Bergströms kommer inte ge dig något.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bergströms är pottkrossare - får ett allmänt oseriöst intryck av den kedjan. Prissättning av service kan dom noll om, att utföra servisen är de ännu sämre på!!Jag var inne på Bergströms och tittade på en Speedmaster. Ville inte gå ner något alls tyvärr men varför inte köpa via uret eller liknande?
Bergströms är pottkrossare - får ett allmänt oseriöst intryck av den kedjan. Prissättning av service kan dom noll om, att utföra servisen är de ännu sämre på!!
En "pottkrossare" är exakt vad Bergströms är - glöm ALDRIG det!Vad är en pottkrossare?
En "pottkrossare" är exakt vad Bergströms är - glöm ALDRIG det!
Det är ju exakt det som är poängen - dom är nollor i sammanhanget!Blev ju lite nyfiken på vad pottkrossare innebär, så man vet när det är passande att använda detta i framtiden, så jag googlade..... 0 Träffar![]()
10-20%Halloj!
Går i tankarna att köpa en Omega smp hos Bergströms Ur i Göteborg. En fattig student som man är så har jag även sneglat på Chrono24 där klockorna givetvis är bra mycket billigare. Jag vill ju köpa hos en vettig butik, men prisskillnaden är svidande stor.
Nu till min fråga, hur mycket tror ni man kan få ner priset på en SMP hos en AD? Priset hos Bergströms Ur ligger på 35100kr.
Och när vi även är igång så får någon gärna övertala mig varför jag borde köpa via en AD trots prisskillnaden(begagnat är inget alternativ om inte nyskick)
Xoxo
Kan du utveckla?
Har fått uppfattningen (av den lilla erfarenhet jag har) att flertalet ADs jobbar med förhandlingsutrymmen i sina affärsmodeller för att kunna konkurrera med andra aktörer. Såg nu att jag inte motiverade procent intervallet! Ren gissning faktist och varierar säkert från AD till AD. Känns dock som ett rimligt intervall i.o.m att det blir svårt att bedriva lukrativa verksamheter om man värderar klockor till mindre än 80% av marknads/ursprungs värdet.Kan du utveckla?
lokalt Söderslang som borde tålas att översättas till "tyken" (om det betyder dryg/smått oskön)Blev ju lite nyfiken på vad pottkrossare innebär, så man vet när det är passande att använda detta i framtiden, så jag googlade..... 0 Träffar![]()
Speedy Pro är nog mer svårprutad än SMP då den är Omegas populäraste modell (vad jag vet), när jag ville ha en sa Bergströms bara "den säljer vi ändå" (underförstått till listpris). Nä, Bergströms är trögt, kolla med andra. Vet en som fick en Speedy Pro safir hos Mårtenssons för 40 jämt (listar 49). Kolla med Jarl Sandin också. Ett tips är att kontakta forumsponsorerna som är Omega AD via pm från KS och höra vad dom vill ge för pris. Nymans och Erikssons har ju id här. Även RobE även om dom inte längre är sponsor.Jag kollade på en speedmaster moonwatch för några veckor sedan. Listar 42. Direkt jag frågade om de kunde göra något åt list priset sade dom 36. Eftersom jag inte var redo att köpa prutade jag inte mer, men kändes som det fanns fler tusenlappar dom var villiga att släppa. Antar att det är liknande prutmån på SMP och Speedmaster.
Ursäkta om jag drar upp en gammal tråd till ytan. Köpte min första riktiga klocka från AD för ca en vecka sedan. Det blev en Omega Seamaster 300, listpriset i butiken var 35,1k fick ner den till 30 jämnt. Detta var dagen innan Omegas listprishöjning på 8%. Dock rullas ju den nya SMP ut nu i augusti. Har jag gjort en ok deal?
Det viktiga är väl att du gillar klockan och trivs med den. Finns dem som köpt för lägre och högre summor.Ursäkta om jag drar upp en gammal tråd till ytan. Köpte min första riktiga klocka från AD för ca en vecka sedan. Det blev en Omega Seamaster 300, listpriset i butiken var 35,1k fick ner den till 30 jämnt. Detta var dagen innan Omegas listprishöjning på 8%. Dock rullas ju den nya SMP ut nu i augusti. Har jag gjort en ok deal?
Känner du att du gjort en bra deal så är det en bra deal.![]()
Det viktiga är väl att du gillar klockan och trivs med den. Finns dem som köpt för lägre och högre summor.
Modellen har inte utgått ännu. På längre sikt gör den nog det men det görs aldrig några prissäkningar från Omega på sådana. Det man kan hitta är en handlare som säljer ut sitt skyltex av en utgången modell men där är vi inte ännu. Glädj dig i stället åt en av marknades mest prisvärda klockor och en absolut ok deal. Den nya har förvisso ett finare verk men blir dyrare och även ett litet snäpp större.Är väldigt nöjd med köpet, ville bara höra lite vad KS hade att säga gröngöling som man ärDå blev man inte blåst iallafall.
Modellen har inte utgått ännu. På längre sikt gör den nog det men det görs aldrig några prissäkningar från Omega på sådana. Det man kan hitta är en handlare som säljer ut sitt skyltex av en utgången modell men där är vi inte ännu. Glädj dig i stället åt en av marknades mest prisvärda klockor och en absolut ok deal. Den nya har förvisso ett finare verk men blir dyrare och även ett litet snäpp större.
Man ska aldrig fråga EFTER att man köpt något...Är väldigt nöjd med köpet, ville bara höra lite vad KS hade att säga gröngöling som man ärDå blev man inte blåst iallafall.
Vad jag har hört är prutmånen på guld mycket hög. Tycker 5-8% låter lite men AD har kanske skärpt prutmånen vad vet jagHej
Skulle vara ytterst tacksam om någon kunnig tar sig tid att svara.
Köper ny Rolex inom de närmaste veckorna. Vill helst handla från en AD och då finns Nymans Ur,Kroons och Rob Engström. Kan även åka dagstur från Stockholm om det rekommenderas.
Modellerna jag är intresserad av är
SkyDweller Everose
Yachtmaster II Gulguld
Varken Kroons eller Rob har dessa i lager utan då blir det beställningsvara vilket förmodligen inte går denna gång
Hos Nymans har jag efter besök fått ungefär 5% rabatt på SkyDweller och 8% på YachtMaster
Är detta rabatter man ska anse sig nöjd med i Sverige? Jag tycker ju det känns lite men vill få mer kött på benen/argument innan jag gör nästa prisförhandling.
Är även öppen för en lätt begangnad av ovanstående modeller,men endast från en AD. Och tyvärr har ingen någon just nu, iallafall inte som jag vet om
Besökte Luxurywatches och det var väl okej,men prismässigt nästan likvärdigt som Nymans när jag räknat av svensk moms. De flesta omdömena om firman är ju positiva,men det jag sparar där jämfört med en ny känns för lite för att motivera ett köp av en gråhandlare.
Tack på förhand
Klassisk rationalisering av köp. Man måste ju rättfärdiga sitt beslut.Man ska aldrig fråga EFTER att man köpt något...