E.Z.
Silver
På en stål Daytona, Aquanaut eller Nautilus?
Inte Rolex men ja på PP. Rolex är tydligen undantaget....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På en stål Daytona, Aquanaut eller Nautilus?
Låter lite märkligt att man alltid SKA få 10%..... Är inte det upp till butiken? Eller kan vi som konsumenter kräva det?
Inte Rolex men ja på PP. Rolex är tydligen undantaget....
Knappast på stål Aqua och Nautilus IOM att väntetiden är 1-2 år..
3570 har slutat producera och utgår och vid de tillfällena brukar det finnas rum för ytterligare prutmån. Tror du kan få ner den 20-22% om du står på dig.
10% ska man alltid få - har stående rabatt på 10% hos Klarlund genom företaget tex så det kan man alltid lösa. Rabatt på accessoarer som köps samtidgt som en klocka kan bli höga rabatter också.
Har varit på Bergströms Ur i Göteborg och fått service som inte går att jämföra med nåt annt. Till och med fått hjälp när begagnat köp var aktuellt. De har ställt upp att klämma på klockor. Går man in så är de service minded alltid!
Ingen som helst aning. Jag tyckte också det lät konstigt, men vad jag menar är att vissa modeller säljer snabbt och de är säkert svårprutade.
Vad har denna kommentar att göra i denna tråd? Borde den inte varit i klockbutikstråden?
jag förstår poängen...
men det pratades sen mer om service och inte om prutmån![]()
Är det inte så att prutmånen beror på hur man betalar, dvs cash vs kort, och även vilket kort man använder? Amex brukar t.ex. inte vara handlarnas favorit.
Nja inte så populärt längre med kontanter, samtliga Urbutiker som säljer lite finare ur har fått anmäla sig till länstyrelsen och måste följa lagen om penningtvätt. Detta innebär att man INTE kan ta emot kontanter hursomhelst. Vidare så betalar inte butikerna speciellt mycket i kortavgifter.
Betalar man med kreditkort ryker det väl någon %? Med Amex mer så klart. Vanliga betalkort behöver inte butikerna betala så mycket för.
Jag köper precis allt på kredit. Sedan betalar jag skulden i genomsnitt 45 dagar senare, innan den kostat mig ett öre i ränta.Tjackar man en rolle på kredit istället för konto. Så tror jag att man skiter ganska torrt i om man får 4-5% rabatt.
Jag köper precis allt på kredit. Sedan betalar jag skulden i genomsnitt 45 dagar senare, innan den kostat mig ett öre i ränta.
Jag köper precis allt på kredit. Sedan betalar jag skulden i genomsnitt 45 dagar senare, innan den kostat mig ett öre i ränta.
Tjackar man en rolle på kredit istället för konto. Så tror jag att man skiter ganska torrt i om man får 4-5% rabatt.
Lånar man till lyxkonsumtion så är man i min värld troligen inte så värst ekonomiskt sinnad.
Förlåt om ja väckte en gammal tråd men tyckte det var bättre än att starta en ny då det ändå finns myxket info i den.
Bara för att man handlar med ett kreditkort betyder det ju verkligen inte att man inte har råd.
...plus att det blir poäng på ICA (i utbyte mot den personliga integriteten...) - vuxenpoäng +4,7Jag köper precis allt på kredit. Sedan betalar jag skulden i genomsnitt 45 dagar senare, innan den kostat mig ett öre i ränta.
Har Danske banks Guld, har blivit en och annan fondandel i bonus, som dessutom stigit i värde. Tror jag är uppe i 25k nu....plus att det blir poäng på ICA (i utbyte mot den personliga integriteten...) - vuxenpoäng +4,7
Jag var inne på Bergströms och tittade på en Speedmaster. Ville inte gå ner något alls tyvärr men varför inte köpa via uret eller liknande?Jag tänkte om det var mer specifikt från butik till butik och klockmärke om hur mycket man kan pruta, därav den nya tråden. Tack för svar!