• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Hublot BB 41 lr. 44 mm? Haft en BB Black Magic för länge sedan vill minnas att den bars stor, 3 mm kanske inte spelar någon större roll. Sen är frågan vilken är lättast att avyttra om den skulle bli aktuellt?
41mm alla dagar i veckan om du inte har stooora handleder. Finns också 39mm one click modeller som är rätt schyssta med automatiska urverk, dock inga kronografer
 

Datapata

Omega
2-Faktor
Fredags-hubbe på jobbet!
Kör krokko/gummi med röda stugb nu men börjar landa i att på 44mm så blir hela klockan lite för klumpig… byter nog tillbaka till vanligt knottrigt inom kort
 
Senast ändrad:

Suddenly

Breitling
Bra faktiskt, men det är ju en tjockis.
IMG_7887.jpeg

IMG_7890.jpeg
IMG_7897.jpeg
Den var ju ganska snygg ändå!
 

Sputniq

Panerai
Hur enkelt är det att kapa gummit på en MDM själv? Eller bör det göras hos en urmakare för att vara på den säkra sidan?
Fiskar lite efter en MDM, så om någon vill rotera i lådan lyssnar jag gärna.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hur enkelt är det att kapa gummit på en MDM själv? Eller bör det göras hos en urmakare för att vara på den säkra sidan?
Fiskar lite efter en MDM, så om någon vill rotera i lådan lyssnar jag gärna.
De ska helt enkelt inte kapas. Står redan i tråden men de är förstärkta med stålplattor där hålen är. Med det sagt har jag kortat mina, men litar inte på dem fullt ut. Gör man egna hål är det viktigt att de är helt runda och fina.
IMG_9258.jpeg
 
Senast ändrad:

Sputniq

Panerai
De ska helt enkelt inte kapas. Står redan i tråden men de är förstärkta med stålplattor där hålen är. Med det sagt har jag kortat mina, men litar inte på dem fullt ut. Gör man egna hål är det viktigt att de är helt runda och fina.
Tack! Så kort sagt så behöver man, givet att gummit inte passar, helt enkelt köpa ett nytt? Gör ju en ganska prisvärd klocka lite mindre prisvärd, alternativt mer svåråtkomlig om man ska träffa rätt på storlek.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack! Så kort sagt så behöver man, givet att gummit inte passar, helt enkelt köpa ett nytt? Gör ju en ganska prisvärd klocka lite mindre prisvärd, alternativt mer svåråtkomlig om man ska träffa rätt på storlek.
Så är det, men komforten och lyxen att ha en tunn och måttanpassad stänganordning är svårslagen. Hublot och Cartier, gillar båda.
 
Topp