• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

joca

Patek
2-Faktor
Hade inte du en ice bb ett tag? Den är cool 😎 även om den då är 44mm

Gillar Hublot mer o mer. Kan tänka mig nån till framöver
Haft denna som lämnat:

Och denna som är hos en vän nu:

Sedan har jag min gamla Chrono i 18k :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
💥🍺
D586A17E-E042-4102-930C-500B4AD9236A.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
36 mm fungerar även på en bättre nättare handled. Märkligt nog ser alla mina klockor bättre ut när jag jag lämnar över dem. Är väl för att jag gillar sk damur, dvs inga bankrånarur... Väldigt bekväma klockor är de iaf.
F1DE71DC-24A3-4926-A6A8-36A7C185D798.JPG
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
36 mm fungerar även på en bättre nättare handled. Märkligt nog ser alla mina klockor bättre ut när jag jag lämnar över dem. Är väl för att jag gillar sk damur, dvs inga bankrånarur... Väldigt bekväma klockor är de iaf.
F1DE71DC-24A3-4926-A6A8-36A7C185D798.JPG

…klockor, oavsett storlek, tenderar alltid att se bättre ut på andra. Blivit nykär i några egna när jag bara lämnat dem tvärs över bordet för ett snabbt prov på handleden.
 

Piraya

Omega
Ett litet frågetecken jag inte riktigt kan räta ut när jag kikat runt lite efter en classic fusions är att de verkar hålla priset orimligt bra. Med tanke på hur mycket skit de får så skulle man ju kunna tänka sig att de tokdök i pris på begagnatmarknaden. Verkar gå att få tag på för runt 58k nya av gråhandlare (specifikt 42mm blå 542.NX.7170.LR) men säljs bara strax under på begagnatmarkaden - inte så att det är brist på dem heller. Är det för att det är få begagnade till salu tror ni? eller att de faktiskt håller priset?
Lite torsdagstankar bara sådär :)
Det är väl som för andra märken som AP. De klassiska storlekarna har hållit värdet bättre över tid än de större modellerna.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
1523.3 till vänster och 1521.3 till höger..
Skulle nog behöva leta upp lite gamla kataloger och sånt för att försöka få klarhet i denna modell.

Serienummer börjar på 2 respektive 4. Allt ser likadant ut utom spännet..

735FC91B-1EF5-4D47-8C92-6B6239F75F5A.jpeg
0C4CC1A6-9225-4CFB-B122-B9EF67E59A0E.jpeg
1D80F6C1-6630-4B1B-B2CE-F934448FB142.jpeg
64A4C823-EE54-423E-8CEA-41F70CC3ACDA.jpeg
Min ser inte ut så där, annan gravering och lite annat. Får lägga upp bilder vid tillfälle. Ser inte glasringen lite bredare ut på den vänstra?
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Gör gärna det! Din är ju daterad också samt har "quartz" på tavlan.
Gällande bredden, kanske, men vet inte..
Olika markeringar på gummit? Minns att jag frågade dig förut om något liknande. En variation jag hade var att referensen blev något annorlunda när claspen var stål, tt eller helguld. Kan tänka mig att det är claspen som ger sista siffran 🤷‍♀️
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Olika markeringar på gummit? Minns att jag frågade dig förut om något liknande. En variation jag hade var att referensen blev något annorlunda när claspen var stål, tt eller helguld. Kan tänka mig att det är claspen som ger sista siffran 🤷‍♀️
Jo men det är också ett nytt gummi kontra gammalt. Lägger inte så stor vikt vid det då det är "förbrukningsvara".

1521.1 - stål
1521.2 - tvåton
1521.3 - helguld

Sen finns det 1521.100.x
Och nu även då 1523.3

Verkar finnas en del olika referenser med små skillnader så vore kul att kunna "åldersbestämma" dessa.
 
Topp