• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur mycket kan man pruta?

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
3570 har slutat producera och utgår och vid de tillfällena brukar det finnas rum för ytterligare prutmån. Tror du kan få ner den 20-22% om du står på dig.

10% ska man alltid få - har stående rabatt på 10% hos Klarlund genom företaget tex så det kan man alltid lösa. Rabatt på accessoarer som köps samtidgt som en klocka kan bli höga rabatter också.

Alltså det inlägg jag gjorde är ju snart 1 år sedan...den speedy jag köpte var från SV AD till ett bra pris...dock har den lämnat sedan länge. tack ändå :)
 

Hugii

Audemars
Har varit på Bergströms Ur i Göteborg och fått service som inte går att jämföra med nåt annt. Till och med fått hjälp när begagnat köp var aktuellt. De har ställt upp att klämma på klockor. Går man in så är de service minded alltid!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Har varit på Bergströms Ur i Göteborg och fått service som inte går att jämföra med nåt annt. Till och med fått hjälp när begagnat köp var aktuellt. De har ställt upp att klämma på klockor. Går man in så är de service minded alltid!

Vad har denna kommentar att göra i denna tråd? Borde den inte varit i klockbutikstråden?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Ingen som helst aning. Jag tyckte också det lät konstigt, men vad jag menar är att vissa modeller säljer snabbt och de är säkert svårprutade.

Hade vägarna förbi rob e i tisdags. svängde inom och tänkte försöka klämma lite. De hade endast två herr-rolex inne! allt annat var slut, den trevliga expediten bad mig komma tillbaks på torsdag. Det är ju inte så lätt när man inte bor i staden... Jag skulle vilja påståe att Bergströms i Malmö har väldigt mycket inne... När jag varit där i alla fall.

Jag blev förvånad över tillgången på Rolex hos AD. Man kan förstå att det inte är lättprutat...
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Parantes:

När 14060M var på utgång åkte jag in hos AD och erbjöd 38000kr snabb affär, jag fick vända i dörren. Köpte den på forumet 1 vecka senare för 36000kr BNIB.

Kul va det




Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Olowski

Breitling
Är det inte så att prutmånen beror på hur man betalar, dvs cash vs kort, och även vilket kort man använder? Amex brukar t.ex. inte vara handlarnas favorit.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Är det inte så att prutmånen beror på hur man betalar, dvs cash vs kort, och även vilket kort man använder? Amex brukar t.ex. inte vara handlarnas favorit.

Nja inte så populärt längre med kontanter, samtliga Urbutiker som säljer lite finare ur har fått anmäla sig till länstyrelsen och måste följa lagen om penningtvätt. Detta innebär att man INTE kan ta emot kontanter hursomhelst. Vidare så betalar inte butikerna speciellt mycket i kortavgifter.
 
Nja inte så populärt längre med kontanter, samtliga Urbutiker som säljer lite finare ur har fått anmäla sig till länstyrelsen och måste följa lagen om penningtvätt. Detta innebär att man INTE kan ta emot kontanter hursomhelst. Vidare så betalar inte butikerna speciellt mycket i kortavgifter.


Betalar man med kreditkort ryker det väl någon %? Med Amex mer så klart. Vanliga betalkort behöver inte butikerna betala så mycket för.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Betalar man med kreditkort ryker det väl någon %? Med Amex mer så klart. Vanliga betalkort behöver inte butikerna betala så mycket för.

Tjackar man en rolle på kredit istället för konto. Så tror jag att man skiter ganska torrt i om man får 4-5% rabatt.
Lånar man till lyxkonsumtion så är man i min värld troligen inte så värst ekonomiskt sinnad.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag köper precis allt på kredit. Sedan betalar jag skulden i genomsnitt 45 dagar senare, innan den kostat mig ett öre i ränta.

Absolut, men då gar du ju råd. Och handlar inte på kredit, för att leva över dina tillgångar. Vilket håg tyvärr tror att många som handlar på kredit tyvärr gör.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
I sommar har jag varit runt hos like olika Ad, bl.a. Bergströms i Gbg, Engströms i jkp, Rob E i Stockholm. Helt klart går det diskutera priser om ett verkligt köpintresse finns.

Mitt tips är att kontakta Rob E då jag tycker de hanterade mig som kund på bästa sätt samt var lyhörda och tog sig tid för mina frågor. :)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag köper precis allt på kredit. Sedan betalar jag skulden i genomsnitt 45 dagar senare, innan den kostat mig ett öre i ränta.


Jag gör samma sak och tycker det är väldigt smidigt. Har dock en vän som gör samma sak utan att ha koll på summorna kontra vad som kommer in på lönekontot och då det lite åt fanders ....
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag köper precis allt på kredit. Sedan betalar jag skulden i genomsnitt 45 dagar senare, innan den kostat mig ett öre i ränta.
...plus att det blir poäng på ICA (i utbyte mot den personliga integriteten...) - vuxenpoäng +4,7

När jag har handlat "dyra" klockor i butik så har det alltid gått att pruta. 8-15%. Och då är jag ingen superprutare. Går det inte att gå ner lägre i pris så kan man försöka få till extra armband, framtida service eller liknande.
 

GossipGirl

Cartier
Halloj!

Går i tankarna att köpa en Omega smp hos Bergströms Ur i Göteborg. En fattig student som man är så har jag även sneglat på Chrono24 där klockorna givetvis är bra mycket billigare. Jag vill ju köpa hos en vettig butik, men prisskillnaden är svidande stor.

Nu till min fråga, hur mycket tror ni man kan få ner priset på en SMP hos en AD? Priset hos Bergströms Ur ligger på 35100kr.

Och när vi även är igång så får någon gärna övertala mig varför jag borde köpa via en AD trots prisskillnaden :) (begagnat är inget alternativ om inte nyskick)

Xoxo
 

Rey

Rolex
Finns massa trådar. Folk brukar nämna att Rob E haft 25% rabatt december månad både år 2015 och 2016. Så någonstans i den storleksordningen borde inte vara omöjligt :)
 

GossipGirl

Cartier
Jag tänkte om det var mer specifikt från butik till butik och klockmärke om hur mycket man kan pruta, därav den nya tråden. Tack för svar!
 
Topp