• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Var inne på Bergströms Ur i Malmö idag.
Riktigt uselt bemötande, fick nästan dra ur killen ett hej i entren.

Totalt ointresserad utav att hjälpa mig och min sambo som är på jakt efter en datejust till henne.
Vi var själva i butiken men personalen satt vid sitt skrivbord längst in i butiken och pratade med varandra istället för att hjälpa oss.

Kommer inte gå tillbaka.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Var inne på Bergströms Ur i Malmö idag.
Riktigt uselt bemötande, fick nästan dra ur killen ett hej i entren.

Totalt ointresserad utav att hjälpa mig och min sambo som är på jakt efter en datejust till henne.
Vi var själva i butiken men personalen satt vid sitt skrivbord längst in i butiken och pratade med varandra istället för att hjälpa oss.

Kommer inte gå tillbaka.
Har hört att andra har samma erfarenhet av Bergströms Malmö...

Jag har varit där i en del småärende och har haft både bra snack och haft bra bemötande...
 

Frogmariner

Breitling
Var inne på Bergströms Ur i Malmö idag.
Riktigt uselt bemötande, fick nästan dra ur killen ett hej i entren.

Totalt ointresserad utav att hjälpa mig och min sambo som är på jakt efter en datejust till henne.
Vi var själva i butiken men personalen satt vid sitt skrivbord längst in i butiken och pratade med varandra istället för att hjälpa oss.

Kommer inte gå tillbaka.
 
Senast ändrad:

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag var på Bergströms i Malmö i lördags, stod och väntade i kassan typ 40 min innan jag gick...
När jag var där var det dock lite folk, men det var inte en enda som ens försökte göra ögonkontakt med mig, inget hej...

Har tidigare varit där på vardagar vid "bra" tider när det inte är någon i butiken och fått bra bemötande men detta var nog sista gången jag satte foten där, tänkte köpa, men jag betalar hellre en slant och får det skickat från annan butik nu än att sponsrar där igen.
 

Puryeah

Panerai
Hiss till Magnussons Ur i Göteborg, jag och sambon strosade in i helgen och fick superfin service, provade lite allt möjligt och det blev ett spontanköp för mig.

Kan även passa på att hissa Jälmers Ur, alltid fått trevligt bemötande där.
 

Darabont

Omega
Besökt några olika senaste veckan.

Franks Ur - Trevliga och fick hjälp direkt. Inget att klaga på egentligen.

Nymans - Fick också hjälp direkt. Erbjuden dricka och fick slå mig ner för att prata. Riktigt bra service som fick mig att känna sig prioriterad.

NK fine jewelry and watches - Under all kritik. Ingen respons från personal över huvud taget. Tjejen där satt med ett par och bemöda sig inte ens att titta upp när nya, potentiella kunder kom in.
 

Fantomen

Omega
Var inne på Bergströms Ur i Malmö idag.
Riktigt uselt bemötande, fick nästan dra ur killen ett hej i entren.

Totalt ointresserad utav att hjälpa mig och min sambo som är på jakt efter en datejust till henne.
Vi var själva i butiken men personalen satt vid sitt skrivbord längst in i butiken och pratade med varandra istället för att hjälpa oss.

Kommer inte gå tillbaka.
Det är corinatider
 

Dhx

Omega
Har köpt en klocka i xxxK klassen och är fortf förundrad över hur uselt köpupplevelsen var i det stora hela. Man kan fråga sig hur branschen har överlevt med låg servicenivå i kombination med icke transparanta priser?
 

MAGNETO

Omega
Jag och sambon var inne idag på Söderbergs ur i Hässleholm för att ordna ett värderingsintyg till en klocka. Även om deras utbud av klockor inte var så mycket att hänga i granen var kundservicen 10/10. Intyget tog ca 1,5h och medan vi väntade fick vi varsin kupong med gratis kaffe/kaka på ett närliggande konditori. Efteråt pratade ägaren Benny gärna lite klockor innan vi gick. Mycket bra upplevelse.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Jag och sambon var inne idag på Söderbergs ur i Hässleholm för att ordna ett värderingsintyg till en klocka. Även om deras utbud av klockor inte var så mycket att hänga i granen var kundservicen 10/10. Intyget tog ca 1,5h och medan vi väntade fick vi varsin kupong med gratis kaffe/kaka på ett närliggande konditori. Efteråt pratade ägaren Benny gärna lite klockor innan vi gick. Mycket bra upplevelse.
Vore intressant att veta vad du värderade och vilken värdering du fick.
 

