Guden
Basic
Sossar och SD:are undanbedes.Filar på nästa trådstart i Lifestyle: "Vilket parti röstar du på?"![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sossar och SD:are undanbedes.Filar på nästa trådstart i Lifestyle: "Vilket parti röstar du på?"![]()
Allt annat än moderater undanbedes?Sossar och SD:are undanbedes.
Alla är vi olika. Många skulle klara sig resten av livet på 10 MSEK. Det går utan problem att få en avkastning på det beloppet motsvarande mer än vad de flesta tjänar på lönearbete. Men några 15 mille om året "behöver" man knappast.Det var inte länge sedan lönearbete kallades löneslaveri. Att tjäna några större summor på lönearbete är svårt för de flesta. Ägande och "procentare" är det enda som ger tillräckligt betalt för att nå ett bekymmersfritt liv. Hur mycket jag än dragit in genom åren är det aldrig tillräckligt. För att ha ett drägligt & bekymmersfritt liv behöver man dra in minst 10-15MSEK per år. Dit är det en bit kvar tyvärr.
Det var inte länge sedan lönearbete kallades löneslaveri. Att tjäna några större summor på lönearbete är svårt för de flesta. Ägande och "procentare" är det enda som ger tillräckligt betalt för att nå ett bekymmersfritt liv. Hur mycket jag än dragit in genom åren är det aldrig tillräckligt. För att ha ett drägligt & bekymmersfritt liv behöver man dra in minst 10-15MSEK per år. Dit är det en bit kvar tyvärr.
Sedärja. 99% tjänar mindre än mig (män i samma ålder)... En kall öl på det.Det är klart att det finns jobb som ger 200k i månaden men att det skulle vara vanligt är nog lite överdrivet. Ovan är en visualisering över hur lönebilden ser ut i Sverige. 200tkr finns inte ens med på skalan, borde tala något för hurpass många som sitter på en sådan lön.![]()
Länk - http://pejl.svt.se/visualisering/inkomster/var-ar-du/
Politikerna, som ju bestämde sina egna löner, tjänade självklart bäst! (Låter som Sverige 2016!Kanske inte på lokalplanet, men i rikspolitiken.)
Då bör du ha en ganska ruggig lön eller är väldigt ung. hursom grattis.Sedärja. 99% tjänar mindre än mig (män i samma ålder)... En kall öl på det.
Hmm källa på att "snittpolitikern" jobbar många timmar skulle jag vilja se. Är ju allmänt känt att salen är tvärtom när det är debatter samt att ånga som är där mest fipplar med mobilen. Undantaget må vara ministrar men de är ju i minoritet.Vetekatten om det ens gäller på riksplanet. Visst tjänar rikspolitikerna bra men med tanke på hur många timmar de lägger på sitt "Jobb"(egentligen uppdrag om man ska vara petig) varje vecka så blir timlönen sådär trots allt.
Sen finns ju såklart några undantag med politiker som fifflar lite extra men det gäller väl alla branscher...
Hmm källa på att "snittpolitikern" jobbar många timmar skulle jag vilja se. Är ju allmänt känt att salen är tvärtom när det är debatter samt att ånga som är där mest fipplar med mobilen. Undantaget må vara ministrar men de är ju i minoritet.
Då bör du ha en ganska ruggig lön eller är väldigt ung. hursom grattis.
Ok intressant, har också ett gäng bekantar son sitter och suttit i riksdagen även EU och den bilden jag får av dem är att det mest är representation och annars ganska "glassigt" med lite krav på prestation. Men det är säkert skillnad på person och person också.Det är just det som väldigt många inte vet om/förstår. Politikers jobb innebär så extremt mycket mer än att sitta och trycka på knappen eller vara uppe i stolen och snacka. Jag känner en person som var riksdagsledamot i 12 år, hon bodde de första månaderna på sitt kontor och sov på soffan. Inte särskilt glassigt direkt.
En politikers arbete går förutom att hänga i plenissalen ut på att förbereda debatter, arbeta fram politik i riksdagsgruppen och olika utredningar, sitta i möten med politiker, lobbygrupper osv, åka runt och besöka företag, tala för olika församlingar osv. Arbetet är svårmätt och att försöka mäta i antal motioner/debatterande/knapptryckningar visar verkligen inte hela bilden.
Arbetet är också ganska fritt och olika politiker jobbar på olika sätt för att åstadkomma vad de jobbar för.
(Personligen har jag dock lagt politiken på hyllan.)
Får man fråga vad du jobbar med?Jag är 27. Absolut nöjd med min inkomst.
Får man fråga vad du jobbar med?
JavisstKryptiskt![]()
Blev lite tokigt...när jag citerade dig var ditt svar blankt men sen syntes detJavisstMen så viktigt kan det inte vara.
Jaha, okejBlev lite tokigt...när jag citerade dig var ditt svar blankt men sen syntes det
Var alltså inte ditt egentliga svar jag åsyftade...blev omständigheter detta![]()
Tjaa, det beror ju på vad "prestation" innebär. Jobbar man som snickare är det jätteenkelt att kvantifiera. "Idag har jag satt upp 50 gipsskivor genom att bära och skruva".Ok intressant, har också ett gäng bekantar son sitter och suttit i riksdagen även EU och den bilden jag får av dem är att det mest är representation och annars ganska "glassigt" med lite krav på prestation. Men det är säkert skillnad på person och person också.
Har f.ö också lagt politiken på hyllan även om jag kanske kommer uppta det igen framöver.
Något som ger över 43600:-/mån...om han är 27.Får man fråga vad du jobbar med?
yes, även om hans ålder är irrelevant.Något som ger över 43600:-/mån...om han är 27.
IT/marknadsföring.
Njä. IT/marknadsföring räcker väl?Market automation?
Bara netto som räknas, brutto så snor ju staten allt.Netto eller brutto?
herregud... Han ville släppa det. Skärp er nu för fan.yes, även om hans ålder är irrelevant.
Jag har sett dig spridda pengar på avenyn , du bor säkert i stan också!Njä. IT/marknadsföring räcker väl?
Lämna mig i fred i tråden nu![]()
Jag har sett dig spridda pengar på avenyn , du bor säkert i stan också!
?herregud... Han ville släppa det. Skärp er nu för fan.
Väl mycket hang ups på en 27årimg som tjänar ok... helt ok om han inte velat avsluta det... såg ju bara töntigt ut