Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
...plus att det blir poäng på ICA (i utbyte mot den personliga integriteten...) - vuxenpoäng +4,7
När jag har handlat "dyra" klockor i butik så har det alltid gått att pruta. 8-15%. Och då är jag ingen superprutare. Går det inte att gå ner lägre i pris så kan man försöka få till extra armband, framtida service eller liknande.
Vänta lite nu?? Det går alltså att pruta på en ny Rolex hos butik? Är jag bara alldeles för mycket Svensk, eller är detta möjligt? Trodde självklart inte det var genomförbart. Men vad tusan använder jag då för argument? Står jag inte där med skam och "girighet" då? Eller hur skulle prutning tas emot i butik om jag tittar på en OP39 för 53.000? Men erbjuder dom 50.000?
Världen har blivit galen! ;-)
Vet inte om du är seriös eller inte. Men ja, vissa modeller går det såklart att diskutera priset på
Men allt med kötid kan du nog i princip glömma.
Klart som korvspad att butikerna vill få dig att tro att du inte kan pruta. Grattis till dem.Aha.. sorry om jag var lite otydlig, men jag var helt seriös i min undran! Trodde inte, i min enfald kanske, att det gick att pruta i svenska butiker. På något! I synnerhet inte dyrare varor... men man lär sig något nytt varje dag;-)
Men skulle det vara värt att försöka på en OP 39, grå/stål? Hur mycket i så fall? Några tusenlappar kan man alltid ha något annat kul för, tänker jag.
Mvh
Daniel
Aha.. sorry om jag var lite otydlig, men jag var helt seriös i min undran! Trodde inte, i min enfald kanske, att det gick att pruta i svenska butiker. På något! I synnerhet inte dyrare varor... men man lär sig något nytt varje dag;-)
Men skulle det vara värt att försöka på en OP 39, grå/stål? Hur mycket i så fall? Några tusenlappar kan man alltid ha något annat kul för, tänker jag.
Mvh
Daniel
Bilar och klockor köper man aldrig till list.Aha.. sorry om jag var lite otydlig, men jag var helt seriös i min undran! Trodde inte, i min enfald kanske, att det gick att pruta i svenska butiker. På något! I synnerhet inte dyrare varor... men man lär sig något nytt varje dag;-)
Mvh
Daniel
Tror det är väldigt olika beroende på produkten.Naturligtvis så ska man förhandla pris pa kapitalvaror och ta anbud från flera aktörer. Efter det så handlar man där priset/service/personkemi etc är bäst
Men min fråga var mer riktad till den som kunde ge svar pa hur mycket man ska anse sig nöjd med,inte en generell "Kan/Ska man pruta" fråga
MvH
Din ursprungsfråga var om det ens gick att pruta, nu har din fråga ändrat sig till hur mycket.Naturligtvis så ska man förhandla pris pa kapitalvaror och ta anbud från flera aktörer. Efter det så handlar man där priset/service/personkemi etc är bäst
Men min fråga var mer riktad till den som kunde ge svar pa hur mycket man ska anse sig nöjd med,inte en generell "Kan/Ska man pruta" fråga
MvH
Din ursprungsfråga var om det ens gick att pruta, nu har din fråga ändrat sig till hur mycket.
Sorry, förväxlade.Du måste ha missuppfattat mig med TS. Min fråga finner du pa sidan 5 i denna tråd.
MvH
Helst rejält över, det är premium det.Bilar och klockor köper man aldrig till list.
instämmer helt, försök pruta på en klocka du äntligen fått tilldelning på hos AD som har 10-års väntetid... typ daytona...Det beror även på vilken modell man är intresserad av. Vissa modeller som ej säljer så bra brukar man kunna få liter mer rabatt på, till skillnad från exempelvis en Daytona, där listpris ofta kan gälla.
Har verkligen ingen här har köpt en klocka hos en Rolex AD i Stockholm och kan ge ett seriöst svar på vad man kan förvänta sig kunna förhandla bort?
Har verkligen ingen här har köpt en klocka hos en Rolex AD i Stockholm och kan ge ett seriöst svar på vad man kan förvänta sig kunna förhandla bort?
Ym2 borde dom dock skänka bort. Otroligt fulCa 10%. Dock ej på sportstål eller andra hypade klockor med kö..
Nu kan vi låsa tråden .
Ym2 borde dom dock skänka bort. Otroligt ful![]()
På lagervaror ca 15%
Jag köpte en YM för en tid sedan. Fick 15% på listpriset.
Dock kanske man inte ska förvänta sig att få det. Man får rabatt om man ger ett seriöst intryck och är beredd att handla där och då
Prutade du på en G-Shock?25% hos Rob för två år sedan (SMP) och nu i veckan 0% hos Klockmaster Globen (billigare G-Shock)... jag är väl ringrostig!
Aha.. sorry om jag var lite otydlig, men jag var helt seriös i min undran! Trodde inte, i min enfald kanske, att det gick att pruta i svenska butiker. På något! I synnerhet inte dyrare varor... men man lär sig något nytt varje dag;-)
Mvh
Daniel
Ja!Prutade du på en G-Shock?