? Den bjuder vi på. Sjukt bra service och var på gott humör hela kvällen.
 

Arvaker

Cartier
Bästa Klocksnackare!
Se upp för Page & Cooper som påstår sig ha klockor till salu!
Jag beställde och betalade en klocka av dem den 11:e juni, som enligt deras websida fanns i lager. De tackade för ordern, och meddelade att det dock skulle ta 4-6 veckor att leverera pga 'backorder'. Efter denna tid meddelade de att det skulle ta ytterligare 4 veckor. Väntade 8 veckor. Efter 12 veckors väntan tröttnade jag, och bad om pengarna tillbaka. De svarade att det skulle ta 10-14 dagar. Efter 3 veckor frågade var pengarna tagit vägen. De svarade att personen som var ansvarig varit svår att få tag på, vänta lite till. Väntade ytterligare 3 veckor, och skrev till dem. Nu svarade de att personen var sjukskriven, men att min återbetalning var prioriterad. De skulle återkomma när personen hört av sig. Ytterligare veckor har gått, nu mer än 6 månader senare: ingen klocka, och inga pengar.
Jag är inte den enda med liknande erfarenhet från denna suspekta firma: https://forums.watchuseek.com/f2/page-cooper-experience-4715983-3.html
Bluff med andra ord!
Ett tips till er alla: köp inget av Page & Cooper!!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Bästa Klocksnackare!
Se upp för Page & Cooper som påstår sig ha klockor till salu!
Jag beställde och betalade en klocka av dem den 11:e juni, som enligt deras websida fanns i lager. De tackade för ordern, och meddelade att det dock skulle ta 4-6 veckor att leverera pga 'backorder'. Efter denna tid meddelade de att det skulle ta ytterligare 4 veckor. Väntade 8 veckor. Efter 12 veckors väntan tröttnade jag, och bad om pengarna tillbaka. De svarade att det skulle ta 10-14 dagar. Efter 3 veckor frågade var pengarna tagit vägen. De svarade att personen som var ansvarig varit svår att få tag på, vänta lite till. Väntade ytterligare 3 veckor, och skrev till dem. Nu svarade de att personen var sjukskriven, men att min återbetalning var prioriterad. De skulle återkomma när personen hört av sig. Ytterligare veckor har gått, nu mer än 6 månader senare: ingen klocka, och inga pengar.
Jag är inte den enda med liknande erfarenhet från denna suspekta firma: https://forums.watchuseek.com/f2/page-cooper-experience-4715983-3.html
Bluff med andra ord!
Ett tips till er alla: köp inget av Page & Cooper!!
Riktigt tråkigt, har du polisanmält dem?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Bästa Klocksnackare!
Se upp för Page & Cooper som påstår sig ha klockor till salu!
Jag beställde och betalade en klocka av dem den 11:e juni, som enligt deras websida fanns i lager. De tackade för ordern, och meddelade att det dock skulle ta 4-6 veckor att leverera pga 'backorder'. Efter denna tid meddelade de att det skulle ta ytterligare 4 veckor. Väntade 8 veckor. Efter 12 veckors väntan tröttnade jag, och bad om pengarna tillbaka. De svarade att det skulle ta 10-14 dagar. Efter 3 veckor frågade var pengarna tagit vägen. De svarade att personen som var ansvarig varit svår att få tag på, vänta lite till. Väntade ytterligare 3 veckor, och skrev till dem. Nu svarade de att personen var sjukskriven, men att min återbetalning var prioriterad. De skulle återkomma när personen hört av sig. Ytterligare veckor har gått, nu mer än 6 månader senare: ingen klocka, och inga pengar.
Jag är inte den enda med liknande erfarenhet från denna suspekta firma: https://forums.watchuseek.com/f2/page-cooper-experience-4715983-3.html
Bluff med andra ord!
Ett tips till er alla: köp inget av Page & Cooper!!
Väldigt märkligt beteende, de är ju ändå AD för ganska många erkända märken. Riktigt tråkigt att höra att de behandlar sina kunder såhär, verkligen inte okej. :rage: :shifty:
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Bästa Klocksnackare!
Se upp för Page & Cooper som påstår sig ha klockor till salu!
Jag beställde och betalade en klocka av dem den 11:e juni, som enligt deras websida fanns i lager. De tackade för ordern, och meddelade att det dock skulle ta 4-6 veckor att leverera pga 'backorder'. Efter denna tid meddelade de att det skulle ta ytterligare 4 veckor. Väntade 8 veckor. Efter 12 veckors väntan tröttnade jag, och bad om pengarna tillbaka. De svarade att det skulle ta 10-14 dagar. Efter 3 veckor frågade var pengarna tagit vägen. De svarade att personen som var ansvarig varit svår att få tag på, vänta lite till. Väntade ytterligare 3 veckor, och skrev till dem. Nu svarade de att personen var sjukskriven, men att min återbetalning var prioriterad. De skulle återkomma när personen hört av sig. Ytterligare veckor har gått, nu mer än 6 månader senare: ingen klocka, och inga pengar.
Jag är inte den enda med liknande erfarenhet från denna suspekta firma: https://forums.watchuseek.com/f2/page-cooper-experience-4715983-3.html
Bluff med andra ord!
Ett tips till er alla: köp inget av Page & Cooper!!
Råkade ut för något liknande när jag försökte köpa en klocka från dem. Först efter att de dragit pengarna från kontot + ytterligare x antal dagar meddelade de att de inte hade klockan i lager, trots att de fortfarande visade på sidan att den fanns i lager. De lovade kontinuerligt att klockan var på väg, men till slut gav jag upp och begärde återköp. Fick tillbaka mina pengar i alla fall, tog dock några veckor från utlovad betalning tills de slutligen genomförde återbetalningen.
 

