Tack. Blev somrigt och bättre än vad jag först troddeSnyggt med det vita gummit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack. Blev somrigt och bättre än vad jag först troddeSnyggt med det vita gummit
Kolla in Hublot tråden som länkats tidigare, men det är mycket sällan man hör om Hublot urverk som sackar ihop eller pajar (till skillnad från APHej allihop,
Jag har tittat en del efter Hublot och kan inte slita tanken från att äga en. Helst vill jag ha en Classic Fusion och rimligast prissättningsmässigt tror jag en 42/45 mm Black Magic hade suttit riktigt fint.
Men hur är det med service och kvalitet? Tenderar de att sacka efter eller gå för snabbt efter ett tag eller håller de sig vanligtvis bra?
Vad menar du då? Det är ju en automatisk klocka som inte är COSC och jag har inte sett något nämnas om vilken tidshållning dom har, så säkert runt -10/+20spd. Service 3-5år enligt handbokenHej allihop,
Jag har tittat en del efter Hublot och kan inte slita tanken från att äga en. Helst vill jag ha en Classic Fusion och rimligast prissättningsmässigt tror jag en 42/45 mm Black Magic hade suttit riktigt fint.
Men hur är det med service och kvalitet? Tenderar de att sacka efter eller gå för snabbt efter ett tag eller håller de sig vanligtvis bra?
Den där ser ut som något i min smak, vad går en sån loss påNågra bilder på min MDM Genève i 36mm som landade för någon vecka sedan
![]()
![]()
![]()
Runt 20’Den där ser ut som något i min smak, vad går en sån loss på
Får börja leta lite då och spara ihop liteRunt 20’
Jag såg att det fanns en tråd efter jag skrev, såg den inte innanKolla in Hublot tråden som länkats tidigare, men det är mycket sällan man hör om Hublot urverk som sackar ihop eller pajar (till skillnad från AP) vid daglig användning.
Deras entry level/standard klockor har stabila ETA/Selita urverk, topp modellerna har vassa inhouse urverk
Jasså, varje 3-5 år? Var en som försökte få i mig att det är rekommenderat vart 10:e årVad menar du då? Det är ju en automatisk klocka som inte är COSC och jag har inte sett något nämnas om vilken tidshållning dom har, så säkert runt -10/+20spd. Service 3-5år enligt handboken
Har du röktFinns tråd men Hubbe är fett spec -40mm varianter med is
Har du rökt
Hehe, bra sammanfattningGillar inte utsidan, plastigt osv men urverken är oftast av toppklass.
Hehe, bra sammanfattning
Generell rekommendation, gäller alla tillverkare av klockor i principJasså, varje 3-5 år? Var en som försökte få i mig att det är rekommenderat vart 10:e år![]()
Då är det egentligen ”bara” att hitta någon i Göteborg som tar sig an servicen då. Jag har hört att Jarl Sandin gör det och att det generellt brukar bli lite kostsamt också just för Hublot.Generell rekommendation, gäller alla tillverkare av klockor i princip
Jarl Sandin är auktoriserade återförsäljare av Hublot och tar emot Hublot klockor för service. Kommer själv gå dit den dag det blir aktuellt för service för min delDå är det egentligen ”bara” att hitta någon i Göteborg som tar sig an servicen då. Jag har hört att Jarl Sandin gör det och att det generellt brukar bli lite kostsamt också just för Hublot.
Instämmer 100%![]()
Upp med fler bilder på era Hublots!
Kolla med AD, borde vara möjligtNågon som vet om det går att byta tavla på CF 38 från vit till svart? och ev. pris?