Uttermunk

Breitling
Vill hissa urmakaren Farfars klocka.
Han har fixat två kluriga klockor till mig på senaste, bra pris, bra snack och inget strul.
Urmakaren känns som en "no nonsense" herre men är alltid trevlig.
Rekommenderas!
Kan bara instämma. Servade min Omega Seamaster från 1950-talet där samt en startklocka från Heuer (60/70-tal). Trevligt bemötande, bra priser och bra service samt inget problem att få en småsak fixad i efterhand.
 

Anteeks

Omega
Hiss till Klockmaster i Backaplan, Göteborg. Hade en liten ärende denna gång (trycktest 10 bar, samt länkjustering på min sub). Snabba och trevliga som alltid.
 

Zaphlon

Breitling
Köpte min första Rolex hos @Nymans Ur 1851 under januari. Jag hade en bra upplevelse och service. Personalen hade ett trevligt bemötande och säljaren visade intresse och förståelse för köpet. Jag fick även prova några andra klockor b.la. en Daytona i vitt guld för att jag ville känna storleken. Jag sa att jag inte var intresserad att köpa klockan utan endast prova ut känslan och uppskattade möjligheten att få prova den. Jag kan rekommendera dem och kommer återkomma i framtiden.
 

Odd Lot

Breitling
2-Faktor
Hej!

Jag har sökt här men inte hittat någon information om klocksalongen.se - är det någon som har handlat av dem? De har en klocka som jag eventuellt är intresserad av. Tänkte att någon här kanske har erfarenheter att dela. Själv har jag aldrig hört talas om företaget.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Hej!

Jag har sökt här men inte hittat någon information om klocksalongen.se - är det någon som har handlat av dem? De har en klocka som jag eventuellt är intresserad av. Tänkte att någon här kanske har erfarenheter att dela. Själv har jag aldrig hört talas om företaget.
Aldrig hört talas om företaget. Inget organisationsnummer på hemsidan, hittar inte företaget på "Alla Bolag". Däremot har David Fors en enskild firma, om det nu är samma person som är ägaren.

Loggan på bilden ser ut att tillhöra @Millenary Watches

Screenshot MW.jpg
 
Senast ändrad:

FlipSwede

Rolex
Hej!

Jag har sökt här men inte hittat någon information om klocksalongen.se - är det någon som har handlat av dem? De har en klocka som jag eventuellt är intresserad av. Tänkte att någon här kanske har erfarenheter att dela. Själv har jag aldrig hört talas om företaget.

Jag vet inte som jag ska skratta eller grata....

Polering av boet....haller man pa med klockor och inte kan stava till boett,sarskriver som en mellanstadieelev,samt nastan ser ut som en sadan gor att iallfall jag skulle vanda mig nagonannastans.
 
@ERIKSON URHANDEL , det här är customer service på allra högsta nivå.

jag är garanterat inte den kund hos er som varken handlat mest, eller längst. Men på min 30-årsdag, landar ett handskrivet kuvert, med en grattishälsning och signaturer från er som är Eriksson Urhandel. Jag är imponerad, och framför allt väldigt glad! Tusen tack.

Det är sånt här som gör att mitt självklara val kommer vara er när jag ska köpa min nästa klocka. Jag måste bara komma på vilken det ska bli..

F2F984B0-9E5C-48CC-968B-CBC5FADC77F8.jpeg
 

FlipSwede

Rolex
@ERIKSON URHANDEL , det här är customer service på allra högsta nivå.

jag är garanterat inte den kund hos er som varken handlat mest, eller längst. Men på min 30-årsdag, landar ett handskrivet kuvert, med en grattishälsning och signaturer från er som är Eriksson Urhandel. Jag är imponerad, och framför allt väldigt glad! Tusen tack.

Det är sånt här som gör att mitt självklara val kommer vara er när jag ska köpa min nästa klocka. Jag måste bara komma på vilken det ska bli..

F2F984B0-9E5C-48CC-968B-CBC5FADC77F8.jpeg
Jag kan bara halla med dig.
En sadan enkel sak, ett grattiskort som visar att du ar en uppsakattad kund sprider sig mycket fortare an gratis champagne eller kaffe.
Jag har aldrig satt min fot hos Erikson Urhandel,men kommer tala val om dem om jag far chansen.
Mycket snyggt gjort Erikson,och garanterat kommer ni fa bra mycket mer i goodwill an vad frimarket kostade.
Hatten av fran mig.
MvH
 
Topp