Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool, har ingen koll på modell men skulle gissat 60-tal?Är det någon som kan säga vilka Longinesmodeller denna länk ska passa till?
Jag tror det också och jag tror de kan ha suttit på någon ULTRA-CHRON modell?Cool, har ingen koll på modell men skulle gissat 60-tal?
Min är snarlik. Tidigt sjuttiotalÄr det någon som kan säga vilka Longinesmodeller denna länk ska passa till?
Snarlik hur? Missar jag något?Min är snarlik. Tidigt sjuttiotal
Samma spänne med loggan på längden? Eller har det varit vanligt förekommande genom åren? Tänkte att min klockas ålder kunde ses som en referensSnarlik hur? Missar jag något?
Tack, ja spännet ser ju liknande ut faktiskt. Verkar som det tillhör Ultra chron faktiskt. Snodde denna bild från nätetSamma spänne med loggan på längden? Eller har det varit vanligt förekommande genom åren? Tänkte att min klockas ålder kunde ses som en referens
Du borde öppna boetten och fota boettlocket. Kan vara kul.Är det någon som kan gamla Titus? Fick hem denna i dagarna och hittar i princip ingen info om dessa på internet. Riktigt härlig 70 tals färgsättning på tavlan och formen lånar ju från AP. Men häftigast är nog ändå det facetterade glaset. Lär väl vara omöjligt att hitta ett nytt likadant misstänker jag.
En Titus man inte sett innan, ja glaset ska du va rädd om haha. De släppte ju en uppsjö av olika boetter och stilar ett tag där. Svårt att hålla reda på det dessvärre.Är det någon som kan gamla Titus? Fick hem denna i dagarna och hittar i princip ingen info om dessa på internet. Riktigt härlig 70 tals färgsättning på tavlan och formen lånar ju från AP. Men häftigast är nog ändå det facetterade glaset. Lär väl vara omöjligt att hitta ett nytt likadant misstänker jag.
Glädjande svar, tack! Då kan jag bjuda på med gott hopp om att få liv i denDå det i grunden är AS 1687/1688 så skall de flesta delar kunna hittas.
Absolut och i värsta fall kan du sälja den vidare för vad du vann den för (så länge som du inte överbjuder...).Glädjande svar, tack! Då kan jag bjuda på med gott hopp om att få liv i den
Så sant.Absolut och i värsta fall kan du sälja den vidare för vad du vann den för (så länge som du inte överbjuder...).
Ser liten ut, men skoj! Gillar "swiss" på boetten!Jag spontantköpte en gammal jump hour på Ebay. Det var kanske dumt med tanke på servicebehovet och att jag inte har en aning om vad det är för urverk. Det liknar ett AS 748, men det stämmer inte helt.
Hjälp!
Ja, det är en liten nätt historia! Vi får väl se när den dyker upp. Mainspring mäter jag lätt upp. Den ska ju gå, men gå dåligt. Så det kan ske bara är att rengöra och sätta ihop, vad vet jag.Ser liten ut, men skoj! Gillar "swiss" på boetten!
Fan, jag som letar efter något liknande, missade denna.Jag spontantköpte en gammal jump hour på Ebay. Det var kanske dumt med tanke på servicebehovet och att jag inte har en aning om vad det är för urverk. Det liknar ett AS 748, men det stämmer inte helt.
Hjälp!
Går det åt h*lvete kan jag höra av migFan, jag som letar efter något liknande, missade denna.
Gillar även "ramen" runt "tavlan". Väldig art déco, perfekt nu när vi lever på 20-talet igen.Ja, det är en liten nätt historia! Vi får väl se när den dyker upp. Mainspring mäter jag lätt upp. Den ska ju gå, men gå dåligt. Så det kan ske bara är att rengöra och sätta ihop, vad vet jag.
Då de fortsätter över datumfönstret är det glaset.Kanske inte ett glasklart fall av identifiering, men vore tacksam för åsikter om patinan är på tavlan eller om det bara är torrsprickor i glaset?
Kände mig dum när jag läste ditt svar, skulle såklart tänkt på det.Då de fortsätter över datumfönstret är det glaset.
Äsch, lätt att missa vissa detaljer. Tror vi tex är många som flippar mellan bilder för att se om något sitter i glaset eller tavlan. Dvs om fläcken flyttar sig på tavlan beroende på betraktningsvinkeln.Kände mig dum när jag läste ditt svar, skulle såklart tänkt på det.
Stort tack för din hjälp!
Intressant. "Lokalt" var? Någon återförsäljare i Sverige, eller vad? Det är ju en ovanligt "logga", ser inte ut som någon "officiell" variant jag sett i alla fall... (Kan tyvärr inte bidra med någon info om tillverkare.)Hej!
Jag har fått tag på ett "reklamur" sannolikt från 70tal, tyvärr är inte verk eller tavla märkt annat än med VW Porsche. Känns som om uret saknar även en bezel / krans?
Men enligt källor är detta ett mer "lokalt" framtagen giva-away så det finns inget å hämta i VW Porsche kretsar om det.
Är det någon här som vet vad det är för ur/tillverkare/modell?
Jag personligen hade nog inte lagt ett par tusen på en service för den klockan. Fint skick och kul tavla, men kromad boett och förmodligen ett rätt basic urverk drar ner rätt mycket. Bär den som den är, om den ändå tickar som den borde!Fick denna gratis häromdagen, hittar väldigt lite info om märket President förutom en annan tråd här på forumet som frågar efter mera info.
Knappast värd mycket men tyckte den var lite charmig så funderar om det är värt att göra en service och eller bara köra på som det är? Urverket snurrade på ungefär 36h när jag vred upp det så kan inte vara i allt för dåligt skick. Sprickan i glaset var synd men det verkar hålla tätt än så länge.