F32

Panerai
2-Faktor
Tror jag hissat Nymans ur i Västerås förut men gör det gärna igen. De är väldigt trevliga och professionella. De kommer dock tyvärr inte vara AD för Rolex efter nyår som info för er som inte visste det.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Tyvärr inte, antar att det är för liten butik och att de har en butik i Stockholm också men om nån vet får de gärna fylla i info.

Vet inte om det påverkar men jag var på Nymans i Sthlm och de sa att tilldelningen av Rolex blir sämre och sämre. Färre klockor - ingen idé att ha fler butiker?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vet inte om det påverkar men jag var på Nymans i Sthlm och de sa att tilldelningen av Rolex blir sämre och sämre. Färre klockor - ingen idé att ha fler butiker?
Men synd när epoker går i graven. Står ju t o m Rolex på stora klockan som hänger utanför butiken. I och för sig står det Omega på andra butiker (Klockmäster) trots att de fick sluta med Omega för länge sen (när de blev premiumdyra?).
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Bästa Klocksnackare!
Se upp för Page & Cooper som påstår sig ha klockor till salu!
Jag beställde och betalade en klocka av dem den 11:e juni, som enligt deras websida fanns i lager. De tackade för ordern, och meddelade att det dock skulle ta 4-6 veckor att leverera pga 'backorder'. Efter denna tid meddelade de att det skulle ta ytterligare 4 veckor. Väntade 8 veckor. Efter 12 veckors väntan tröttnade jag, och bad om pengarna tillbaka. De svarade att det skulle ta 10-14 dagar. Efter 3 veckor frågade var pengarna tagit vägen. De svarade att personen som var ansvarig varit svår att få tag på, vänta lite till. Väntade ytterligare 3 veckor, och skrev till dem. Nu svarade de att personen var sjukskriven, men att min återbetalning var prioriterad. De skulle återkomma när personen hört av sig. Ytterligare veckor har gått, nu mer än 6 månader senare: ingen klocka, och inga pengar.
Jag är inte den enda med liknande erfarenhet från denna suspekta firma: https://forums.watchuseek.com/f2/page-cooper-experience-4715983-3.html
Bluff med andra ord!
Ett tips till er alla: köp inget av Page & Cooper!!
Samma hände mig. Blev ignorerad i min förfrågan om återbetalning under många veckor tills jag skrev ett uppriktigt omdöme på Trustpilot där jag använde ordet ”fraud”. Tog knappt en dag innan någon fr P&Cs kundtjänst kontaktade och helt sonika bad mig ändra mitt ordval. I gengäld att de skulle ordna min återbetalning omgående. Tragisk service och fulspel.
 
Senast ändrad:

Arvaker

Cartier
Samma hände mig. Blev ignorerad i min förfrågan om återbetalning under många veckor tills jag skrev ett uppriktigt omdöme på Trustpilot där jag använde ordet ”fraud”. Tog knappt en dag innan någon fr P&Cs kundtjänst kontaktade och helt sonika bad mig ändra mitt ordval. I gengäld att de skulle ordna min återbetalning omgående. Tragisk service och fulspel.
Tack för tipset!
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
En liten hiss till Stjärnurmakarnas butik i centrala Malmö, har varit in två vändor med min Bvlgari för justering av armband samt ett batteribyte på min gamla Seiko och fått väldigt bra service varje gång. Även kul att dom har fått in GS i sortimentet.
 

Rulle

Audemars
En liten hiss till Stjärnurmakarnas butik i centrala Malmö, har varit in två vändor med min Bvlgari för justering av armband samt ett batteribyte på min gamla Seiko och fått väldigt bra service varje gång. Även kul att dom har fått in GS i sortimentet.
är ju kul om bergströms å huke får lite konkurans och led tanke på deras läge så har dom inget att förlora!!!
 

Hans Beck

Cartier
En liten hiss till Stjärnurmakarnas butik i centrala Malmö, har varit in två vändor med min Bvlgari för justering av armband samt ett batteribyte på min gamla Seiko och fått väldigt bra service varje gång. Även kul att dom har fått in GS i sortimentet.
Instämmer. Var riktigt trevliga och nördiga vad gäller GS och nya Seiko 5 sports. GS säljer riktigt bra för dem vilket är kul att höra.
 
Topp