• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hommage/Copage-Affordables och liknande, den vågade utbrytartråden

DSC07675-picsay.jpg


Börjar dagen med en Commuter.

Traska är ju helt klart ett microbrand men just Commuter är alldeles för lik Oyster Perpetual för att kunna vara något annat än en hommage/copage och hör därför hemma i den här tråden.

Grym är den oavsett! 😍 Detaljer som jag uppskattar är t.ex glaset och placeringen av datumfönstret. 👌
 
Grym är den oavsett! 😍 Detaljer som jag uppskattar är t.ex glaset och placeringen av datumfönstret. 👌

Glaset lyfter verkligen klockan och är kanske den viktigaste komponenten!

Datumet har en clean placering men hade ändå hellre sett en tavla utan datum.

Det absolut bästa med den här klockan är dock hur den bärs. Troligtvis nummer ett av mina cirka trettio klockor sett till bekvämlighet! 🙂
 
Glaset lyfter verkligen klockan och är kanske den viktigaste komponenten!

Datumet har en clean placering men hade ändå hellre sett en tavla utan datum.

Det absolut bästa med den här klockan är dock hur den bärs. Troligtvis nummer ett av mina cirka trettio klockor sett till bekvämlighet! 🙂

Och jag är precis tvärtom när det gäller datum. 😂 Gillar att bandhornen är genomborrade också. 👌
 
Köpt från Watchdives.
Kinasida (så klart :)) men funkade helt bra med order, betalning och leverans,
Tog ett par veckor dock.


Case material: Surgical grade stainless steelcase

Bra också att den är gjord av kirurgiskt stål i fall en "kopiahatare" skulle få för sig att stoppa upp den där bak i ren ilska och frustration.
 
Senast ändrad:
Får väl ställa frågan i den här nya tråden istället, nån som kan tipsa om en bra MM300-homage? 😅

Haft dessa två. Den helt silvriga var trist, den med guldiga så mkt roligare och då har jag svårt för guldiga detaljer men så rätt här. Saknar den nu bara för det, fick mig både inse jag vill nog testa en MM en dag och att jag inte vill det 🙈


 
Får väl ställa frågan i den här nya tråden istället, nån som kan tipsa om en bra MM300-homage? 😅

Har haft två. Första var en San Martin MM300 v1. Supernöjd. Dessa är slutsålda men finns ett gäng på ks så lägg ut en förfrågan i mikrotråden.

IMG_20201121_221559_144.jpg


Fick in nya SM MM300 v2 för några veckor sedan. Helt sjuk nivå på borstning och tillverkning. Nästan för skarp. Kommer ev se konstigt ut när hairlines börjar lägga sig.

Lite problem med kronan men har mailat San Martin och dom är väldigt måna om att lösa det.

DSC07641-picsay.jpg
 
Senast ändrad:
Jag med faktiskt. Har haft en precis likadan som den @SeikoZ säljer. I just fallet SKX013 finns det just nu ingen motsvarande i Seikos sortiment och de som fortfarande finns kvar att köpa kostar typ 5k vilket är väl svettigt för 7s26 och mineralglas. Här får man typ en prospexversion för knappt 3k (lite mer med frakt och importavgifter såklart). 🤷🏼‍♂️

Wow, säljs verkligen SKX013 för 5 tusen?
Världen kan te sig obegriplig ibland.
 
Jag antar att utbudet är lite större i Japan och även om priset är detsamma kostar den ändå 20% mindre än i Sverige. 😉 Vad ligger de på lokalt?

Ingen aning om prisbilden här eftersom dom inte intresserar mig nämnvärt, köpte en SKX007 för en tusing några år sen men lämnade tillbaka den efter några timmar för den gick som ett lass skit.
Har alltid trott att SKX är klockor för runt tusingen men det kan ju bero på att jag fortfarande befinner mig i forntiden.
För kanske prova igen med en 013 och se om det funkar.
 
Köpt från Watchdives.
Kinasida (så klart :)) men funkade helt bra med order, betalning och leverans,
Tog ett par veckor dock.

Nyfiken fråga. Vet du varför det finns en tachyskala på ett dykarur?
 
Wow, säljs verkligen SKX013 för 5 tusen?
Världen kan te sig obegriplig ibland.

Även 007 säljs ofta bisarrt dyrt nuförtiden. Låg en begagnad ute på forumet som det begärdes 5k för. Någon sorts hype särskilt sedan de slutade produceras och tidvis innan när dylika rykten florerat. 🤷🏼‍♂️😅
 
Senast ändrad:
Ingen aning om prisbilden här eftersom dom inte intresserar mig nämnvärt, köpte en SKX007 för en tusing några år sen men lämnade tillbaka den efter några timmar för den gick som ett lass skit.
Har alltid trott att SKX är klockor för runt tusingen men det kan ju bero på att jag fortfarande befinner mig i forntiden.
För kanske prova igen med en 013 och se om det funkar.

Har ägt ett gäng SKX. Aldrig varit särskilt imponerad med vad man får. Gillar dock klockan i sig.

Köpte en sån här när SM släppte som är några snäpp över vanlig SKX.

Det roliga är att det sitter ett Seikoverk i 😀

IMG_20210821_134817.jpg
 
Vad tycker ni om Rocos R0139? Är detta att gå över gränsen? Med tanke på dess utseende.
Jag är lite sugen på att beställa, den får bra recensioner på Youtube.
Jag har givetvis ingen intention att ha en kopia av en Nautilus, men jag gillar modellen och de flesta normala människor har ju ändå ingen aning om vad Nautilus är.


Ska jag slå till?

stylish-watch-1000x1000.jpg

Tycker du svarar på din egna fråga.
Köper du den här har du alla intentioner i världen att ha en kopia på en Nautilus.
 
Vad tycker ni om Rocos R0139? Är detta att gå över gränsen? Med tanke på dess utseende.
Jag är lite sugen på att beställa, den får bra recensioner på Youtube.
Jag har givetvis ingen intention att ha en kopia av en Nautilus, men jag gillar modellen och de flesta normala människor har ju ändå ingen aning om vad Nautilus är.


Ska jag slå till?

stylish-watch-1000x1000.jpg

Kolla in D1 Milano annars.

IMG_20210821_211544.jpg
 
Tillbaka
Topp