![]()
Börjar dagen med en Commuter.
Traska är ju helt klart ett microbrand men just Commuter är alldeles för lik Oyster Perpetual för att kunna vara något annat än en hommage/copage och hör därför hemma i den här tråden.
Grym är den oavsett!
![Smiling face with heart-eyes :heart_eyes: 😍](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60d.png)
![OK hand :ok_hand: 👌](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f44c.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Börjar dagen med en Commuter.
Traska är ju helt klart ett microbrand men just Commuter är alldeles för lik Oyster Perpetual för att kunna vara något annat än en hommage/copage och hör därför hemma i den här tråden.
Grym är den oavsett!Detaljer som jag uppskattar är t.ex glaset och placeringen av datumfönstret.
![]()
Glaset lyfter verkligen klockan och är kanske den viktigaste komponenten!
Datumet har en clean placering men hade ändå hellre sett en tavla utan datum.
Det absolut bästa med den här klockan är dock hur den bärs. Troligtvis nummer ett av mina cirka trettio klockor sett till bekvämlighet!![]()
- Var får man tag på en sån där?Morgonmys med taktiska grodan.
Hoppas nu att dom lyckats kopiera Doxa tillräckligt bra så jag inte blir bannad för ot
![]()
- Var får man tag på en sån där?
Köpt från Watchdives.
Kinasida (så klart) men funkade helt bra med order, betalning och leverans,
Tog ett par veckor dock.
![]()
Tactical Frog Sub 300T Diving Watch | Mechanical Watches | Watchdives
Tactical Frog Sub 300T Watches Are On Sale. It is available in 6 dial colors with a unidirectional rotating bezel with depth indication in meters. Enjoy free shipping in Watchdives.comwatchdives.com
Får väl ställa frågan i den här nya tråden istället, nån som kan tipsa om en bra MM300-homage?![]()
Tycker du svarar på din egna fråga.Jag har givetvis ingen intention att ha en kopia av en Nautilus
Får väl ställa frågan i den här nya tråden istället, nån som kan tipsa om en bra MM300-homage?![]()
Jag med faktiskt. Har haft en precis likadan som den @SeikoZ säljer. I just fallet SKX013 finns det just nu ingen motsvarande i Seikos sortiment och de som fortfarande finns kvar att köpa kostar typ 5k vilket är väl svettigt för 7s26 och mineralglas. Här får man typ en prospexversion för knappt 3k (lite mer med frakt och importavgifter såklart).✌
Jag antar att utbudet är lite större i Japan och även om priset är detsamma kostar den ändå 20% mindre än i Sverige.Wow, säljs verkligen SKX013 för 5 tusen?
Världen kan te sig obegriplig ibland.
Jag antar att utbudet är lite större i Japan och även om priset är detsamma kostar den ändå 20% mindre än i Sverige.Vad ligger de på lokalt?
Nyfiken fråga. Vet du varför det finns en tachyskala på ett dykarur?Köpt från Watchdives.
Kinasida (så klart) men funkade helt bra med order, betalning och leverans,
Tog ett par veckor dock.
![]()
Tactical Frog Sub 300T Diving Watch | Mechanical Watches | Watchdives
Tactical Frog Sub 300T Watches Are On Sale. It is available in 6 dial colors with a unidirectional rotating bezel with depth indication in meters. Enjoy free shipping in Watchdives.comwatchdives.com
Mäta hur snabbt en u-båt åker under vattenNyfiken fråga. Vet du varför det finns en tachyskala på ett dykarur?
Wow, säljs verkligen SKX013 för 5 tusen?
Världen kan te sig obegriplig ibland.
För att de tyckte att det var coolt.Nyfiken fråga. Vet du varför det finns en tachyskala på ett dykarur?
Nyfiken fråga. Vet du varför det finns en tachyskala på ett dykarur?
Ingen aning om prisbilden här eftersom dom inte intresserar mig nämnvärt, köpte en SKX007 för en tusing några år sen men lämnade tillbaka den efter några timmar för den gick som ett lass skit.
Har alltid trott att SKX är klockor för runt tusingen men det kan ju bero på att jag fortfarande befinner mig i forntiden.
För kanske prova igen med en 013 och se om det funkar.
Den är grym!Sorry om den här skulle vara gammal som gatan - jag fick syn på den nu. Gillar!
![]()
Vad tycker ni om Rocos R0139? Är detta att gå över gränsen? Med tanke på dess utseende.
Jag är lite sugen på att beställa, den får bra recensioner på Youtube.
Jag har givetvis ingen intention att ha en kopia av en Nautilus, men jag gillar modellen och de flesta normala människor har ju ändå ingen aning om vad Nautilus är.
R0139 Men's Classic Automatic Watch
R0139 is a classic elegant automatic watch with an octagonal bezel and deep blue horizontal dial. It is suitable for both daily and business wear.www.rocoswatch.com
Ska jag slå till?
![]()
Köper du den här har du alla intentioner i världen att ha en kopia på en Nautilus.Tycker du svarar på din egna fråga.
Vad tycker ni om Rocos R0139? Är detta att gå över gränsen? Med tanke på dess utseende.
Jag är lite sugen på att beställa, den får bra recensioner på Youtube.
Jag har givetvis ingen intention att ha en kopia av en Nautilus, men jag gillar modellen och de flesta normala människor har ju ändå ingen aning om vad Nautilus är.
R0139 Men's Classic Automatic Watch
R0139 is a classic elegant automatic watch with an octagonal bezel and deep blue horizontal dial. It is suitable for both daily and business wear.www.rocoswatch.com
Ska jag slå till?
![]()