• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Såg en classic fusion chronograf idag som såg väldigt trevlig ut live. Den var visuellt lik den på bilden nedan men såg verkligen mindre ut än 42mm. Finns det eller har det funnits en liknande i 40mm? Och kanske stål (såg inte så titanig ut..)

271B615F-4A43-4CA2-842F-DA1F70064791.png

Ett litet frågetecken jag inte riktigt kan räta ut när jag kikat runt lite efter en classic fusions är att de verkar hålla priset orimligt bra. Med tanke på hur mycket skit de får så skulle man ju kunna tänka sig att de tokdök i pris på begagnatmarknaden. Verkar gå att få tag på för runt 58k nya av gråhandlare (specifikt 42mm blå 542.NX.7170.LR) men säljs bara strax under på begagnatmarkaden - inte så att det är brist på dem heller. Är det för att det är få begagnade till salu tror ni? eller att de faktiskt håller priset?
Lite torsdagstankar bara sådär :)
Går att köpa för närmare 45-46. Från gråis.

Dåligt tryck i tråden.
Bumpade igår med lite bilder på Hublot som jag klämt på i veckan.
Idag anlände klockan
Det blev Big Bang 💥 41mm. Sitter stolt på handleden med närvaro men ändå ”nätt” i sammanhanget ☺️
D7B8AB85-3D6E-4BD0-A9B2-E914B912107F.jpeg
D49E9352-6814-4636-91EA-E2C3A31AFCB1.jpeg
B0B957F1-B6AD-450C-AC10-995011CFE435.jpeg

Ser inte så många av denna på KS.
@Swizz beat @Joakim har vet jag ….nån mer?
41mm är mycket bra, sitter betydligt bättre på de flesta handleder än betydligt större 44mm

@Swizz beat Jag antar att 44ans band inte passar på 41orna?

Är inte säker, men tror att jag fortfarande har kvar ett svart alligatorband från en 44a någonstans...

Hur känns höjden på den (BB41)?

Om jag inte minns fel testade du en Classic Fusion hyfsat nyligen också, haft en själv och kom inte helt överens med att den var så tunn och hade gärna haft en lite tjockare variant.

Tillbaka
Topp