• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IFK Göteborg - den göttiga tråden

Blir nog tyvärr kryss eller förlust och blir det så då måste det ske en förändring i klubben tycker jag..

För 5 år sen var allt förutom Guld oacceptabelt.

Nu är majoriteten nöjda om vi klarar oss kvar i Allsvenskan.

Kul. :dead:

• Like
Reactions: bvb
Sparka Stahre för en tredjeplats En gång i tiden. Trots att han troligtvis inte alls hade hjärta för laget, såhär i efterhand ett kasst beslut ändå.

Nästan så jag saknar Stahre!

Snackats en del om Henrik Rydström som ersättare för Poya. Tankar om det?

Kuriosa: Huruvida detta är sant eller ej vet jag inte men jag läste att Henrik Rydström, på sin första träning med Kalmar FF hade på sig en Blåvittmössa och hotades med stryk av de äldre spelarna om han ej tog av sig den. Och att han efter det inte sa något i omklädningsrummet på flera år

• Like
Nästan så jag saknar Stahre!

Snackats en del om Henrik Rydström som ersättare för Poya. Tankar om det?

Kuriosa: Huruvida detta är sant eller ej vet jag inte men jag läste att Henrik Rydström, på sin första träning med Kalmar FF hade på sig en Blåvittmössa och hotades med stryk av de äldre spelarna om han ej tog av sig den. Och att han efter det inte sa något i omklädningsrummet på flera år

Laul skrev bra om det. Artikeln har dock blivit plus nu. Jag tror mer på att låta Ferran ta mer ansvar och att Poya kliver ner ett tag. Att sparka dem som team eller bara Poya blir turbulent. Det har vi inte råd med just nu, i alla fall inte mitt i säsong.

Det som talar mot Poya är ju att tålamodet börjar ta slut. Resultaten har inte kommit. I så fall skulle jag kanske hellre se att man planerar för en förändring efter säsongen är slut.

Det som gör mig mest frustrerad är att han har en startelva som jag inte är riktigt överens om. Och ett spelsätt som jag inte tycker passar nuvarande trupp med detta kortpassningsspel. I slutet av matchen sätter anestis igång bollen väldigt fort med långa utsparkar precis tvärt emot vad han gör under resten av matchen då ska dem stå och passa tre spelare i eget straffområde. Vilket leder till att de får farliga målchanser emot sig varenda match att, Abraham får vara med i truppen är också ett hån mot de andra i laget, Holm skapar alltid mycket mer på sina få minuter är vad han har gjort under hela säsongen. Det känns som att poya är för stolt för att ändra om spelet och startelva för lagets bästa. Att spela med en landslagsmittfältare som mittback säger väl det mesta om hans filosofi.

Det som gör mig mest frustrerad är att han har en startelva som jag inte är riktigt överens om. Och ett spelsätt som jag inte tycker passar nuvarande trupp med detta kortpassningsspel. I slutet av matchen sätter anestis igång bollen väldigt fort med långa utsparkar precis tvärt emot vad han gör under resten av matchen då ska dem stå och passa tre spelare i eget straffområde. Vilket leder till att de får farliga målchanser emot sig varenda match att, Abraham får vara med i truppen är också ett hån mot de andra i laget, Holm skapar alltid mycket mer på sina få minuter är vad han har gjort under hela säsongen. Det känns som att poya är för stolt för att ändra om spelet och startelva för lagets bästa. Att spela med en landslagsmittfältare som mittback säger väl det mesta om hans filosofi.

Poya är tyvärr oförmögen att anpassa spelet efter sina spelare. Han är en one trick pony och han klarar inte att få ut det där sista av laget som vi så oerhört skulle behöva. Han känns mer som polare med spelarna än deras tränare. Hans kroppsspråk har jag många gånger tolkat som att han inte tror på det vi gör och det smittar av sig på spelarna.

Poya är tyvärr oförmögen att anpassa spelet efter sina spelare. Han är en one trick pony och han klarar inte att få ut det där sista av laget som vi så oerhört skulle behöva. Han känns mer som polare med spelarna än deras tränare. Hans kroppsspråk har jag många gånger tolkat som att han inte tror på det vi gör och det smittar av sig på spelarna.

Känns absolut så vad gäller kroppsspråk och pondus. Speciellt när man läser vad han skriver- ”jag vet inte var vi ligger i tabellen, men jag tycker inte vi ligger där heller”. Alltså va? :eek:

Tar vi inte minst 7 pinnar på de kommande 4 matcherna så tycker jag allt att han gjort sitt i klubben.

