Laddar...
Erikson Urhandel

Hur mycket kan man pruta?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hebbe, 22 november 2013.

1. E.Z.

E.Z. Tantal

Inte Rolex men ja på PP. Rolex är tydligen undantaget....

2. E.Z.

E.Z. Tantal

Nej, givetvis kan man inte kräva det. Omformulerar till "bör man kunna få om man försöker"

3. Ministern

Ministern Founder

Knappast på stål Aqua och Nautilus IOM att väntetiden är 1-2 år..

Whedda gillar detta.
  4. E.Z.

E.Z. Tantal

Oooook...

5. Hebbe
    Trådstartare

Hebbe Ki-Adi-Mundi

Alltså det inlägg jag gjorde är ju snart 1 år sedan...den speedy jag köpte var från SV AD till ett bra pris...dock har den lämnat sedan länge. tack ändå :)

6. Hugii

Hugii Silver

Har varit på Bergströms Ur i Göteborg och fått service som inte går att jämföra med nåt annt. Till och med fått hjälp när begagnat köp var aktuellt. De har ställt upp att klämma på klockor. Går man in så är de service minded alltid!

7. Ministern

Ministern Founder

Vad har denna kommentar att göra i denna tråd? Borde den inte varit i klockbutikstråden?

8. Kejsaren

Kejsaren Guld

Från:
    Malmö/Lund. Typ
    Hade vägarna förbi rob e i tisdags. svängde inom och tänkte försöka klämma lite. De hade endast två herr-rolex inne! allt annat var slut, den trevliga expediten bad mig komma tillbaks på torsdag. Det är ju inte så lätt när man inte bor i staden... Jag skulle vilja påståe att Bergströms i Malmö har väldigt mycket inne... När jag varit där i alla fall.

Jag blev förvånad över tillgången på Rolex hos AD. Man kan förstå att det inte är lättprutat...

Ministern gillar detta.
  9. Hugii

Hugii Silver

jag förstår poängen...
    men det pratades sen mer om service och inte om prutmån :)

10. Chuck

Chuck Diamant Premium

Parantes:

När 14060M var på utgång åkte jag in hos AD och erbjöd 38000kr snabb affär, jag fick vända i dörren. Köpte den på forumet 1 vecka senare för 36000kr BNIB.

Kul va det

Skickat från min iPad med Tapatalk

rdianat och Kejsaren gillar detta.
  11. Ministern

Ministern Founder

Ok, posta gärna din upplevelse i den tråden :)

12. Är det inte så att prutmånen beror på hur man betalar, dvs cash vs kort, och även vilket kort man använder? Amex brukar t.ex. inte vara handlarnas favorit.

13. Ministern

Ministern Founder

Nja inte så populärt längre med kontanter, samtliga Urbutiker som säljer lite finare ur har fått anmäla sig till länstyrelsen och måste följa lagen om penningtvätt. Detta innebär att man INTE kan ta emot kontanter hursomhelst. Vidare så betalar inte butikerna speciellt mycket i kortavgifter.

David gillar detta.
  14. Joakim Andersson

Joakim Andersson Titan

Betalar man med kreditkort ryker det väl någon %? Med Amex mer så klart. Vanliga betalkort behöver inte butikerna betala så mycket för.

15. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Från:
    Ön
    Tjackar man en rolle på kredit istället för konto. Så tror jag att man skiter ganska torrt i om man får 4-5% rabatt.
    Lånar man till lyxkonsumtion så är man i min värld troligen inte så värst ekonomiskt sinnad.

16. David

David Bödeln

Jag köper precis allt på kredit. Sedan betalar jag skulden i genomsnitt 45 dagar senare, innan den kostat mig ett öre i ränta.

Kejsaren, ZQT, Kim och 4 andra gillar detta.
  17. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Från:
    Ön
    Absolut, men då gar du ju råd. Och handlar inte på kredit, för att leva över dina tillgångar. Vilket håg tyvärr tror att många som handlar på kredit tyvärr gör.

18. Hebbe
    Trådstartare

Hebbe Ki-Adi-Mundi

I sommar har jag varit runt hos like olika Ad, bl.a. Bergströms i Gbg, Engströms i jkp, Rob E i Stockholm. Helt klart går det diskutera priser om ett verkligt köpintresse finns.

Mitt tips är att kontakta Rob E då jag tycker de hanterade mig som kund på bästa sätt samt var lyhörda och tog sig tid för mina frågor. :)

Fifflio gillar detta.
  19. Fido1

Fido1 Brons Premium

Från:
    Indien

Jag gör samma sak och tycker det är väldigt smidigt. Har dock en vän som gör samma sak utan att ha koll på summorna kontra vad som kommer in på lönekontot och då det lite åt fanders ....

20. Joakim Andersson

Joakim Andersson Titan

Bara för att man handlar med ett kreditkort betyder det ju verkligen inte att man inte har råd.

Whedda gillar detta.
  21. Lindstedt

Lindstedt Tantal

Från:
    Malmö
    Förlåt om ja väckte en gammal tråd men tyckte det var bättre än att starta en ny då det ändå finns myxket info i den.

Hebbe och Ministern gillar detta.
  22. Ministern

Ministern Founder

Det är helt korrekt förfarande!

David och Lindstedt gillar detta.
  23. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Från:
    Ön
    Absolut, visst är det så. Man kan ju som David skrev, ta det på kreditkortet för att liksom handla på faktura utan ränta. Såg mest lyxfällan shopping framför mig. En lättare tankevurpa av mig mitt i natten....

24. nissehult

nissehult Platina

...plus att det blir poäng på ICA (i utbyte mot den personliga integriteten...) - vuxenpoäng +4,7

När jag har handlat "dyra" klockor i butik så har det alltid gått att pruta. 8-15%. Och då är jag ingen superprutare. Går det inte att gå ner lägre i pris så kan man försöka få till extra armband, framtida service eller liknande.

25. David

David Bödeln

Har Danske banks Guld, har blivit en och annan fondandel i bonus, som dessutom stigit i värde. Tror jag är uppe i 25k nu.

nissehult gillar detta.
  26. GossipGirl

GossipGirl Titan

Halloj!

Går i tankarna att köpa en Omega smp hos Bergströms Ur i Göteborg. En fattig student som man är så har jag även sneglat på Chrono24 där klockorna givetvis är bra mycket billigare. Jag vill ju köpa hos en vettig butik, men prisskillnaden är svidande stor.

Nu till min fråga, hur mycket tror ni man kan få ner priset på en SMP hos en AD? Priset hos Bergströms Ur ligger på 35100kr.

Och när vi även är igång så får någon gärna övertala mig varför jag borde köpa via en AD trots prisskillnaden :) (begagnat är inget alternativ om inte nyskick)

Xoxo

27. Makkanxd

Makkanxd Silver

Från:
    Stockholm
    Finns massor med trådar ang detta redan!

Linkan gillar detta.
  28. Rey

Rey Silver

Från:
    Östersund
    Finns massa trådar. Folk brukar nämna att Rob E haft 25% rabatt december månad både år 2015 och 2016. Så någonstans i den storleksordningen borde inte vara omöjligt :)

29. GossipGirl

GossipGirl Titan

Jag tänkte om det var mer specifikt från butik till butik och klockmärke om hur mycket man kan pruta, därav den nya tråden. Tack för svar!

30. HTran

HTran Titan

Jag var inne på Bergströms och tittade på en Speedmaster. Ville inte gå ner något alls tyvärr men varför inte köpa via uret eller liknande?

Mollstedt