• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur mycket kan man pruta?

acce1999

Patek
2-Faktor
Du är naturligtvis välkommen att höra av dig närsomhelst :) ....acce1999

Sedan vill jag sticka ut hakan och säga att jag tror att även Bergströms Ur hade ställt sig positiva till att kunna bli sponsor till KS i någon form, som ett komplement till medlemmar boende i södra Sverige.
Bara blås i pipan så kanske vi kan sy ihop ett möte, om intresse finnes. ping daviden?
Härligt! Tack för erbjudandet. Är ju nästan värt att handla två av samma sort, för att se vem av er, du och Spencer66 som kan utverka bäst nettopris. :)

Låt se.... En svarttavlad Daytona och en vittavlad... Eller dito setup Milgauss... Eller två färglada DD... :D

Angenämt att tänka på, en lördag som denna.

Mvh A
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Härligt! Tack för erbjudandet. Är ju nästan värt att handla två av samma sort, för att se vem av er, du och Spencer66 som kan utverka bäst nettopris. :)

Låt se.... En svarttavlad Daytona och en vittavlad... Eller dito setup Milgauss... Eller två färglada DD... :D

Angenämt att tänka på, en lördag som denna.

Mvh A
Trevligt! Kör till mig via pm när du bestämt dig.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Du är naturligtvis välkommen att höra av dig närsomhelst :) ....acce1999

Sedan vill jag sticka ut hakan och säga att jag tror att även Bergströms Ur hade ställt sig positiva till att kunna bli sponsor till KS i någon form, som ett komplement till medlemmar boende i södra Sverige.
Bara blås i pipan så kanske vi kan sy ihop ett möte, om intresse finnes. ping daviden?

Dessvärre är du väl en av få i Skåneland med smak för Rolex? De flesta där nere kör enligt hörsägen Invicta och Seiko :)
 

Bodén

Panerai
Någon som har koll på priserna på Engströms ur i JKPG? Lite sugen på att åka dit och klämma på rolex, bor inte alltför många mil bort.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Hade varit trevligt med Bergströms men som sagt nästan ingen därnere skulle ha nytta av det..


Eftersom Bergströms också finns i Göteborg så skulle jag ställa mig väldigt positiv till att dom skulle kunna bli forumsponsorer av något slag. Då skulle vi täcka både östkustens, västkustens samt södra Sveriges behov :)

Nu har jag aldrig varit på Bergströms i Malmö, men i Göteborg har jag alltid fått ett jättebra bemötande.
 

sjobbe

Cartier
Dessvärre är du väl en av få i Skåneland med smak för Rolex? De flesta där nere kör enligt hörsägen Invicta och Seiko :)


Hade varit trevligt med Bergströms men som sagt nästan ingen därnere skulle ha nytta av det..


Det är självklart därför som det anordnas gtg på Bergströms i Malmö under morgondagen, med 20+ deltagare - det kliar i fingrarna efter Invicta och Seiko. Jag har hört att Bergströms har ett brett utbud :)
 
Är det samma procentsats oavsett prisklass på klockan?

Första gången jag ska köpa något jag tycker är så pass dyrt att det gjort någon skillnad att trycka ner priset en smula.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det samma procentsats oavsett prisklass på klockan?

Första gången jag ska köpa något jag tycker är så pass dyrt att det gjort någon skillnad att trycka ner priset en smula.
Såklart inte. Tillgång och efterfrågan bestämmer ju alltid. Bergströms i GBG har sagt att de inte har subbar i skyltfönstret eftersom kineserna köper alla de har direkt i så fall. Är klockorna svårsålda så är möjligheten till bra rabatt såklart större. Omega har ju varit en rabattklassiker. Omsättning krävs, men efterfrågan är lägre, samt marginalerna goda på vissa modeller (gissar jag).

Jag tror inte någon köper Hublot eller Breitling till listpris.
 

Rookien

Panerai
Såklart inte. Tillgång och efterfrågan bestämmer ju alltid. Bergströms i GBG har sagt att de inte har subbar i skyltfönstret eftersom kineserna köper alla de har direkt i så fall. Är klockorna svårsålda så är möjligheten till bra rabatt såklart större. Omega har ju varit en rabattklassiker. Omsättning krävs, men efterfrågan är lägre, samt marginalerna goda på vissa modeller (gissar jag).

Jag tror inte någon köper Hublot eller Breitling till listpris.

De vill inte sälja många subbar?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De vill inte sälja många subbar?
Klart de vill och det går ju säkert få rabatt på dem också såklart, men de vill ju såklart ha någon hemma också så de kan visa upp dem för potentiella säljare. Har de sålt fyra st på förmiddagen och har en kvar så är det nog svårare att få rabatt på den än om de har fem liggandes.
 
Såklart inte. Tillgång och efterfrågan bestämmer ju alltid. Bergströms i GBG har sagt att de inte har subbar i skyltfönstret eftersom kineserna köper alla de har direkt i så fall. Är klockorna svårsålda så är möjligheten till bra rabatt såklart större. Omega har ju varit en rabattklassiker. Omsättning krävs, men efterfrågan är lägre, samt marginalerna goda på vissa modeller (gissar jag).

Jag tror inte någon köper Hublot eller Breitling till listpris.

Okej. Fick 6% samt frakt på nya godbiten så ska med andra ord vars nöjd då det är en eftertraktad modell.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Bergströms i GBG har sagt att de inte har subbar i skyltfönstret eftersom kineserna köper alla de har direkt i så fall.
Tvekar inte på att de sa så men det låter ju helt orimligt? En butik vill väl alltid sälja? Eller menar de att de kränger på de andra mer svårsålda modeller istället
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tvekar inte på att de sa så men det låter ju helt orimligt? En butik vill väl alltid sälja? Eller menar de att de kränger på de andra mer svårsålda modeller istället
Ingen som helst aning. Jag tyckte också det lät konstigt, men vad jag menar är att vissa modeller säljer snabbt och de är säkert svårprutade.
 

E.Z.

Panerai
Är det någon som har erfarenhet och tips med hur mkt man kan pruta hos en svensk AD?
Tex om jag ska köpa en Speedy Ref 3570.50 som AD tar 32 800 kr för?

3570 har slutat producera och utgår och vid de tillfällena brukar det finnas rum för ytterligare prutmån. Tror du kan få ner den 20-22% om du står på dig.

10% ska man alltid få - har stående rabatt på 10% hos Klarlund genom företaget tex så det kan man alltid lösa. Rabatt på accessoarer som köps samtidgt som en klocka kan bli höga rabatter också.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
3570 har slutat producera och utgår och vid de tillfällena brukar det finnas rum för ytterligare prutmån. Tror du kan få ner den 20-22% om du står på dig.

10% ska man alltid få - har stående rabatt på 10% hos Klarlund genom företaget tex så det kan man alltid lösa. Rabatt på accessoarer som köps samtidgt som en klocka kan bli höga rabatter också.

På en stål Daytona, Aquanaut eller Nautilus?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
3570 har slutat producera och utgår och vid de tillfällena brukar det finnas rum för ytterligare prutmån. Tror du kan få ner den 20-22% om du står på dig.

10% ska man alltid få - har stående rabatt på 10% hos Klarlund genom företaget tex så det kan man alltid lösa. Rabatt på accessoarer som köps samtidgt som en klocka kan bli höga rabatter också.
Låter lite märkligt att man alltid SKA få 10%..... Är inte det upp till butiken? Eller kan vi som konsumenter kräva det?
 
Topp