Något som lindrar den Blåvita ångesten för mig lite är att sorkarna har det ännu jobbigare än oss.
Screenshot_20200809-195537_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20200809-195542_Samsung Internet.jpg

• Like
Hade vi haft publik på matcherna nu och poya fått höra avgå Efter varje match hade det nog varit annorlunda. Jag tror inte han känner någon vidare press utifrån just nu.

Jag gillar Max Markusson väldigt mycket men kan det vara så att vi har för mycket folk runtom föreningen som helt enkelt inte kan så mycket om fotboll/driva en fotbollsklubb som de borde?

• Like
En del av mig tycker att detta till stor del är akademiskt snömos. Han säger egentligen inte så mycket konkret. Inget om hur vi ska gå framåt, vad som ska ta oss ur den situation vi befinner oss i.

”Förtroende är ömsesidigt” skrivs det. Javisst, jag har dock svårt att se på vilket sätt denna text är tänkt att skapa förtroende.

Att vinna Svenska Cupen var en titel och det är riktigt bra men jag tror att det överspeglar den totala insatsen i Allsvenskan och på så sätt kan det varit dåligt för blåvitts framtid.

• Like
Det går inte att sköta en fotbollsklubb på samma sätt som ett företag, man kan säga upp folk och invänta bättre resultat . Det går inte i en fotbollsklubb då Har du inga spelare kvar och just nu tycker inte jag att Blåvitt har spelarmaterial för att utföra det jobb/spelsätt som poya vill. Vems fel Det är vet jag inte men jag har svårt att se att Kenneth scoutar spelare och köper honom utan att tränaren godkänner honom och tycker att han passar in. Det Jag vill ha sagt är att jag tycker att man ska anpassa spelsätt efter trupp och det tycker inte jag att man gör just nu

Blåvitt är ju sällan utspelade i matcherna så på så sätt ser det inte värdelöst ut men de är dåliga i båda Straffområdena och det är där man vinner matcher.

Vi vann ju trots allt cupen. Det var ju inte så att Malmö inte satsade. Visst spelmässigt var det inte glänsande då heller, men faktumet att vi vann visar ändå förhoppningsvis att något finns där.

Vi vann ju trots allt cupen. Det var ju inte så att Malmö inte satsade. Visst spelmässigt var det inte glänsande då heller, men faktumet att vi vann visar ändå förhoppningsvis att något finns där.

Det finns nåt där. Men det har det gjort ända sedan Poyas första försäsongsmatcher som Blåvittränare. Känns som att vi aldrig tar det sista steget. Vi kommer inte loss. Vi har knappt utvecklat spelet sen dess.

• Like
Förtroendet för honom verkar inte ha förändrats från ledningen om man läser dagens GP.
"Kanske kan IFK Göteborg värva sig ur krisen?" Med vilka pengar då?.. Det verkar inte som att man lärt sig..

Känns som att ALLA spelare, ledare och kanslifolk är alltför bekväma i sin roll. Hur många av våra spelare går in med mentaliteten inför match att "nu jävlar är det krig" ?

Vi är väldigt mediokra på alla fronter. Blåvitts kansli har förvandlats till Göteborgs Stad 2.0 där alla verkar sitta jävligt säkert utan att prestera

3 vinster på 21 matcher. 1 av 7. Varför har vi supportrar inte redan varit uppe vid KG och krävt folks avgång?

Minns hur Stefan Lundin jagades ut från klubben. Var med utanför arenan efter Zimbru Chisinau.

• Like
Känns som att ALLA spelare, ledare och kanslifolk är alltför bekväma i sin roll. Hur många av våra spelare går in med mentaliteten inför match att "nu jävlar är det krig" ?

Vi är väldigt mediokra på alla fronter. Blåvitts kansli har förvandlats till Göteborgs Stad 2.0 där alla verkar sitta jävligt säkert utan att prestera

3 vinster på 21 matcher. 1 av 7. Varför har vi supportrar inte redan varit uppe vid KG och krävt folks avgång?

Minns hur Stefan Lundin jagades ut från klubben. Var med utanför arenan efter Zimbru Chisinau.

Problemet när alla har blivit för bekväma är- vilka ska ta över, och hur ska det se ut?
Detta med att i princip rasera klubben ekonomiskt och byta ledning har vi gjort, framförallt sedan Ijeh affären och det som hände där, och vi har fortfarande inte kommit på fötter ordentligt. Det är bara sorgligt egentligen.

Sättet han använde sin lagkapten på är exemplariskt tycker jag. Nämner Conny Karlsson i samma klass som Beckham, mancini och ancelotti! Torbjörn bästa anfallaren i Europa enligt svennis.

Tillbaka
Topp