• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Okej, tack för svar där.

Det låter bra, jag föredrar tjockare än fusion var.

Skulle du säga att tjockleken påverkar mycket hur klockan presenterar sig på handleden? Som sagt, classic fusion chrono 42mm var perfekt i diameter, lug-to-lug och hur den satt på min handled. Om jag klarade den, skulle du säga att en klarar unico 42mm också?
Provade hos AD för ett tag sedan, Unico 42mm tar plats på handleden. Jfr mot 41mm BB
14806EC4-72B9-447B-B245-2227434316A9.jpeg

1679346262481.jpeg

1679346316592.jpeg

Köpte den här lille rackaren på uppstuds. Ska inte claspen vara i TT och någon som har en bra instruktionsvideo på hur man kapar bandet så jag slipper använda den som livrem? ;)
Låset är ju i tvåton, skruvarna är i guld. Många bäckar små...

Jag har för mig att man bara lossar bandet med skruvarna, kapar, sen monterar tillbaka. Ping @Aurum, han vet om någon med sina 5 stycken.

1679346262481.jpeg

1679346316592.jpeg

Köpte den här lille rackaren på uppstuds. Ska inte claspen vara i TT och någon som har en bra instruktionsvideo på hur man kapar bandet så jag slipper använda den som livrem? ;)
Har för mig att jag hade en likadan (kanske min gamla?) där låset var i stål men skruvarna guld. De kom i massa olika versioner och inte supertydligt dokumenterat men varianten finns iaf

1679346262481.jpeg

1679346316592.jpeg

De är inte gjorda för att kapas. Det ligger en stålplatta ingjuten i änden där skruvarna går igenom. Jag har kortat mina band men de är inte lika hållbara som de bör vara. Man får då skära av, hyvla tunnare samt göra nya runda hål. Beror på hur händig och modig du är mao.

Hmmm nu blir jag intresserad här... vilken sorts vatten? simning? pool? är din också 5 ATM?
Yes, 5 atm. Är guld så den har iaf ingen korrosion. Min i stål har lite korrosion vid packningarna så den har jag inte ens trycktestat. Hade den förra året på seglarsemestern. Tog aldrig av den så det blev många saltvattensbad.

Yes, 5 atm. Är guld så den har iaf ingen korrosion. Min i stål har lite korrosion vid packningarna så den har jag inte ens trycktestat. Hade den förra året på seglarsemestern. Tog aldrig av den så det blev många saltvattensbad.

Dina ord gör mig mer modig nu med min i sommar när det gäller vatten... men i slutändan blir det nog ändå en sport Rolle på sol, vind och vatten semester :D

Tillbaka
Topp