• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur mycket kan man pruta?

Baywatch

Omega
Nej, det gör det inte, men det är en hint. Och en väldig skillnad mot 0%. Men visst, man ska kanske inte RÄKNA med att få ex antal %. Men det är iaf möjligt.
en bild på kvittot, så vi slipper trollhojtanden.
15338835391941907181126.jpg
Tror Roffe har mer koll på läget än vad många vill tro. Och fler klockor än sina belackare.

Bara för man inte spammar bilder på sina klockor i ”vad gör du och din klocka” så betyder inte det att man inte har några.

Stor eloge till honom också för att han alltid håller god ton, trots alla påhopp.
 

Baywatch

Omega
Vem som helst får inte 17% på en stålrolle. Om ens någon rabatt alls. Dumt om frågeställaren tror man kan segla in och kräva/ förvänta sig 17%. Inte sant?
Tror inte heller TS får 17%. Däremot ger det, adderat med andra ingångsvärden i tråden, ett bra riktmärke.

Bättre med något konkret, om än anekdotiskt, än rena hörsägen. Många här upprepar ”mantran” som de snappat upp på KS men det vet ej.

En rak fråga utan att vara dryg: har du själv prutat på en 116234 eller ”vet” du att man inte får?
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Tror inte heller TS får 17%. Däremot ger det, adderat med andra ingångsvärden i tråden, ett bra riktmärke.

Bättre med något konkret, om än anekdotiskt, än rena hörsägen. Många här upprepar ”mantran” som de snappat upp på KS men det vet ej.

En rak fråga utan att vara dryg: har du själv prutat på en 116234 eller ”vet” du att man inte får?
Japp det har jag. Vet även fler som gjort, 17% hör inte till vanligheterna. Inte heller mer än 5%. Modellen säljer sig själv, utan rabatt.
 

joca

Patek
2-Faktor
Tror inte heller TS får 17%. Däremot ger det, adderat med andra ingångsvärden i tråden, ett bra riktmärke.

Bättre med något konkret, om än anekdotiskt, än rena hörsägen. Många här upprepar ”mantran” som de snappat upp på KS men det vet ej.

En rak fråga utan att vara dryg: har du själv prutat på en 116234 eller ”vet” du att man inte får?
Tycker inte det ger ett riktmärke iom att det nu är ett år sedan.
Kollade med 3 ADs som jag har relation med sedan tidigare (inte världens bästa men har handlat hos dom tidigare vid upprepade tillfällen). Var intresserad av två helguldare (rolex) och en DJ. Rabatten på DJn blev långt under 17% fastän köpet skulle ske samtidigt som två stycken helguldare.
 

RobVintage

Panerai
Tror Roffe har mer koll på läget än vad många vill tro. Och fler klockor än sina belackare.

Bara för man inte spammar bilder på sina klockor i ”vad gör du och din klocka” så betyder inte det att man inte har några.

Stor eloge till honom också för att han alltid håller god ton, trots alla påhopp.
Och här har vi roffe 2.0 medicinerad och klar:D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Japp det har jag. Vet även fler som gjort, 17% hör inte till vanligheterna. Inte heller mer än 5%. Modellen säljer sig själv, utan rabatt.
En hel del beror på butikens inställning till rabatter också, vilket givetvis beror på konkurrensen i närområdet. I GBG har vi en enda Rolex AD, ingen idé att ens försöka pruta på populära modeller där.
 

Baywatch

Omega
Tycker inte det ger ett riktmärke iom att det nu är ett år sedan.
Kollade med 3 ADs som jag har relation med sedan tidigare (inte världens bästa men har handlat hos dom tidigare vid upprepade tillfällen). Var intresserad av två helguldare (rolex) och en DJ. Rabatten på DJn blev långt under 17% fastän köpet skulle ske samtidigt som två stycken helguldare.
Kan ju skilja mellan ADs. Bergströms är ju relativt svåra t.ex. Jag håller dock med dig i sak.

Däremot visar ju kvittot som postades att det inte är omöjligt. Representativt? Nej, men ändå bra input.
 

jmspar123

Cartier
Nje nu skiter jag i Guldklockor och tar en till kall grogg.
Skål på er alla trevliga hjälpsamma klockentusiaster där ute. Ni som hjälpt mig bjuder jag på kall öl när det passar!
 
Du är lite off topic. Vadan denna fascination för @Roffe Persson ? Projicerar du ngt minne från din barndom på honom?

Vänligen håll topic, mitt inlägg berörde väntetider.
Hehe han menar att jag skulle vara du också, alltså att du inte finns utan att det skulle vara jag med en ny användare. ;)

Fascination..? Jag, kanske. Intressant fråga iaf. För helt klart är juh att de dyker upp i samma trådar jag skriver i. Och aldrig bara en av dem,mutan de kommer i grupp. Idoldyrkan? :p:D

Mvh.
 
Det var väl det som var frågan? Vad man får idag och inte förra året?
Vad man kan få beror juh på väldigt många variabler. Vem är du, vad är din relation till AD samt säljare? Hur mkt har du spenderat på butiken i fråga tidigare, etc etc. Jag svarade på vad jag fick för rabatt på en 116234, vilket var frågan.
Och svaret var 17%. Det tillsammans med div ändras köp och ev prutprocent bör kunna ge en HINT om var du bör kunna hamna.

Eftersom ingen någonsin har handlat i morgon, så måste vi juh gå på tidigare erfarenheter, eller hur, hur saker ser ut imorgon vet vi inte?

Dock ska väl modellen uppdateras nu, så eftersom 116234 är en utgående ref, så kanske det mkt väl går att pruta på den, eftersom butikerna naturligtvis vill sälja alla sådana de sitter på innan folk kommer och ska ha/vänta på den nya refen.

Vad "man" får för rabatt idag, måste du såklart fråga alla som handlat en IDAG, vilket troligtvis inte är någon här på KS...
 
Topp