• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur mycket kan man pruta?

Dock ska väl modellen uppdateras nu, så eftersom 116234 är en utgående ref, så kanske det mkt väl går att pruta på den, eftersom butikerna naturligtvis vill sälja alla sådana de sitter på innan folk kommer och ska ha/vänta på den nya refen..
Tveksamt om detta gäller för Rolex, då blir ju gamla modellen ”premium” eftersom den inte går att köpa ny längre ;)

Tveksamt om detta gäller för Rolex, då blir ju gamla modellen ”premium” eftersom den inte går att köpa ny längre ;)
Jo, iofs. Men de flesta som köper en ny Datejust hos AD är nog (gissningsvis) köpare av sin första rolex eller dyrare klocka öht. Och då vill man ha det absolut nyaste.
Dessutom ska väl urverket vara uppdaterat en hel del. Så vore det mitt första klockköp av en ny klocka, så hade jag valt senaste modellen.
Varför? Mest för att jag nog hade varit "säkrare" på att den inte blir "omodern" lika fort, då jag som förstagångskund troligtvis vet ganska lite, jämfört med majoriteten här.

Och de som hänger här, kan nog inte spegla den genomsnittlige Datejustköparen hos AD.

Men, det kan såklart vara som du säger, att det blir jakt på de sista med hidden clasp också.
Svårt att sia om. :)

Mvh

Vad man kan få beror juh på väldigt många variabler. Vem är du, vad är din relation till AD samt säljare? Hur mkt har du spenderat på butiken i fråga tidigare, etc etc. Jag svarade på vad jag fick för rabatt på en 116234, vilket var frågan.
Och svaret var 17%. Det tillsammans med div ändras köp och ev prutprocent bör kunna ge en HINT om var du bör kunna hamna.

Eftersom ingen någonsin har handlat i morgon, så måste vi juh gå på tidigare erfarenheter, eller hur, hur saker ser ut imorgon vet vi inte?

Dock ska väl modellen uppdateras nu, så eftersom 116234 är en utgående ref, så kanske det mkt väl går att pruta på den, eftersom butikerna naturligtvis vill sälja alla sådana de sitter på innan folk kommer och ska ha/vänta på den nya refen.

Vad "man" får för rabatt idag, måste du såklart fråga alla som handlat en IDAG, vilket troligtvis inte är någon här på KS...
Hade för mig att frågan är vad man kan förvänta sig och då svarade du 17% vilket verkligen inte stämmer enligt min erfarenhet. Sen att det kom fram att du fick 17% för ETT år sen ger bara falska förhoppningar. Tycker han som postade tidigare att rabatten ligger på 0% är klart mycket närmare än när du hoppade in och säger 17%.

Hade för mig att frågan är vad man kan förvänta sig och då svarade du 17% vilket verkligen inte stämmer enligt min erfarenhet. Sen att det kom fram att du fick 17% för ETT år sen ger bara falska förhoppningar. Tycker han som postade tidigare att rabatten ligger på 0% är klart mycket närmare än när du hoppade in och säger 17%.
Så att personen ovanför dig fick 10% i maj spelar ingen roll? Lägg ner nu, visst, det var ett år sedan, men det ger ändå en fingervisning om hur mycket prutmån det finns på klockor generellt. Att det sen inte finns det på JUST EXAKT en 116234 IDAG är väl ändå helt irrelevant.

Så att personen ovanför dig fick 10% i maj spelar ingen roll? Lägg ner nu, visst, det var ett år sedan, men det ger ändå en fingervisning om hur mycket prutmån det finns på klockor generellt. Att det sen inte finns det på JUST EXAKT en 116234 IDAG är väl ändå helt irrelevant.
Vart i mina inlägg ser du att jag ska tycka att en person som fick i maj inte spelar någon roll?
För ett år sen fick jag 26.5% på en DJ. Tycker du att det speglar dagens verklighet eller?

Vart i mina inlägg ser du att jag ska tycka att en person som fick i maj inte spelar någon roll?
För ett år sen fick jag 26.5% på en DJ. Tycker du att det speglar dagens verklighet eller?
Varför hänger du upp dig på specifika modeller? Frågan i OP var:

Är det någon som har erfarenhet och tips med hur mkt man kan pruta hos en svensk AD?
Tex om jag ska köpa en Speedy Ref 3570.50 som AD tar 32 800 kr för?

Om man då prutat 17%, så visar det att man kan pruta 17%. Varken mer eller mindre. Om du har fått 26.5%, great, då kanske du kan dela med dig om du har någon särskilt relation eller om du bara rullade in och snackade ner försäljaren? Dagens verklighet är att man inte generellt kan pruta på Rolex men det finns väl fler märken än så? Har man fått 17% på en DJ för ett år sedan kanske man då kan få motsvarande om man ska köpa en Navitimer idag. Eller en Luminor.

Varför hänger du upp dig på specifika modeller? Frågan i OP var:

Om man då prutat 17%, så visar det att man kan pruta 17%. Varken mer eller mindre. Om du har fått 26.5%, great, då kanske du kan dela med dig om du har någon särskilt relation eller om du bara rullade in och snackade ner försäljaren? Dagens verklighet är att man inte generellt kan pruta på Rolex men det finns väl fler märken än så? Har man fått 17% på en DJ för ett år sedan kanske man då kan få motsvarande om man ska köpa en Navitimer idag. Eller en Luminor.
Jag har inte hakat upp mig på att det ska vara just datejust. Kommenterade just det bara för att jag hade en annan erfarenhet och då var det just datejust i frågan. Häng med i matchen.

Senast ändrad:
10% på en Omega semaster, prutade dock inte själv utan det var försäljaren som tröttnade på att jag är så seg o inte kan bestämma mig.. he he

[QUOTE = "D.Trump, post: 2448975, member: 20998"] Omega? Good luck [/ QUOTE]
Yes, I have my eyes on Speedmaster.

Morfar lärde mig och min bror vid tidig ålder att om säljaren inte gråter när affären är gjord har du gjort en dålig affär :D Så mitt en anning oseriösa tips är att pruta tills säljaren gråtter ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp