• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur mycket tjänar du?

Vad är din bruttomånadslön från förvärvsarbete?

• 0-9 999 kr

Röster: 58 7.1%
  • 10 000-19 999 kr

Röster: 25 3.0%
  • 20 000-29 999 kr

Röster: 115 14.0%
  • 30 000-39 999 kr

Röster: 259 31.6%
  • 40 000-49 999 kr

Röster: 159 19.4%
  • 50 000-69 999 kr

Röster: 112 13.7%
  • 70 000-99 999 kr

Röster: 42 5.1%
  • 100 000-199 999 kr

• > 200 000 kr

• Totala väljare
    820
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
yes, även om hans ålder är irrelevant.

Nja för att se om han tjänar mer än 99% av befolkningen är hans ålder högst relevant.

Njä. IT/marknadsföring räcker väl?

Lämna mig i fred i tråden nu :p

Jobbar med digital kommunikation på daglig basis och var nyfiken på vad IT (som jag ser som back-end, IT -infrastruktur m.m.) och marknadsföring har gemensamt och det enda jag kom på var just market automation. Men jag kanske tänker fel. Det hade väldigt lite med dig som person att göra, men ledsen om det uppfattades som integritetskränkande. Det var inte mitt syfte!

Visst kan lönerna tyckas höga i storstäder men jävlar så mycket dyrare det är att leva här också. Jag låg tydligen på 97% men när jag jämför min levndadstandard exempelvis med den umgängeskrets jag hade i gymnasiet i lilla staden jag bodde då så verkar de klara sig med hälften av min lön och ändå bo likadant, åka samma bilar, åka samma semestrar osv

Visst kan lönerna tyckas höga i storstäder men jävlar så mycket dyrare det är att leva här också. Jag låg tydligen på 97% men när jag jämför min levndadstandard exempelvis med den umgängeskrets jag hade i gymnasiet i lilla staden jag bodde då så verkar de klara sig med hälften av min lön och ändå bo likadant, åka samma bilar, åka samma semestrar osv
Yep. Behövs väl för fanken knappt lån för att köpa en lägenhet på mindre ort, och här sitter väl alla på 7-siffriga belopp.

Jag uppskattar om vi kan släppa det nu.

Men om du skriver i den här tråden och dessutom redogör för att du ligger i den 99:e percentilen för din åldersgrupp så är det väl rätt naturligt att du väcker en del uppmärksamhet? Om du inte hade velat ha uppmärksamhet och istället bli lämnad ifred så hade väl det bästa varit att inte skriva i tråden från början?:)

Men om du skriver i den här tråden och dessutom redogör för att du ligger i den 99:e percentilen för din åldersgrupp så är det väl rätt naturligt att du väcker en del uppmärksamhet? Om du inte hade velat ha uppmärksamhet och istället bli lämnad ifred så hade väl det bästa varit att inte skriva i tråden från början?:)
Absolut, det förstår jag väl. Dock tänkte jag att det räckte där och att folk spekulerar i fred :)

Vad ville du åstadkomma med ditt utrop om att du tjänar mer än 99% i din åldersgrupp? Kul för dig, men om du vill vara diskret kanske dylika poster inte är det bästa.
Det behöver inte säga så mycket menar jag

Men jag har ju insett misstaget, därför jag ber om att släppa det hela?

Exakt.

On topic. Jag ligger också i 99% för min åldersgrupp och för hela Sverige för den delen. Men det är hemligt. :)

Exakt.

On topic. Jag ligger också i 99% för min åldersgrupp och för hela Sverige för den delen. Men det är hemligt. :)
Kul för dig. Grattis. Tråden handlade om vad man tjänar och om man vill berätta hur mycket. Sen om man vill nämna vad man gör är det frivilligt och, enligt mig, så skiter man fullständigt i att lägga sig i om sagd person ber folk att göra det.

Yep. Behövs väl för fanken knappt lån för att köpa en lägenhet på mindre ort, och här sitter väl alla på 7-siffriga belopp.

En medelstor central lägenhet i min hemstad med ca 40 000 invånare kostar runt en miljon, en mindre centralt belägen ca 500 000. Det är nog rätt få som har råd att casha det! Dessutom är förstahandshyrorna lika höga som i Stockholm (ca 12 000 för medelstor nyproduktion). Tror snarare att folk har mer pengar för att det finns färre saker att lägga pengarna på. Inga kläder, inga restauranger och inga dyra prylar så länge man inte är motorintresserad. Dessutom har de flesta relativt välbetalda arbetaryrken och har varit yrkesverksamma sedan 18-årsåldern.

Kul för dig. Grattis. Tråden handlade om vad man tjänar och om man vill berätta hur mycket. Sen om man vill nämna vad man gör är det frivilligt och, enligt mig, så skiter man fullständigt i att lägga sig i om sagd person ber folk att göra det.
Okej. Du kan PMa om du vill prata mer.

Summan i sig inte är så intressant, men får ut det dubbla netto efter att jag startade eget (gör exakt samma sak nu som när jag var anställd innan). Som anställd hade jag iof förmåner jag inte har nu. Betald semester, betalt vid sjukdom, friskvårdsbidrag mm..

Summan i sig inte är så intressant, men får ut det dubbla netto efter att jag startade eget (gör exakt samma sak nu som när jag var anställd innan). Som anställd hade jag iof förmåner jag inte har nu. Betald semester, betalt vid sjukdom, friskvårdsbidrag mm..
Tjänstepension?

Nope, däremot ålderspensionsavgift betalar jag. Kan dock spara privat till pension vilket blir avdragsgillt. Jag är 23, singel och skuldfri med sug på fler dinkor i dagsläget så pensionspar får vänta :)
Lev livet medan du kan, med ett brev på posten sitter du med en handfull ungar, hus, bilar osv, inte mycket plats för finare klockor då!

Nope, däremot ålderspensionsavgift betalar jag. Kan dock spara privat till pension vilket blir avdragsgillt. Jag är 23, singel och skuldfri med sug på fler dinkor i dagsläget så pensionspar får vänta :)
Det jag menade var att många har tjp i sin anställning. Jag har ett bra pensionsavtal som jag inte har lust att betala själv som egen.

Jag bor i en mindre stad, billigaste lägenheten just nu är ca 500 000, dyraste 6 000 000+
Jag tror att det är en klassisk missuppfattning att det är så billigt att bo i småstäder. Dessutom är de flest föreningar inte så starka och månadsavgifterna ganska höga.

Då är det mest boendekostnad som skiljer tänker du?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp